Translate

.

.

onsdag 16 mars 2016

Temabloggar









Jag har märkt att det en tid att det blir allt mer temabloggar, det är ju roligt att hänga med på några men man kan omöjligt hänga med på alla. Jag vill heller inte hänga med på alla för jag har min blogg och den är som den är och jag vill ha det så!!
Sedan så blir någon kanske sur för att man inte just hänger på deras tema när vi hänger på den andras o.s.v
För mig skall bloggen vara en frihet, jag bloggar om det som just faller mig in och jag är livrädd för att bli styrt in i något som jag inte valt själv för då blir det inte min blogg längre utan bara en temablogg och det vill jag inte ha.

Men eftersom jag promenerar mycket så kommer jag att vilja promenera med TantGlad och dessa promenader lägger vi in på fredagar i våra bloggar.

Nu skall jag ut för här skiner solen och det blir en fin dag. Planerar promenadbilder och ny Headerbild..... Men inget är ristat i sten för allt kan hända.

Kram, K ♥



Bilden lånat från nätet





Lite rättelse:
Tant Glad skrev så här i en kommentar:

Håller fullkomligt med dig.
Själv vill jag inte ha saker så uppstyrt. Det ska kännas fritt och bra för den som bloggar.
Nu är ju många med i olika teman. Men för mig räcker det någon gång....Det blir ett måste om man ska följa olika dagar för olika saker och teman.
Man vill ju skriva i sin blogg det man vill och känner åxo. Roligt när man har sitt eget skriv.

Jag har funderat å funderat på detta hur jag ska få till det, och att ingen ska känna något måste eller bli pressad.
Därför gör jag så här.
Ni som bloggar (mina läsare) lägger ut er "söndagspromenad" vilken dag under veckan som helst. Den dag ni känner för det. Ni kanske skriver...."söndagspromenad" en tisdag?? Onsdag eller när det blir. Jag vill ha kvar "söndagspromenad" som tema.

Jag lägger in er länk i mitt fredagsinlägg som jag gör antingen på morgonen eller kvällen.
Ni måste åxo skriva en kommentar hos mig att nu har ni gjort promenaden så jag vet. 

Detta ska vara kul och inte kännas som nåt tvång eller måste. Ni skriver fritt om era promenader som kan ske både inom och utehus. .än kan ju shoppingpromenera åxo hihi
Nu vet du hur mitt tänk är.

30 kommentarer:

  1. Från början var min blogg en scrapbookingblogg, men nu skriver jag om det som faller mig på... fast oftast trams. :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Oftast så har man kanske ett tema man bloggar om, men när det blir ett ett tema som alla skall blogga om på olika sett om så blir det lätt tjatigt. (enligt mig)

      Kram ♥

      Radera
  2. Nej, det går inte att hänga med på allt! Man måste få skriva om sitt eget på sin egen blogg, annars blir det lätt en kopia på alla andra!
    Kram och trevlig onsdag!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Skriver man inte som man vill så blir man styrt och satt i fack, sånt gillar jag inte.... Jag vill göra som jag vill.... Kram och fin onsdag till dig ♥

      Radera
  3. Jag håller med dig. Min blogg är också bara min. Det enda som är helt dagsstyrt är Skyltsöndag, sedan är jag flexibel. "Söndagspromenaden" tar jag när det passar mig, kul idé.
    Nu ska också jag ut igen.
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vilken fin dag det varit, gud så skönt med sol och lite värme, det var nästan så jag gick omkring och sjöng, hi hi....

      KL ♥

      Radera
  4. Jag tänker också som du. Min blogg är min och jag skriver om det jag vill och styrs inte av andra. Men eftersom jag reser en del så blir det också händelser och tankar från resor som kommer med. Och givetvis från Stockholm.
    Promenrera gör jag också så jag tänker också vara med på "Tant Glads" söndagspromenader och det passar mig bra. (De presenteras ju på fredagar.)
    Önskar dig en fin vända i Stockholm och det fina vädret.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Precis så känner jag med... Eftersom jag promenerar mycket så blir det mycket bilder och då väljer jag att hoppa på teman eller Bosses lekar som överensstämmer med vad jag gillar.... Kram ♥

      Radera
  5. Tänkte vidare.Jag kommer senare i vår att byta bloggportal till Wordpress och en egen domän och mycket därför att jag inte vill ha reklam eller annat på min blogg. Får hjälp med detta och det känns riktigt roligt. Har ju lnge funderat på detta men nu är det påbörjat.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är nog klokt. Här inne på blogspot har vi ingen reklam som stör...

      Kram ♥

      Radera
  6. Håller fullkomligt med dig.
    Själv vill jag inte ha saker så uppstyrt. Det ska kännas fritt och bra för den som bloggar.
    Nu är ju många med i olika teman. Men för mig räcker det någon gång....Det blir ett måste om man ska följa olika dagar för olika saker och teman.
    Man vill ju skriva i sin blogg det man vill och känner åxo. Roligt när man har sitt eget skriv.

    Jag har funderat å funderat på detta hur jag ska få till det, och att ingen ska känna något måste eller bli pressad.
    Därför gör jag så här.
    Ni som bloggar (mina läsare) lägger ut er "söndagspromenad" vilken dag under veckan som helst. Den dag ni känner för det. Ni kanske skriver...."söndagspromenad" en tisdag?? Onsdag eller när det blir. Jag vill ha kvar "söndagspromenad" som tema.

    Jag lägger in er länk i mitt fredagsinlägg som jag gör antingen på morgonen eller kvällen.
    Ni måste åxo skriva en kommentar hos mig att nu har ni gjort promenaden så jag vet.

    Detta ska vara kul och inte kännas som nåt tvång eller måste. Ni skriver fritt om era promenader som kan ske både inom och utehus. .än kan ju shoppingpromenera åxo hihi
    Nu vet du hur mitt tänk är.

    En varm lillördagskram till dig

    SvaraRadera
    Svar

    1. Kopierade din kommentar så det det blir rätt, hi hi...

      Promenadkram ♥

      Radera
  7. Jag känner som du.
    För många teman blir jobbigt och jag vill inte bli för låst i bloggen.
    Jag hänger på de teman jag tycker är roliga men hoppar över de gånger jag inte känner för det! :)
    Visst har vi haft en underbar dag i Stockholm!
    Solen värmer och himlen är klarblå!
    Är du helt frisk nu?
    Stor kram vännen! ❤

    SvaraRadera
    Svar


    1. Alla är vi olika och tycker olika, allt som styr mig vägrar jag....
      Vädret är kanon, har njutit vid vattnet i timmar...
      Jag är nästan frisk, du då?

      Stor kram på dig ♥

      Radera
    2. Härlig dag du fick! :)
      Jag känner av lite i bihålorna fortfarande.
      Men annars är jag frisk!
      Kram ❤

      Radera

    3. Hoppas det lägger sig så det inte blir någon inflammation bara....

      KRam ♥

      Radera
  8. Kan tycka att det blir lite för långrandigt när nästan alla bloggare nu kör tävlingar eller bloggteman. Den ena tävlingen eller temat avlöser den andra sju dagar i veckan...
    Det blir så enformigt. Det är så jag upplever det i alla fall. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag är inte van vid det och tycker också det blir tjatigt. Självklart är många teman JÄTTEBRA men när man får läsa dom för många gånger så förgörs det.....

      Kram ♥

      Radera
  9. Men så söt bild ,-)))
    Jag har inte tid med för många teman, men några hinner jag med ,-))
    Tycker jättemycket om din blogg ,-)
    Den är DU och det är kanon! KRAM från mig och ha det jättefint .-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Bytte precis bild igen så du kanske menade den första med fåglarna, tyckte den blev lite oroande så jag lade in denna lite mer lugnande...

      Jättekram ♥

      Radera
    2. Jag menade den charmiga stenfiluren ,-)))

      Radera

    3. Ha ha ha, så ingen av bilderna då.... :D))

      Radera
  10. Jag gillar din blogg som den är!
    Det är skönt att få vara sig själv - oavsett var det är.
    kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack så gulligt skrivit... :)

      Kram ♥

      Radera
  11. Bloggen är ens egen och en väljer om en vill delta i något slags tema eller tävling. Skrev ett tag tema en gång i veckan, för mig en utmaning för jag trodde inte alls att det skulle passa mig som skriver på fri hand och rakt av i tanken... :-)
    Din blogg läser jag hur som :-)
    Självstyrande kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Själva temablogg är helt okej förstås, jag menar när alla skall skiva om samma på olika sätt det tycker jag kan bli tjatigt....
      Självstyrande kram ♥

      Radera
    2. För mig blev det att vi skrev på samma tema men på olika sätt just så bra. Vi turades om att sätta temarubrik, hade varsin månad. Det blev kanske lite annorlunda än när en sätter huvudrubriken. Nå, var sin lust :-)
      Frihet leve!

      Radera
    3. Temablogg är inget fel :)

      Jag tänker när man möts av samma sak om och om igen... äsch nu vet jag inte vad jag menar längre, hi hi hi...

      Kram ❤

      Radera
  12. Vi skrev på lördagar och hade alltså 4 tema varje månad ...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Men det var nog roligt som ni gjorde, då fick ni se det i olika perspektiv...

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥