Translate

.

.

måndag 7 mars 2016

Dra ut en tandjäkel











Inatt hade jag en riktig skitnatt, om det berodde på tandläkarbesöket jag skall på lite senare idag vet jag inte. Först var jag jättetrött och skulle till att somna, sedan var det som sömn-tåget gick i från mig eller inte ville ha mig med.... ☺
Jag skall dra ut en tugg-tand längs in och längst ner, så nu blir det soppa för mig några dagar framöver.
Tänkte kanske ta en titt på NK innan, min tandläkares mottagning är inte långt där ifrån. Men nu vet jag inte, är tung i huvudet och trött, lite grinig och butter. ☺

Om du har lust så skulle jag gärna vilja att du berättar om ditt allra VÄRSTA tandläkarbesök. (frivilligt) :D)


Kram på dig käraste läsare och ha en riktigt fin dag, här är det mulet, regn/snö i luften.


Kram, K ♥



20 kommentarer:

  1. Mitt allra värsta besök var när jag fick rotfyllt en tand och bedövningen inte hjälte så då fick tandläkaren bedöva rakt ner i rotkanalen och nerven. När jag opererade bort min första visdomstand var det inte heller roligt... Fick tagit bort en tand för ett halvår sedan och det var en misslyckad rotfyllning. Det gick dock väldigt smidigt och jag hade knappt ont nästa dag. Var försiktig med borstningen efteråt för den blodkoagel som bildas ska inte bort!

    Kram och lycka till!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Oj, du har ett par riktigt dåliga erfarenheter av tandläkare, inte undra på att du är rädd..... Kram ♥

      Radera
  2. Nej, ojdå, det vill jag inte delge dig, jag har tandläkarskräck efter det.
    Men, visdomständer har jag dragit ut och det var inga problem.
    Det ska gå hur bra som helst för dig, eller hur? De har helt andra möjligheter nu än då jag var yngre.
    Sköt om dig och varm styrkekram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack fina allt gick bra....

      Kram på dig ♥

      Radera
  3. Jag önskar dig lycka till idag! Men det kommer att gå jättebra! Så ta du en liten tur in på NK först :)
    Stor kram!

    SvaraRadera
  4. Lycka till hos tandläkaren idag!

    Jag har aldrig haft tandläkarskräck, trots att lag lagat mycket i mina dar. Och det värsta, det vet jag inte, inget är väl roligt, precis.
    Drog ut en kindtand längst ner i höstas. Det gick väldigt bra, det knakade lite, men gjorde inte ont och jag kunde äta sedan, om jag tuggade på andra sidan. Tandborstningen blev dock försiktig.
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar


    1. Tack, hon var duktig på att dra ut tanden....

      Kram ♥

      Radera
  5. Nä jag vill inte skrämma dig genom att berätta idag. Det kommer kanske en lördag framöver inne hos mig istället!!
    Hoppas allt går bra ♥
    Kram

    SvaraRadera
  6. Usch, din stackare! Skitnatt och tandläkarbesök. Det känns som om din start på den nya veckan kunde ha varit bättre. Men jag hoppas att ditt tandläkarbesök gick bra idag och att du får sova gott i natt.

    Ta hand om dig!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar

    1. Skitnatten var nästan värre än tandläkarbesöket, nu är det klart så nu väntar jag bara på att få tillbaka min tunga.... ☺

      Kram ♥

      Radera
  7. Trist natt du har haft, men efter tandläkarbesöket så blir det bara bättre! Hoppas du hann med NK idag.
    ...och förstås gick tandläkarbesöket som en dans! Kram till dig!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Allt gick bra, tror bedövningen sakta håller på att släppa nu....

      Kram på dig ♥

      Radera
  8. Alla mina tandläkarbesök är hemska... :-(

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi, nej det behöver dom inte vara.. :)

      Kram ❤

      Radera
  9. Jag har inte haft något riktigt hemsk tandläkarbesök men när jag tog bort en av mina visdomständer så var det inte så roligt då jag fick göra det därför att tandköttet inte ville släppa ut tanden och därför blev så infekterat och därför svullet att jag inte kunde stänga munnen. När tandläkaren snittade upp tandköttet välde det ut en massa var - och det var inte alls trevligt :(. Däremot gjorde det inte ont - och det var bara skönt att bli av med det hela.
    Hoppas du mår bättre nu framåt kvällen.
    kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nämen gud, det kan inte varit någon trevlig upplevelse.
      Jag mår bra och saknar inte tanden alls... :)

      Kram ❤

      Radera
  10. Fy. Mitt värsta tandläkarminne är när jag skulle rotfylla en tand. Hon höll på i en och en halv timme varje gång och grävde och filade nere i tanden. Bedövningen tog aldrig. Hon bedövade rätt in i nerven. Det gjorde så ont så jag trodde jag skulle gå upp i atomer. Ändå hjälpte det inte. Och hon tryckte och filade med all sin kraft och det kändes som om hela käken skulle gå av. Så här höll hon på i säkert en månads tid. Sedan fick jag en provisorisk tand där under juluppehållet, som lossnade så jag fick gå till en akuttandläkare. Till slut så gav hon upp och skickade mig till en tandkirurg för att rensa bort roten eller nåt. Tandkirurgen tittade fem minuter i munnen och sa "Det är väldigt ambitiöst att försöka bygga upp en tand på det här lilla som är kvar - jag rekommenderar att vi tar bort tanden helt". Jag sa bara - gör vad du vill bara jag slipper ha ont! Han bedövade, jag kände inte ett skvatt! Jag kände inte ens att han höll på i munnen, en kvart senare var tanden - och värken! - borta! Det slutade blöda på kvällen och sen läkte det fort. Åh det var himmelriket efter att ha haft konstant ont i tanden och käken i flera månader! Så jag tror att hon plågade mig i onödan. Efter det kunde jag inte gå till tandläkaren på fem år! Fy.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nämen stackare, viken sadist du råkade ut för. Fy, det gör ont att läsa....

      Kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥