Translate

.

.

tisdag 9 februari 2016

Köttgryta







Idag är det regn, grått och trist så jag är inne och lagar mat, får se hur det blir att göra en köttgryta i stekpannan, brukar annars stekgryta men det borde funka, eller? Stekgrytan är stor och tung och gjort av järn så den ville jag undvika idag.

Jag fastnar alltid på dessa jämna siffror, det slår inte fel blir galen och tror snart att de är ett budskap, he he.... ☺

Ville bara titta in och önska en fin dag till dig vackra själ. ♥


Kram, K ♥






30 kommentarer:

  1. Idag regnar det t om här! Usch!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Här kom det inget regn men de var grått, grått och grått...

      Kramen ♥

      Radera
  2. Den där köttgrytan ser väldigt mustig och gott ut. Vi lagar nästan alla våra grytor i stekpanna. Så - lycka till!

    Fastnar också på "konstiga" siffror. Tror vi är bloggskadade;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Stoppade ner lite annat också i grytan och den blev god, köttet var fantastiskt....

      Ja, nog är vi bloggskadade på mer än ett sätt, hi hi....

      Kramen ♥

      Radera
  3. Det där med jämna siffror är ett speciellt "tecken" för mej. Speciellt just 11:11. Det var numret på vår postlåda när jag var barn. När det dyker upp så är det som en hälsning från andra sidan. Här har det varit mulet halva dagen, men sen blev det sol och riktigt skönt.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Just 11:11 förföljer mig dag som kväll, lustigt det där, för det handlar om en ynka minut som man kan träffa rätt.... :)

      Kramen ♥

      Radera
  4. Hoppas grytan blev god, trots att du valde bort järngrytan. Det är nog där som bästa grytan skapas. Kanske ställer jag upp i Sveriges mästerkock. Wild card.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Den blev god, har aldrig gjort i stekpanna tidigare men det funkade och jag slapp brottas med en stekgryta som är större än mig själv. :)

      Kramen ♥

      Radera
  5. Jag hamnar också på dessa siffror. Ibland 14:14 osv. Vissa personer gör så, så är det bara.
    Jag har stekgryta av järn, men ack så tung, men ack så bra att använda.
    Lycka till, såg gott ut!
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Satte till fler saker och den blev faktiskt god....

      KL ♥

      Radera
  6. Haha! Skönt att jag inte är ensam om att snöa in på dom där siffrorna. Gillar 11:11 allra, allra bäst :-D

    SvaraRadera
    Svar

    1. 11:11 skumt, varför kan man aldrig titta till en minut innan eller en minut efter?

      Kramen ♥

      Radera
  7. Mums va gott! :)
    Jag vill också ha.
    Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är sällan jag äter kött och nu blev jag sugen, ja det var gott.... :)

      Kramen ♥

      Radera
  8. Skickar lite sol och värme till dig!
    Köttgryta låter gott och visst funkar det i stekpannan, men jag tcker att det stänker så....
    Men med lock på så håller sig stänket kanske i pannan och smakaerna också. Blir säkert gott.
    Du får ta reda på sifferbudskapet, ligger kansk enågtot spännande där.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack finaste Ditte! :)
      Jo det stänkte och jag hade för mycket kött men det klarade sig precis och så hade jag ju locket, men torka det fick jag allt göra....

      Kramen ♥

      Radera
  9. Oj, jag var hungrig redan innan jag tittade in här på din blogg. Och inte blev det bättre nu :)
    Får nog laga lite middag, så jag får något i magen :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hoppas du fyllt magen med något gott nu.... :)

      Kramen ♥

      Radera
  10. Det blir säkert jättegott ändå!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, det funkade ju varför tror man att man måste göra i stekgrytan?

      Kramen ♥

      Radera
  11. Det blir säkert en välsmakande köttgryta med ditt sätt också. Då återstår det att se om de där siffrorna har någon betydelse. Vackra smycken är inte fel heller. Kanske betyder de där 1111 att du får något fint sådant:-) vem vet.Tack för gissning hos mig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Annars så är det så enkelt att man dras till jämna siffror.... :)

      Kramen ♥

      Radera
  12. Hoppas att grytan blev god =)

    När jag kollar på klockan så brukar den vara tex 01;23 , 12;34 osv o det är särskilt på natten som jag ser det =)

    Hoppas inte att du har regnat bort, det är så trist nu ... Ha en bra kväll kramar ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Grytan blev god.... :)

      Här har det inte regnat utan det är bara varit grått...

      Kvällskram ♥

      Radera
  13. Vart det gott ?? Recept ???
    Hoppas du mår ok och ibland är det skönt att vara inne och pyssla istället för att gå ut i regnrugget ❤️
    Kram och sovgott finaste !!!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det var gott men grytan gjordes utan recept som vanligt. Kött, lök, vitlök, kryddor, balsamvinäger, soja, grönsaker... :) hi hi, ungefär typ... :)))

      Nattis kram zZzzzZzzz ❤

      Radera
  14. Det syns minsann att den köttgrytan blev bra! Mums med långkok! Sov så gott ;-)

    SvaraRadera
    Svar


    1. I bilden ser den lite grå ut men färdig var den allt annat än grå, jag gillar ju färg på maten. :)))

      Sov gott och kram på dig ❤

      Radera
  15. Hoppas grytan blev god!
    Jag fastnar också på siffror av typen du visar. Intressant att du också gör det!

    SvaraRadera
  16. Bästa comsicomsa dam; tänkte säga att jag besökt dina inlägg bakåt och att det finns mycket gott att hämta här, du håller stilen!
    Stor kram för fyndiga skyltar och andra fynd :-) Tumme upp fyndig brud!

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥