Translate

.

.

torsdag 23 juni 2016

🍓🍓🍓🍓Jordgubbar.,, 🍓🍓🍓🍓






Midsommarafton i morgon, många längtar, har sovit med sju olika blommor under kudden och annat trams. Hi hi hi, det sista var ironiskt, jag har sovit med blommor under kudden jag med. ☺ Många firar inte en traditionell midsommar med sång och dans, detta är för barnen, men många vuxna brukar tycka det är roligare att dansa runt stången än vad barnen gör, hm.. Har sett exempel....




Jordgubbar äter däremot de flesta, många och gärna. Letade fina i går men alla jag såg var för skruttiga, måste leta vidare idag. Jag är inte uppvuxen med midsommar, vi har alltid bara träffats på någons landställe, åkt dit i båt och "firat" där. Mest minns jag faktiskt myggen, he he... Och att vi fick både köra gräsklippare, men också att vi spelade tak-tennis, minigolf och annat på midsommar, men aldrig dansade runt en stång i regnet. Fick liggande bilder och kunde inte ställa dom rätt, så gör lite nack-böj.... hi hi hi...





Nu vill jag önska alla som firar en riktigt fin midsommar och till alla som äter jordgubbar: Leta efter dom bästa. Det kommer att bli varmt men kanske inte så soligt.


Ha det jättegott nu kära juveler som tittar in här inne.

Kram, K ♥



36 kommentarer:

  1. Härligt somrigt inlägg!
    Jag paxar jordgubbarna! Köpte fina igår för 25 kr på torget. De säljer där i morgon också. Svenska. Goda.
    Annars finns gubbarna att köpa utanför affärerna men kostar då 45.
    Här blir det lugnt. Ingen dans på balkongen.

    Glad Midsommar!
    KL ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vi får midsommar-prata i telefon. :D)

      KL ♥♥♥

      Radera
  2. eREdan midsommar! Ja, vi började fira igår, fortsätter idag med den spanska midsommarafton och tar den svenska i morgon. Jorgubbarna är köpta, här har de funnit sedan mars så de är nu på upphällningen. Men dessa var så goda och ett kg för under två euro.
    Hoppas du hittar dina.
    Tänk, vilka minnen du har från förr med midsommar. Visst minns jag också myggen och många lekar och roligheter ute i skärgåren.
    Önskar dig en fin midsommar!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Här kostade jordgubbarna 50 kr/ liter men i stora staden 30 kr/ liter. Men så är vår lokala ICA-handlare bland de dyraste i landet!

    Önskar dig en Glad Midsommar!

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag köpte två korgar för 40 kr på torget, de var helt okej och söta och goda. Kram ❤

      Radera
  4. Tak-tennis? Det var nåt nytt för mig... :-)

    Här börjar vi med att fira den spanska midsommaraftonen ikväll. Imorgon e en annan dag :-)

    Kram och Glad Midsommar!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jo man står två bredvid varandra och slår bollen upp på taket (ej över taket) 😉 sen spelar man, detta då det ibland kan vara svårt att få plats med en tennisbana på sitt landställe. Hi hi... 😁

      Kram ❤

      Radera
  5. Glad Midsommar till dig med!
    Å japp, maken och jag har hoppat runt en midsommarstång på kompisens ö i skärgården, i ösregn dessutom. Där var förresten första och sista gången att vi sov i ett tält som nästa flöt bort. Sedan dess har vi hållit oss i stan och skippat hoppandet;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ni var smarta som bara prövade detta en gång, de flesta går på det gång på gång... 😁😉😂

      Kram ❤

      Radera
  6. Glad Midsommarhelg =) Kram ♥

    SvaraRadera
  7. Vi har köpt jordgubbar, men de hade höjt priset idag... :( Trevlig midsommar!!!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag hittade fina, 40 kr för två korgar på odengatan.

      Kram ❤

      Radera
  8. Visst är det många vuxna som dansar runt stången oxo. Många familjer har ofta någon vuxen som dricker för mycket trots att dom har barn i sin närhet. Men jag hoppas att alla får en fantastisk midsommar med god mat o trevlig sällskap. Jag önskar även dig en Trevlig Midsommar. Själv skulle jag varit hos barnen men Liam har nog åkt på svinkoppor så jag vågar inte åka dit. Jag får träffa dom sen när prickarna är borta. Kramar ♥

    SvaraRadera
  9. Jag tror många vuxna tycker det är befriande och roligt att dansa runt stången.

    Små grodorna.....Små grodorna....Är roliga att gö.....

    Trevlig midsommar fine bloggvän. Mys och ha det gott.

    Midsommarkram��❤������

    SvaraRadera
    Svar

    1. En jättefin midsommar till dig. 🌻🌹🌼

      Kram ❤

      Radera
  10. Jag skulle gärna dansa runt stången men får dansa runt mammas matbord, vi ska dit imorron och fira med henne ,-)
    Längesen jag firade svensk midsommar.
    Vi brukar ha semester då och har varit många gånger i Norge ,-)
    Fina bilder och visst känns det i nacken ,-))
    Ha det fint Glad midsommar fast det kanske jag redan skrivit ,-))
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Glad midsommar med dans runt köksbordet. 😂 🌹🌻🌼

      Kram ❤

      Radera
  11. Önskar dig allt gott i midsommar
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. 🌻🌼🌹🌻🌼🌹🌻🌼🌹🌼🌻🌹🌼🌻🌹Detsamma till dig. 🌼🌻🌹🌻🌼🌹🌻🌼🌹🌻🌼🌹🌻🌼🌹🌻🌼🌹🌻🌼🌹

      Kram ❤

      Radera
  12. Svar

    1. Glad midsommar på dig, kram ♥

      Radera
  13. Jag snodde solen! Kanonväder här idag. I alla fall just nu ☺ ☺ ☺
    Önskar dig en fin midsommarhelg!!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Lyckopelle :D) Fin midsommarhelg till dig. Kram ♥

      Radera
  14. Glad midsommar önskar jag dig också!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Svar

    1. Trevlig midsommar och kram ♥

      Radera
  16. Jag skippar jordgubbarna - kan äta dem efter midsommar.
    Hoppas du hittar några du är nöjd med.
    Smaklig spis på denna midsommardag.
    kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jordgubbar kan vi äta året runt ju.... :D))

      Kram ♥

      Radera
  17. Hej vännen. Hoppas att du har det bra. Undra vem som har snott solen =) Vi fick ha den en stund innan så jag hann sitta i solen i ca 20 min =) Men det gör inget, vi har haft uppehåll hela dan så jag klagar inte.
    Sitter med fötterna i fotbad, ska duscha o sen blir det lite på tv;n. Får se vilken film jag ska titta på. Ha en fin kväll, kramar ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Idag har jag solen hos mig, hi hi... men jag delar gärna med mig. :D)))

      Kram ♥

      Radera
  18. Hoppas du hade en finfin midsommarafton igår! Önskar dig en skön midsommardag också.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hoppas din midsommarafton också var var fin... Solig kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥