Translate

.

.

måndag 1 februari 2016

Helvetesmaskin





Jag har en helvetesmaskin som står och går lite längre ner på min gata. Den har gått i veckor, min lägenhet vibrerar. Jag vibrerar, snart blir jag arg. :)



Sedan måste jag visa de nya postkärrorna, fina va? Hi hi, jag vet inte om det är en postkärrorna troligtvis inte men det är någonslags budkärra iallafall. :))
I morse när jag gjorde min stretching så gick jag ut för hårt och hade för bråttom så nu har jag en låsning bakom skulderbladet. Måste göra om och göra rätt. Aj,,,,.

Denna 1 februari börjar med gnäll och slutar med skratt hoppas jag.

Hoppas du har den bästa månaden framför dig och att du kommer göra massor av dumheter. ;)


Kram, K ❤️

30 kommentarer:

  1. Här vibrerar i alla fall inte och det är jag tacksam för! Måste vara väldigt irriterande när det känns till och med in i lägenheten! Hoppas du kan få rätsida på låsningen för sådana gillas inte heller :-( Men än är dagen lång så allt kan hända!

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Skönt att du slipper vibrera, hi hi...

      Kram ❤

      Radera
  2. Usch för SÅNA vibrationer! Vi hade för många år sen, en gul grävskopa med grön kärra, som starta kl 07 varje morgon, dag ut och dag in, vet att jag bloggade om det, ajaj!
    Den där cykeln med släp ser limegrönt färgglad ut!
    Din låsning i ryggen ogillas i högsta grad.
    Varm mjuk KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Låsningen är kvar och det är en plåga om jag behöver hosta. .. aj aj aj...

      KL ❤

      Radera
  3. En Atlas Copco borrmaskin ser jag. Inte visste jag att Vasastan ska får bergvärme?! Nu vet jag, även om jag tycker väldigt synd om dig. Men du kan vara glad att du inte bodde vid Matteuskyrkan i tre år. Där sprängde och borrade de kontinuerligt mellan klockan 06:00-22:00 pga bygget av Citybanan och stationsbyggnaden.

    Tänk om posten hade så söta och färgglada kärror, det vore nå't:-)

    Å vad gäller låsningen bakom skulderbladet så kan jag rekommendera en naprapat.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag kan tala om för frun att jag kände allt till borrningen ner till mig, porslin åkte ur skåpen och saker åkte ner från hyllor..
      Jag har stoppat i mig smärtstillande så jag kan vara i rörelse, detta får gå över av sig själv, så det så!!! :)

      Kram ❤

      Radera
  4. Ja några dumheter har jag allt tänkt göra i februari. Får väl se om kroppen min är med på noterna..... Din verkar ju dumma sig helt på egen hand ;-)
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja idag är den mig inte nådig...
      Hoppas kroppen din skall bli snäll mot dig..

      Kram ❤

      Radera
  5. Dagen kan börja och sluta som den vill för min del - är bara så lycklig att det äntligen är februari! :) Nu är den jobbigaste delen av vintern över - november-januari. :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Snart är våren här... :)

      Kram ❤

      Radera
  6. Fy så besvärligt!
    Ska jag komma och "stänga av" den? ;)

    Ta det lugnt med ryggen fina du!!
    Och det är en order.

    Kram :) ❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja snälla kom! :))

      Jag lyder din order säger jag med fingrarna i kryss.... :)

      Kram ❤

      Radera
  7. Besvärande med dessa bullriga apparater. Och de borde ju bara få gå på dagtid. Hos oss var de och mätte bullret när de som bäst höll på att bila på kajen för de nya husen på andra sidan kanalen i Fredriksdalsområdet. Bullret var så högt att det blev tidsbegränsat. Bra så!
    Trist med din låsning bakom skulderbladet, men värmedyna/vetekudde och lite masssage (klurigt att göra på sig själv just där) kan göra susen. Hoppas det ger med sig.
    Blomvagnarna är kanske för att fira att februari, sista vintermånaden är påbörjad...
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har nog inte varit med om något så störande aggregat som denna. Flera veckor har den gått och aldrig tar det slut. Knopparna skakar loss från blommorna. :))

      Kram ❤

      Radera
  8. DUMMA manick! Men den försvinner nog snart :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Har gett upp hoppet om att den kommer att tystna. ...grrrr. ..

      Kram ❤

      Radera
  9. Dumma helvetesmaskiner då. Släng en hink vatten över den hehe.

    Som mormor alltid sa.....skrattar du på morgonen, får du grina innan kvällen.
    Men du gnäller.......så du får nog skratta till kvällen hihi.
    Man får gnälla ibland, för du är väl ingen gnällspik comsi comsa .

    Varm kramelikramkram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, det skulle se ut om jag tog en hink vatten och slängde över den. :))

      Varm kramelikram ❤

      Radera
  10. Hoppas att det slutar vibrera hos dig snart. Det kan ju vara så störande när det håller på hela tiden.
    Hur gick det med skuldran ? Du får vara rädd om dig. Ha en fin kväll o dröm sött kramar ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag är rädd om mig för jag är den enda jag har, hi hi hi...
      Låsningen i skulderbladet är kvar...

      Kram ❤

      Radera
  11. Bild ett var tröttande vid blotta anblicken medan tvåan livar upp och ger en känsla av att komma med kul post snarare än fönsterkuvert med räkningar. Hoppas det löser sig med låsningen snart.
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hoppas låsningen är borta när jag vaknar.... :)

      Kramen ♥

      Radera
  12. En härlig postkärra är det i alla fall oavsett vem det än månde vara som äger den. Kram♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, man blir lite glad av den.... :))

      Godnattkram ♥

      Radera
  13. Hoppas maskinen slutar snart... Underbar postkärra. Den gör en glad. Ha en fin ny vecka. Kram

    SvaraRadera
    Svar


    1. En ny fin vecka till dig också.

      Kram ♥

      Radera
  14. 1) Snart far helvetesmaskinen till helvetet där den hör hemma.
    2) Din låsning låses upp snart helst redan.
    3) Kärran är klädd i tyg från Gudrun Sjöden, ser ut som hennes namns på tyget.
    :-)
    I dag är det fisdag kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Men gud, du har ju stenkoll.... :)))

      Fiskram ♥

      Radera
  15. Såg också direkt att det var ett tyg från Gudrun Sjöden på cykelkärran. Det är kanske en av hennes budkärror...
    Vad är det för en maskin som stör så förskräckligt?
    Jag får också lätt låsningar mellan skuldrorna eller i revbenen. Det är så himla besvärligt, men brukar ju oftast gå över ganska fort. Hoppas det är bättre för dig nu.
    Kram! :)

    SvaraRadera
  16. Såg också direkt att det var ett tyg från Gudrun Sjöden på cykelkärran. Det är kanske en av hennes budkärror...
    Vad är det för en maskin som stör så förskräckligt?
    Jag får också lätt låsningar mellan skuldrorna eller i revbenen. Det är så himla besvärligt, men brukar ju oftast gå över ganska fort. Hoppas det är bättre för dig nu.
    Kram! :)

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥