Translate

.

.

söndag 12 juni 2016

Konst på stan....








Har tagit några korta promenader, inga hurtiga utan sega och trötta. Jag avskyr verkligen att inte kunna säga att jag är pigg igen, men tyvärr.. 

Idag såg jag något konstigt från mitt fönster, på andra sidan av gatan gick en kvinna med en rollator. Hon gick väldigt fort nästan som hon småsprang. Jag följde henne med blicken och rätt som det var så styrde hon ut rollatorn mot vägkanten och ett träd, där böjde hon sig raskt ner och plockade upp något, rekordsnabbt gick hon vidare samtidigt som hon stirrade runtom för att se så ingen hade sett henne. Här gick min fantasi igång, var det knark hon plockade upp eller vad var det? När man sitter och tittar ut genom ett fönster så kan man få syn på både det ena och det andra. Livet är spännande! 



Kram, K ♥




30 kommentarer:

  1. Hmm.....kanske det var någon 1000 kronors sedel?.....eller så var det??

    Ha en fin kväll fina du, och bra du är ute och rör på dig lite.

    Söndagskram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi, det såg ut som att hon visste vad hon skulle få plocka upp. Kram ❤

      Radera
  2. Antagligen en sedel - en snabb tant med rollator OCH hökögon måste vara en ovanlig kombo!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej ingen sedel, det låg högt gräs där också. Kram ❤

      Radera
  3. Tror det var en pantburkar. Numera är det stor konkurrens på pantburkarna så det gäller att vara snabb ;)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej ingen burk, något litet hon fick plats i handen med... kram ❤

      Radera
  4. Spännande är det att titta på folk och vad de har för sig! Önskar Dig snar bättring!!! Varm kram!! ♥

    SvaraRadera
  5. Du är panschis elle;-) Min granne håller sig sysselsatt på samma sätt. Snacka om grannsamverkan, men den finns väl inte i 08 eller;-)

    Nej det var nog ingen knark untan en tomburk som hon kan panta.

    Ut med dig nu - till friskluften och kalla 16 grader eller så;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Att sitta i fönstret och titta är underskattat, man blir underhållen nästan jämt. Ha ha... 😄
      Menar du på allvar att du ville ha ut mig mitt i natten, jag blev rädd och sprang och lade mig. 😯🙄😊

      Kram❤

      Radera
  6. Haha! Men behöver man verkligen en rollator om man kan springa? :D
    Fortsätt krya på dig!
    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, det hela var mycket märkligt...

      Kram ❤

      Radera
  7. Det var onekligen ett märkligt beteende och nog hade man velat veta...

    Kram och ha en bra dag <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag såg en henne en gång till och hon är nog inte helt frisk.

      Kram ❤

      Radera
  8. Haha...rullatorn var kanske en täckmantel, hihi...man kan ju aldrig veta ;))
    Men det var säkert något annat hon tog upp förmodar jag ;))
    Ha en fin dag !!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Trodde det först tills jag såg henne igen, ännu märkligare denna gång. Kram ❤

      Radera
  9. Me again: Glömde ju kommentera den helt underbara målningen på elskåpet - mera sån't säger jag bara:-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag med! Blir glad när jag ser sånt... 😁

      Kram ❤

      Radera
  10. Haha! Säkert var det knark :-D

    Hoppas du blir piggare snart!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tror hon är i en annan värld. Ser syner typ...

      Kram ❤

      Radera
    2. Knark har den inverkan på folk har jag hört...
      Kram

      Radera

    3. Ja knark har ju sån verkan, fast jag tror inte alla hästar är hemma i stallet... ha ha, eller hur säger man? Kram ♥

      Radera
  11. Knark eller en tappad plånbok var det säkert.
    Hoppas du piggar på dig! Jag är nästan helt under isen själv.
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej, hon verkar inte må så bra....
      Kram ❤

      Radera
  12. Jag tror att hon hade tappat sina löständer där tidigare....Krya på dig.
    Kramelikram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, säkert! 😭

      Kram ❤

      Radera
  13. Jag tänkte direkt på elskåpet som piggats upp. Men det hann nog inte damen göra..
    Lite roligare är det i alla fall med färg.
    Vad hon plockade upp kan jag inte sia om...
    Hoppas du snart ska må bättre.
    Krya på dig!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Gissar att hon plockade upp inbillade saker. :)
      Elskåpet blev så mycket sötare målad...

      Kram ♥

      Radera
  14. Va spännande ,-)
    Jag gissar på en hundring! ,-))
    HA det fint KRAM Primrose ,-)
    Måste vara spännande att se en gata i en storstad själv ser jag mest hundar som kissar ,-)))

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tyvärr fel svar, en bubbla var rätta svaret! :D))

      Kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥