Translate

.

.

lördag 18 juni 2016

Blommor, regn, hund och kaffespår





Vaknade klockan tre i natt med att regnet bankande på fönstren, somnade om och sov till nio, inte illa. Idag regnar det vidare men inte alls som i natt. Träden och naturen är nog glada och de skall ju också ha sitt. Så det är bara för en annan gilla läget. Nja, kanske inte dem som får översvämning i källare och andra katastrofer..
Tänk om man kunde göra något med allt vatten och ge till ställen i världen som inget vatten har?


Tog några flera kort på Alice, de kommer att byta päls efter första året tror jag mig läste. Den pälsen kommer visst att bli lite lättare att sköta. Man borstar henne minst två gånger om dagen, och duschar en gång i veckan. I mitt nästa liv vill jag bli en Powder Poff....☺



Någon som vill spå mitt kaffespår, eller vad ser ni i koppen? ☺



En jättefin lördag finaste du..


Kram, K


28 kommentarer:

  1. Här har det öst ner hela morgonen.
    Men helgen kan bli bra ändå
    Ha det gott
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vackra blommor och en vacker hund! De passar fint ihop! Kanske regnet upphör så ni kan ta en trevlig promenad i ett sommarfint Stockholm, trots att de må vara blött.
    Att spå är inte min starkaste sida men jag kan se ett stekt ägg och ägg symboliserar ju livet.
    Stor kram och trevlig lördag önskar jag dig och Alice.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Stor kram på dig denna söndag. ♥

      Radera
  3. Så trist med regn! Och speciellt när man måste ge sig ut med vovven!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Pälsen vill gärna inte vara med om regn och rusk...

      Kram ♥

      Radera
  4. Spå, det kan jag inte, men jag ser en nalle med mycket ljus omkring sig.
    Så fint med rosor och vacker Alice.
    Hoppas ni får en fin dag och att regnet upphör. Tror det kommer hit vid 14-tiden och tar åskan med sig.
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar


    1. Tror inte solen kommer visa sig än på några dagar, men det kan ju snabbt ändras... :)

      KL ♥

      Radera
  5. Satt och undrade först varför du tagit ett kort ner i en toalett eller liknande. Tror det är bäst att jag inte spå(na)r vidare på det.

    Vilket jobb att behöva grejja så med hunden varje dag men vet man att det förändras så kanske man står ut. Söt är den ju i alla fall.

    Hade gärna tagit lite av regnet nu. Torrt!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Kallar du min kaffekopp för toalett? he he he.... :D))

      Kram ♥

      Radera
  6. Otroligt söt 🐕! 😊
    Jag hörde inte regnet inatt men vaknade ändå jätte tidigt.
    Och beträffande din kaffekopp så ser ju vem som helst att det är en bild på en hjärna.
    Och då spår jag att du är en interligent kvinna! 😄
    Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hjärna? Men hjälp den ser ju tom ut.... :D)

      Kram ♥

      Radera
  7. Kaffesumpen kan vara mycket. Jag ser bland annat ett huvud med en stor hörlur på högra örat, ett ollon och en rumpa. Du får välja;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, måste jag välja? :D))

      Kram ♥

      Radera
  8. Jag tycker det ser ut som ett huvud på en satt och kraftig mansperson så kanske får du oväntat besök! Så fin Alice är men pälsvården känns mäktig...

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Oj nu blev det spännande... :D)

      Kram ♥

      Radera
  9. haha jag har då samma fantasi som BP tror på mansbesök haha ;)
    Så söt och det är väl lite mysigt att sitta och borsta också :)
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, allt är möjligt.... :D)))

      Kram ♥

      Radera
  10. Nån spåkärring är jag inte, så tyvärr. I,am Sorry.

    Ja tänk så mycket regn som har kommit, men visst måste naturen få släcka sin törst, och få sitt åxo.

    Tittar i koppen igen......hm.......slumpen ser ljus ut....tror framtiden ser ljus ut. Mycke folk....en folksamling ser jag......äh.....kan inte tyda....Men en gammal dam lärde mig lite om kaffesump och tydning.
    Men som sagt. Jag kan inte riktigt.....

    Ha en jättefin kväll.
    Hejhej å Kramkram.❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hoppas du har fel om folksamlingar för de har jag väldigt svårt för numera.....

      HejSvejs på dig å kram ♥

      Radera
  11. Intressant med att spå i kopp, hihi...jag blev spådd en gång för länge sedan i kaffesump...och det har stämt, åtminstone det som jag kommer ihåg, hihi...själv ser jag två kupade händer i din kopp ;))...vad nu det ska betyda, hihi...
    Trevlig helg !!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag blev spådd i kort när jag precis var vuxen å jag bara säga att allt hon sa har stämt, nästan lite obehagligt för nu vet jag ju vad som väntar....

      Kram ♥

      Radera
  12. Jag ser en manet så jag förmodar att du har ett besök vid havet inplanerat snart?!?
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Havet kommer nog att få sig ett och annat besök. :D)

      Kram ♥

      Radera
  13. Men titta, vi har ju likadan kuddar, va roligt!!!
    Nej ser inte alls vad som kan var i koppen? har helt enkelt ingen fantasi...
    Ha en fortsatt trevlig lördagkväll..om än väldigt regnig!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så vi har samma, eller likadana kuddar, kul. :D))

      Kram på dig ♥

      Radera
  14. Vad fin hon är, Alice :-)

    Jag ser ett stekt ägg. (Frukosten är på gång här... ;-) )

    Ha en toppensöndag!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha, såklart du ser mat på G.... :D))

      Toppensöndags-kram-♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥