Translate

.

.

lördag 26 mars 2016

Så snuvad på belöningen




Du kanske vet den där känslan när man sätter på stegräknaren och går ut och går i 2,5 timmar, man väntar sig en belöning när man kommer hem, jag tar förväntansfull upp stegräknaren och den visar samma antal steg som innan man började gå. ;(((
Jag stoppade ner mobilen i en väska runt halsen och då räknade den alltså inte stegen, grrr....
Tur jag inte kunde se mitt egna ansikte när jag läste av mätaren, så snuvad och har missat över 10 000 steg, jag blev så sur så jag tänkte gå om rundan men hann inte.... Tänk så konstigt att hjärnan uppfattar detta som en förlust fast jag ändå gått stegen?, hm... :D)





Glad påsk på dig!

Kram, K


20 kommentarer:

  1. Heja Comsi Comsa! Åh vad duktig du är som gått i 2,5 timmar =) Kan appen du har hämtat stegräknaren ifrån ha varit dålig kvalite´på ? (eller så gick du jääättelångsamt;-)). Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pärlan, jag gick FORT :D))

      Kram ♥

      Radera
  2. Jag har SHealth i min mobil. Den är alltid igång och räknar stegen utan att jag påverkar. Vill jag däremot att den räknar vandring, cykling eller nåt annat, så får jag ställa in.
    Jo, men det är så, man vill bli belönad "svart på vitt" ;)
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har också den men aktiverar den inte för den skulle stressa mig. Fast nu blev jag stressad ändå, he he....

      KL ♥

      Radera
  3. Förstår dig helt och hållet! Man känner sig totalt blåst,speciellt då man lagt med så mycket möda.

    Å du - vad foktomt det är på Kungsgatan...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Inte helt folktomt, jag var ju där. :D))
      Jag är fortfarande rasande över stegräknaren, grrr....

      Kram ♥

      Radera
  4. Ack ja, förstår dej till fullo,så typiskt! men som tur är så vet du ju att du verkligen har gått 10000 steg, det är ju det viktigaste!
    Ser att det varit vackert väder idag, missade det när jag sov, hoppas på lite sol imorgon kanske?
    Fortsatt Glad Påsk!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag vet ju inte om det blev 10 000 steg, men jag googlade hur många steg man gick på 2,5 timmar och då blev det så för normalsteg.

      Ha det bäst!

      Kram ♥

      Radera
  5. Usch, vad retligt! Jag har precis börjat använda stegräknaren på min iPhone. Vad rist att den inte registrerar om man har den om halsen. Den funkar ju om man har den i fickan, i ryggsäcken eller i handen så fattar faktiskt inte varför den inte skulle kunna registrera om man har den om halsen. Men några tiotusen steg kommer jag aldrig någonsin upp i. Jag är glad om jag kommer över tvåtusen på en dag.
    Glad påskkram! ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Retligt vara bara förnamnet, kommer aldrig att lita på den igen så i fortsättningen kommer jag med jämna mellanrum checka av den, annars får den sparken! :)

      Kram ♥

      Radera
  6. Inte kul att bli snuvad på konfekten. Men du har då varit ute länge....duktigt gjort..

    Ps....läcker nagel där. Svart ser snyggt ut.

    Ha en fin påskdag vännen.
    Varma påskkramar

    SvaraRadera
    Svar

    1. Färgen på nageln visar fel för den är blå....

      Bästa påskdagen till dig och kram ♥

      Radera
  7. Hej!
    Lustigt att du skriver om stegräknare när jag började använda det för en vecka sedan. Det sägs att man ska gå 10000 steg per dag men det krävs minsann stor rundor. Jag är sällan stillasittande i hemmet och igår gick jag runt Åsljungasjön, (som är 4.5 km) ändå kom jag inte upp i 10000 steg.
    Glad fortsättning på påsken

    SvaraRadera
    Svar

    1. Eftersom stegräknaren inte tog mina steg så googlade jag och då stod det att man går 10 000 steg på 2,5 timme, men vad vet jag det kanske var mindre.... :)

      Glad fortsättning på påsken och kram ♥

      Radera
  8. Åh va retligt men vad gör man? ja ja snyggt lack ;) ha en fin påskdag kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Retfullt -JA!!!

      Här visar färgen fel i verkligheten är den blå....

      Kram ♥

      Radera
  9. Jag har telefonen i handväskan och stegen visas. Men Anders som har sin i en benficka får alltid många fler steg, trots att vi går samma sträcka och han (som har längre ben) borde ta FÄRRE steg! Jag blir såååå sur! ;-)

    SvaraRadera
  10. Jag förstår din besvikelse! Men visst vill man ha "besvis" på hur långt man gått. Men å andra sidan så vet du att man går ca 5km/tim om man inte stannar upp förstås, så du har ju traskat långt. Bra jobbat! Men inga bevis.
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Jag skulle också ha blivit besviken. :(
    Kram! :)

    SvaraRadera
  12. Underligt hur människor nu följer råd av, och lyder, små maskiner.
    Det finns apps för vad man ska äta, vad men inte ska äta, vad
    man ska dricka, inte dricka, osv. osv.
    Kan man inte gå, bara för att man tycker om att gå?
    Vad är så magiskt med 1o,000, förresten?
    (funkar appen om man står och trampar på golvet,
    medan man tittar på TV, eller stampar fötterna,
    när man sitter vid datorn?)

    Ruth i Virginia
    (sur gammal kärring) :(

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥