Translate

.

.

måndag 7 mars 2016

Bye bye....




Allt gick bra! En stor hästspruta med bedövning, tanden delades och togs ut i två halvor. Gjort på ett kick... Halva munnen + tungan är bedövad, känner ingenting...
 Hungrig som en varg är jag fast jag åt innan jag gick, kroppen spelar mig ett spratt, man blir alltid hungrig när man inte kan äta. Det är enbart för att man inte skall bita sig i tungan som man inte bör äta sa den vise.
Nu blir det till att vila sig lite, bilderna lånade jag från nätet. Ni se väl tungan? ☺
1200 kr gick kalaset på.

Kram, K ♥


26 kommentarer:

  1. Oj... Läste inte så noga, min tandläkarskräck gör sig påmind. Hoppas att det gick bra!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det gick jättebra! :)

      Kram ❤

      Radera
  2. Det verkar ju ha gått som en dans och 1 200 kronor är ju prisvärd jämfört med implantat till exempel;-)

    Har aldrig haft ett värstings tandläkarbesök. Jag brukar somna i stolen. Har bara lagat tänder, aldrig dragit ut en tand. Åsså får jag väl skryta med att jag inte tog en spruta ens vid en rotfyllning. Tufft eller dumt - det får du avgöra;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hm, dansade gjorde jag nog inte, hi hi... Nu när bedövningen släppt så dansar jag, ha ha ha... Jag tror du var både tuff och galen som inte tog bedövning. :D))

      Kram ❤

      Radera
  3. Oh hoppas inte att du får ont när bedövningen släpper. När jag drog ut min visdomstand så gick det jättesmidigt o det gjorde inte ont efteråt så det var skönt, det är den enda tanden jag har dragit ut.
    Hoppas att du har haft en bra måndag, du missar väl inte 30 grader ikväll =)
    Var rädd om dig vännen, dröm sött kramar ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det känns helt okej än... :)

      Nattkram ❤

      Radera
  4. Smakar det (inte), så kostar det.

    SvaraRadera
  5. Så gör en bra tandläkare och då går det snabbt! Skönt att det är avklarat.

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, hon är en jäkel på att dra ut tänderna på folk, hi hi hi...
      Tror bestämt att jag blev på gott humör efter att blivit av med tanden. :)

      Kram ❤

      Radera
  6. Hoppas att du mår bra nu när bedövningen släpper. Fin kväll till dig. Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack fina, jag mår jättebra... :)

      Kram ❤

      Radera
  7. Jag kan inte förstå hur tandläkare kan ha så skyhöga priser, jag betalade under hösten 2015 1322kr för 10 minuters arbete och lite fyllning i en tand. Tur att det gick bra för dig hos tandläkaren i alla fall. Godnattkram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, jag vet det är hutlösa priser.
      Kram ❤

      Radera
  8. Jag betalade mer för mitt utdragningskalas, men de gjorde detsamma, delade tanden, och vips.
    Lycka till med läkningen nu. Jag saknar inte min rackare.
    Natta KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Du hade kanske en lite större tand, ha ha ha...

      Natta KL ♥

      Radera
  9. Jag hatar bedövning och försöker slippa den. Ska en tand ut är det ett måste,tyvärr! Hoppas att du slipper få ont efteråt! Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Föredrar också behandling utan bedövning, men ibland måste man...

      Fick inte ont alls efteråt..

      Kram ❤

      Radera
  10. Skönt att allt gick bra.
    Men priset? Hallå!
    Och på krogen kan man få den utslagen gratis bara genom att reta fel person! ;)
    Hoppas du fick äta lite gott innan det var dags att krypa ner i sängen!
    Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tänder och pengar blir man av med gratis, he he... kram ❤

      Radera
  11. Usch jag ryser. Fy sjutton. Men tur att det gick lätt och smidigt ändå! Fick du ont när bedövningen släppte?

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej jag fick inte ontag konstigt nog.
      Men nu dör jag istället av influensan.

      Kram ❤

      Radera
  12. Att det ska bara så djävulskt dyrt , jag har inga bra tänder och bara väntar på att dom ska gå sönder :/
    Stor varm kram och skönt att det är gjort nu !!
    ❤️

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag är glad det gick bra.
      Men nu ligger jag däckad i flunsan.

      Kram ❤

      Radera
  13. Skönt att det gick bra! Jag gillar inte heller tandläkaren... Alltid dyrt, men som andra också kommenterat så kan ju kalasen där sluta betydligt värre... huh.

    SvaraRadera
  14. Tand för tunga .... :-)
    Gott den är uttagen- tanden alltså!
    kram

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥