Translate

.

.

lördag 22 april 2017

Höst




Go lördag på er, ute blåser det som om det vore höst. Hoppas min Lavendel
skall klara blåsten? Just nu läser jag allt om blommor, om de älskar sol eller skugga, hur
de tål kyla och hur de vill ha sin kärlek, riktigt kul. Jag skall göra min balkong till en oas. Men
- ja det finns alltid ett men! Fiskmåsarna! Igår tog jag en på bar gärning när den gjorde sin toalett
precis utanför min balkong, Nu vet jag hur de ser ut när de gör sin toalett så jag kan rusa in när det blir dags så jag slipper få den i huvudet. Det är väl det enda jag kan göra om jag inte gör en Runar, hehe....



Glad lördag!


Kram, K


22 kommentarer:

  1. I går kväll blåste det rejält hos oss men nu har vinden avtagit. Någon "Runar" är det nog lugnast att inte göra ;-)

    Kram och ha en fin lördag!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Trist, för jag ville gärna göra en Runar. :)

      Kram ♥

      Radera
  2. Vad skoj att du har en balkong att pyssla med!
    Här blåser det också, så någon frisyr är väl inte att tänka på, till vårfesten, hihi.
    KL 💜

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det finns ju en frisyr som heter rufs, så då fick du ha rufs-frisyr igår. :)

      KL ♥


      Radera
  3. Hahaha... gör du en runar istället så slipper du få ofrivilligt hårvax! 😂

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hahaha, En Runar får det allt bli! :D)

      Kram ♥

      Radera
  4. Vilken konstig blomma??? ;-)

    Ha en fin lördagskväll - helst utan måsbajs i skallen! :-)

    SvaraRadera
    Svar


    1. Visst var den konstig? :)

      Kram ♥

      Radera
  5. SÅ det har regnat idag också? Jo, det kom ju några droppar på min promenad ikväll kom jag just på. Det får bli jacka med huva till bussen nu ikväll...
    Fina blommor,trista fiskmåsar dock! KRAM!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, de skiter ner något förskräckligt. :(

      Kram ♥

      Radera
  6. En mysig balkong är så härligt och mitt tips är att du köper en fågel i plast och sätter på balkongräcket. Vi har en uggla i plast ca, 30 cm hög, och den har avskräckt de flesta måsar vid vattnet där vi bor. Men en och anna fräck typ har slagit sig ner på den...Men det är sällan.
    Din lavender är jättefin så hoppas den klarar sig. Kanske får du ta in den nattetid.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Har en liten hängande uggla och ens stor av sten som jag skall ställa ut på balkongen.... Lavendeln verkar klara sig fint i aprilvädret.

      Kram ♥

      Radera
  7. Det blåser son f*n här också kan jag säga. Röd flagg jämt! Men åtminstone slipper vi fiskmåsar, som jag hatar hemma när det skiter ner vår fina balkong.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Usch för blåst, hoppas det lättar snart.....

      Kram ♥

      Radera
  8. Här hos mig har det stormat på lördagen, men nu är det lugnare och man kan vara ute lite. Man behöver inte hålla i hatten hihihi.

    Kramelikram och GLAD SÖNDAG!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Kramelikram och fin söndag ♥

      Radera
  9. Så fin lavendel, brukar också köpa en sådan och plantera ut, luktar Sååå gott.
    Ha en fin söndag stor kraam

    SvaraRadera
    Svar

    1. Älskar också doften och den drar till sig fjärilar... :)

      Stor kram ♥

      Radera
  10. vackert :) fin söndag kramis

    SvaraRadera
  11. Vilken söt liten lavendel! Men måsarna är inte trevliga att ha på besök!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Visst är den söt, undrar om Ama är avis? :)

      Kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥