Translate

.

.

onsdag 2 mars 2016

Ångest







Lekte lite med att fota tvättmaskin-luckan, man skall ju ha roligt medan man tvättar...





Igår när jag tvättade var en av mina bästa grannar i tvättstugan, hon frågade om armen och jag sa att jag tyckte den var väldigt bra. Några timmar senare fick jag värsta värken i leden 
(den som ortopeden ville byta ut)  men jag drog mig förskräckt tillbaka och avbokade kommande tid.
Nu äter jag Ipren och Alvedon både för pollen-huvudvärken och leden.


Nu när jag ändå är inne på sjukdomar så hände det för mig något konstigt igår när jag precis hade lagt mig. Det kom som en dusch av ångest över mig, det var en ångest som grep ett järngrepp på hela mig, jag trodde på allvar att något allvarligt skulle ske med mig. Nu tittade jag inte på klockan men jag tror den höll i sig en tio minuter, kanske kortare eller något längre. Sedan blev jag precis som vanligt igen. Jag har aldrig haft så tidigare, iallafall inte så här och ni som känner mig vet ju att jag går med ett stort lugn inom mig. Kan man bara få ångest så här?  


Vet att många av er vaknade med snö men inte jag, här är det grått och väldigt sandigt. Kan nog säga att jag jag skulle föredra snö för den kommer iallafall inte in till mig, hi hi hi....



En fin onsdag till dig vackra själ.


Kram, K ♥

22 kommentarer:

  1. Usch ja, för ångest. Jag tror själv att min trötthet har varit lite av att jag upplevt för mycket på sistone och det pågår saker i min omgivning, kan ge lite ångest.
    Vet att du är lugn, men kroppen den kan hitta på ändock.
    Nu ska jag snart knipa tåget, vägrar att köra i detta väder.
    Ha det gott, KL ♥

    SvaraRadera
    Svar


    1. Åh skall du iväg? Ha en jättefin tripp....

      KL ♥

      Radera
  2. Jag kan gå runt och tro ibland att jag nästan övervunnit min ångest, men så slår den oväntat till, hårt som en käftsmäll.Det suger att känna att kroppen brinner inuti och att man har miljontals extra genvägar i hjärnan som bara finns för att älta gamla saker. Det syns inte, kanske inte ens märks. Men helvete vad det känns inuti. Samtidigt som ångesten slår till får jag försöka att inte se det som ett misslyckande, utan istället bara vänta på att ångesten ska försvinna och bara sänka ribban på alla mina krav. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, ungefär så var det, fast jag hade inga tankar alls. Ångesten var som en stor krampklump inne i mig, den bara sköljde över mig som en dusch utan den minsta förvarning, har aldrig varit med om liknande... Flykt var det enda jag hann tänka, men jag stannade kvar och ångesten släppte lika fort som den kommit. Skumt!
      Vill aldrig känna detta igen!!!!

      Kram ♥

      Radera
  3. Ja, det kan man få. Ångesten varken knackar på eller frågar först utan den är bara där. Ibland kan man finna en förklaring men långtifrån alltid. Skönt att det släppte så pass snabbt men tio minuter kan vara en evighet.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu är jag lite chockad för jag trodde jag visste vad ångest var, att det kunde vara så härskartekniker visste jag inte...

      Kram ❤

      Radera
  4. Usch va läskigt med en sån där ångest, hoppas den aldrig återkommer! Kram till dig!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja det var hemskt, har man haft det innan så vet man vad det är, detta var första gången för mig.... helt vidrigt. ..

      Kram ❤

      Radera
  5. Jag kan få ågnest bara så där, men det varar ofta bara några sekunder, som tur är. Hoppas detta var ett engångstillfälle.
    Frå Sverigevibbar när du nämner tvättstuga, så svenskt. Finns inte i UK och ingen annanstans heller kansek, vet inte.
    Sköt om dej!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Kan ångest vara så kort som några sekunder? Hur som helst så är det riktigt otäckt. ..

      Kram ❤

      Radera
  6. Ångest kommer oftast precis så där - utan förvarning - bara slår till från tomma intet! Mamma som lider av panikångest säger att den kan ploppa upp vid tillfällen då hon faktiskt känner sig lugn. Det är precis som om när hon är generellt orolig och stressad över någonting så kommer den inte. Men när hon slappnar av - DÅ kommer den! Hoppas att du slipper den mer! Fy.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hm, märkligt. Jag har på riktigt trott mig veta vad ångest var, men detta som kom över mig igår var ingenting jag någonsin varit i närheten av... Jag kan tänka mig att det kan vara så här i ett dödsögonblick, fast det vet jag heller ingenting om. :)

      Kram ❤

      Radera
  7. Det spelar ingen roll om du är lugnet själv, ångesten kommer när du minst anar det. Det kan hålla i sig från några sekunder till hur länge som helst. När jag fick min ångest så var det ingen förvarning alls utan jag pratade i telefonen med mamma sent en kväll. Det kändes som jag drogs ner genom min soffa o att rummet blev helt vitt. Allt blev som i ett vacuum o jag kände mig inplastad. Jag fick ringa ambulansen för jag trodde att jag skulle dö, det höll i sig i flera år o detta var svår ångest o jag fick medicin. Idag äter jag ingen medicin o jag mår bra. Men det var ett helvete att försöka vinna över den rädslan jag fick o att jag skulle dö. Att få ångest är fruktansvärt. Hoppas att du slipper känna så igen, men gör du det så är det inget farligt, ja det vet du ju redan.
    Ha en fin kväll vännen, kramar ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Skrämmande att läsa, det går ju inte göra något när ångesten har omslutit en. Jag vet inte men idag är jag jättetrött men det är nog pga pollen...
      Så skönt att du är fri från ångesten idag..

      Kram ❤️

      Radera
  8. Visst är det typiskt att när man säger att något är bra, då........,-((
    Lite läskigt det där ,-)
    Ångest kan slå till snabbt.
    Det kan vara en engångsgrej, och det är det troligtvis!
    Så ta det med ro.
    Lättare sagt än gjort, men försök att göra det.
    Min ena svärson fick tvärångest och ont i ena armen, ont i hjärtat!
    Ångest, det drabbade honom en gång, 4 år har gått, har inte hänt tidigare och inte senare, han mår hur bra som helst.
    Extra Varm Kram till dig!
    Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så skönt att läsa att det inte kom tillbaka till svärson, jösses så obehagligt. Trodde jag fick en hjärnblödning...

      Varm kram till dig ❤

      Radera
  9. Fy vad läskigt det där lät! Hoppas den håller sig borta nu...

    Snö? Grått??? Här var det blott blått :-)

    SvaraRadera

  10. Ja det var riktigt obehagligt, fattade ingenting och förstår fortfarande ingenting. Men sånt här kan tydligen bara komma, riktigt läskigt. ...
    Här i Stockholm har det inte snöat, men himla kallt var det idag...

    Kram ❤

    SvaraRadera
  11. Det låter verkligen hemskt! Jag har nog inte ännu upplevt ångest utan det jag vet har jag läst. Mne jag har förstått att ångesten kan komma som ett blixtnedslag och ibland gå över lika snabbt som den kom. Hoppas di ångest aldrig mer kommer tillbaka.
    Och visst var dte en kall dag idag, men jag har rest runt så värmen har hållit i sig av bara farten...
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det var som att en stor kramp omslöt mig och att jag satt fast, det finns nog många sätt att beskriva det på men en helt annan sak att uppleva detta. Helt vidrigt!
      Men jag är en erfarenhet rikare...

      Stor kram ♥

      Radera
  12. Ångestattacker känner jag till, har lärt mig att leva med de. De kan dyka upp tvärt, men numera sällan och när de kommer så "möter jag upp" och tar mig igenom det.
    Nästa gång vet du mer... Tröste och styrkekram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Detta var fösta gången och jag kunde inte förstå vad det var medan det pågick, trodde hjärnblödning var nära....

      Stor kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥