Translate

.

.

lördag 16 april 2016

Bosses lek en färg






Då har vi fått en ny utmaning av vår lekfulla Bosse Lidén och denna gång skall vi fota nio saker i en färg som vi valt ut, samtliga foton skall fotas utomhus och här kommer mina bidrag. ☺

Jag har valt att gå i gult
- inte för att det är fult
utan bara för att det är lite kult. ☺




Vi skulle även lägga in ett You Tube klipp där samma färg som vi valt 
nämns och här är den som jag fann. ☺


En fasad en gul  med spännande statyer på taket det ser ut
som en dam står där uppe, men det är inte jag. ☺


En gul dörr..

En gul cykel

En postlåda


En gul bil..

Blomlåda vid fönster eller balkong


Ett gult klädesplagg, ni ser väl mössan? ☺


Gul fasad



Gul leksak





Det närmaste jag kommer en glass. ☺




Kram och ha en fin lördag.








33 kommentarer:

  1. Grattis till ett väl utfört arbete :D

    Kram <3

    SvaraRadera
  2. Oj va mycket gult du hittade!
    Toppen! :)
    Trevlig lördag! ❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Fick kämpa lite för att hitta allt, klädesplagget var svårast...

      Kram ♥

      Radera
  3. Jag förknippar gult med vårens gula blommor, de gula påskkycklingarna och fjädrarna i påskriset och äggens gulor. Solsken, glädje, optimism, lycka, och energi " ler " Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Energi och gult går bra ihop tycker jag... :)

      Kram ♥

      Radera
  4. Solgult och gult är skönt, inte fult.
    Bra jobbat!
    KL ♥

    SvaraRadera
  5. Han är lekfull den där Bosse och färg piggar upp. Gult är en färg jag gillar :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, Bosses lekar är kul.... :)

      Kram ♥

      Radera
  6. Nu fick vi lite frisk luft så här på lördagsförmiddagen du och jag. Ock, samma färg valde vi också. Jag tycker om färgerna gul och grön, det är de färgerna som jag klär bäst i.
    Grattis till poängen.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag gillar pudrig gul färg och grönt älskar jag....

      Kram ♥

      Radera
  7. Det var mycket gula saker du hittat, hihi...gult piggar upp ;)
    Ha en fin helg !
    Kram bia

    SvaraRadera
    Svar

    1. En fin kväll till dig där uppe. :D)

      Kram ♥

      Radera
  8. Bra jobbat där! Å om jag var AIK supporter skulle jag jubla riktigt högt nu;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. En hemlis, jag är AIK:are och har alltid varit... :D)

      Kram ♥

      Radera
  9. Himla så bra det vart. Gult är väl inte fult....
    En gul truddelutt vart dessutom uppiggande ...tror jag fortsätter att tralla....Gult gult...
    Lalala....

    Bra jobbat där.

    Kramelikram

    SvaraRadera
    Svar

    1. La la la.... :D))

      Kramelikram ♥

      Radera
  10. Gult är fint ,-)))
    härlig lekstund eller hur.
    Undrar vad nästa uppgift blir, visst blir man taggad ,-))
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-))

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, leklusten är stark... :D))

      Kram på dig ♥

      Radera
  11. Du klarade uppdraget helt perfekt :)
    Kram

    SvaraRadera
  12. Undra hur många läckra header-bilder du haft? :) Självklart kunde det inte varit du som stod där uppe och balanserade. Du är väl ingen dam, utan en vindruvstjej. :)Var du inte glass-sugen? Kanske inte rätt väderlek. Med tanke på färgen var det inte så konstigt att du och Wiolettan "snubblade" in på postcyklar. Om ni gått en postiljonskurs hade ni säkert fått den kluriga frågan om skillnaden mellan en brevlåda och en postlåda. :)
    Lördagskram från Bosse

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vindruvstjej? :D))
      I en brevlåda postar man brev och i en postlåda
      ligger det redan brev. :D))

      Lördagskramen till dig goa Bosse ♥

      Radera
  13. Åh vilken härlig header du bytt till. Den tilltalar mig. :-) Ja, den där utmaningen med färg tycker jag du fixat galant. Ha en fin lördagskväll. Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så kul att du tycker om min header, ja det är kul att fota och här finns det ju lite att välja på... Bästa kvällen till dig, kram ♥

      Radera
  14. Stort grattis till väl utfört och lyckat bidrag till tävlingen. Toppen!
    Härliga gula bilder.
    Och glassen? Ja, man får själv tänka vidare...
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack Ditte, glass äter jag nästan inte alls och inte
      ens för lekens skull... :D)

      Stora kramen ♥

      Radera
  15. Vilken fantasi du har som hittar så mycket gult på Bosse’s tema, beundransvärt och duktigt. Önskar dig en fin söndag. Kramiz

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack fina Ruth :) Dett är gott att ha leklusten kvar..

      Godnattkram ❤

      Radera
  16. Här var det gult i långa bananer. I långa baner, menar jag :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Långt i långa bananer gillar jag.... :D))

      Kram ♥

      Radera
  17. Du har verkligen hittat allt !!!! Du är grym på dessa lekar , måste ut en sväng snart men inte så kul i regnet ;) eller är man lite lat kanske haha.
    Stor kram till dig fina

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥