Translate

.

.

tisdag 2 augusti 2016

Vilket härligt väder...........





Alltså, vilken sommar vi har haft, så många soliga dagar och några rejäla regnskurar som gjort att det är grönare än någonsin på sina ställen. Hela augusti är kvar och temperaturen framöver kommer att ligga på 22-23 grader, hur perfekt som helst. Älskar detta så mycket att nu finns det snart inte plats för mer njutning i kroppen. :D))


Norskt Imsdalsvatten är enligt mig det bästa vattnet, utan kolsyra och det finaste källvatten.


Tror jag skall gå en kurs och lära mig tyda mina kaffespår, för visst kan vi läsa oss till det som komma skall? Dessa spår kan vara en kaffepanna med pip, en sån där gammal en.





Ha en jättefin tisdag kära solstråle.

Kram, K

30 kommentarer:

  1. Här är det tyvärr väldigt mulet men det går det med :D

    Kram och ha en härlig dag <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Här är himlen lite grå men det kommer några solglimtar genom och det är varmt.

      Kram ♥

      Radera
  2. Visst har vi haft en härlig sommar med så många vackra dagar. Och regnet, dte lilla som kommit, har jag gjort att det är så vackert med allt frönt och alla blommor. Absolut njutbart!
    Jag ler när jag ser Imsdals vattten. Blev av med min vattenflaska på Gardemoen och köpte en ny, en imsdal och den kostade mig då 40 norska kronor för en liten. Men flaskan har jag kvar. Och vattnet var väldigt gott...
    Önskar dig en fin tisdag.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Detta vatten är betydligt dyrare i Norge än i Sverige, så är det med flera saker därifrån....

      Kram ♥

      Radera
  3. Så skönt att ni har haft en så fin sommar! Och än är det mycket kvar av den :)
    Ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är inte ofta man kan säga att man är nöjd med vädret och det är rent ffantastiskt när man kan det.... :D)

      Kram ♥

      Radera
  4. Håller med dig om sommaren, den har varit och är varm i alla fall i våra trakter.
    En så´n kurs tycker jag att du ska gå på, tänk så roligt det måste vara sedan då vi kan fråga dig till råds och du kollar i sumpen.
    Trevlig tisdag och många varma kramar till dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Du får följa med på kursen, hi hi hi....

      Varm kram ♥

      Radera
  5. Så härligt att sommaren har varit bra. Nu hoppas vi även på att Augusti månad blir lika lyckad:))kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vi kommer att få en jättefin augusti förespår jag. :D))

      Kram ♥

      Radera
  6. Håller med! en finare sommar hade vi då inte kunnat fått!! :)) & Imsdals vatten är det jag köper om vi behöver påfyllning på semestrarna ;) tyvärr finns det inte alltid på dom mindre affärer :o

    Ha en skön fortsättning på dagen! <3

    SvaraRadera

  7. Detsamma till dig Lena!

    Kram ❤

    SvaraRadera
  8. Jag har också fått smak av sommaren, dock inte lika mycket som 08 och Öland/Gotland.
    Men jag njuter ♥ och vatten tar jag ur kranen och tar med mig ut.
    Nu önskar vi att augusti blir skön!
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Kranvatten dricker jag också, om än lite tveksamt numera...

      KL ❤

      Radera
  9. Det låter verkligen helt perfekt! Här är det på tok för varmt nu... Skulle aldrig ha lämnat Norrland... ;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu glömde du myggorna.. 🐜 🤗

      Kram ❤

      Radera
  10. Härliga, härliga sommar! :)
    Solen blir som anioxidanter i kroppen.
    Njut du så mycket du kan!
    Kram! ❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack och gör du detsamma.. :D)

      Kram ♥

      Radera
  11. Vilken härlig selfie med konstnärliga effekter - love it!
    Håller helt med dig om Imsdal, det vattnet är också min favo. Jag dricker överhuvudtaget inga kolsyrade drycker, då rapar man ju bara;-)

    Jag ser ett nyckelhål i kaffesumpen.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, det gör jag med när du skriver det, hm....... :/

      Kram ♥

      Radera
  12. Ja, vi hoppas Augusti blir lika härlig !!! Tycker dock det blivit lite kyligare ute,eller? Imsdal känner jag igen, men trodde först du fotat en whisky, haha!!!
    Sov så gott!!! Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Läste om hagel och trombon i augusti, men det kan kanske vara mysigt det med. 😂
      Godnatt och sov gott. Kram ❤

      Radera
  13. Jag tycker vädret har varit perfekt i Stockholm i sommar! Lagom varmt, inte den här hemskaste hettan och så lite regn som bryter av lagom mycket. Nu hoppas jag att augusti blir fint, speciellt 14-21 augusti då jag ska vara en vecka i skärgården! :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Åh, hoppas du får några fina dagar i skärgården. Kram ❤

      Radera
  14. Ja, Sverige och speciellt ostkusten verkar ha haft en fantastisk sommar. I Wales har det inte varit samma situation, men å andra sidan börjar sommaren här nu i augusti, så vi får se.
    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
    Svar

    1. En fin augusti till dig. 🤗

      Kram ❤

      Radera
  15. Låter som du haft det riktigt fint :) så skall det vara själv är jag sjukskriven o min sem börjar 15 aug sen reser vi ha en fin dag fina du kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Skönt att ha resan att se fram emot.... 🤗 Kram ❤

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥