Translate

.

.

onsdag 6 januari 2016

Vinterbilder





Humlegården idag, svinkallt!
Så kallt att det inte gick att att fota, hade tänkt att gå ut till Djurgården men benen var som iskalla käppar så jag käppade hem igen. En timmas promenad blev det i alla fall.




Vet inte vad det där röda är som kom fram
på bilden till höger...










Nu skall jag laga mat, har fryst lax undrar hur den blir med bea (Bearnaise sås)? 
Någon som vet?
Fast jag har spenat också å stuvad spenat och lax är ju gott.

Tusan också nu fick jag problem, vad väljer jag?


Kram, K





Så här gjorde jag å så här blev det....

Skivade lite rå potatis, kryddade och lade på laxen och hällde bea över sen in i ugnen, riktigt gott
blev det, ärtor och sparris till....


28 kommentarer:

  1. Magiskt vackert när det är gnistrande vitt, kallt och solen sprider sina strålar i frosten. Kram

    SvaraRadera
  2. Trycker GILLA knappen för BILDERNA!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vackra vinterbilder från Stockholm och hUmlan. Men visst är det kallt, vi är ovana. Har packat upp alla dunjackor, ha dock bara en i taget på mig. Dunvantar är på och även mössa. Och mössa är sällsynt att jag använder, men idag var det skönt.
    Njut dun middag och varför inte prova med lite bea till laxen..Är det inte gott så har du spenaten.
    Trevlig kväll!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Har man en tunn dunjacka kan man ha den under, :))

      Kram ♥

      Radera
  4. Kör både och! Sås är gott :-)

    Härliga vinterbilder, men jag är glad att jag slipper kylan :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Gjorde i ugn med bea, så himla gott det blev...


      Kram ♥

      Radera
  5. Vilka fina bilder du har tagit. Här hade vi -19* i morse. Det låter som man går på kork, det är så kallt så tårna krullar sig.
    Det är gott med lax o det såg smaskigt ut det du hade gjort. Själv ska jag äta vårrullar (kyckling) med hos chilisås på. Det måste vara den starka såsen på annars är det inte gott, det smakar inget då.
    Ha en mysig kväll vännen kramar ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vårrullar har jag totalt glömt bort, tror jag åt det senast någon gång på sjuttiotalet. :)

      Kram ♥

      Radera
  6. Stan är fin på vintern! Nu ser jag ju att det blev bea... men jag hade röstat för spenat! (Kanske för att jag är en av de få personerna i det här landet som inte gillar bea ;))

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det blir så mycket ljusare när snön lägger vit, men den blir fort svart....

      Kram ♥

      Radera
  7. Varför inte lax med bearnaise? Har aldrig provat det. Tidigare "fick" man ju inte ha rött vin till fisk heller och nu vet man att det passar alldeles utmärkt.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Japp, det blev bea och supergott... :)

      Kram ♥

      Radera
  8. Ser ut som här. Men det funkar bara det inte blåser.
    Ha en fin Trettondag!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Blåser det blir det rent för jävligt...

      Kram ♥

      Radera
  9. Vilka fina bilder.Men den där gottebilden,,,, Ahh.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, det finns lite kvar om du vill ha en smakbit.... :)

      Kram ♥

      Radera
  10. Det ser ut som ett vägmärke som speglar sig. I Skåne har vi ingen snö men det har varit -11 idag. Snön kommer nog inatt.
    /Leva-Kerstin
    www.steeperz.com

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ser min mat ut som ett vägmärke? :)

      Kram ♥

      Radera
  11. Snabbt, enkelt men ändå så gott! Hoppas det smakade bra :D

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det blev alltför gott... :)

      Kram ♥

      Radera
  12. Åh, nu fick jag se hur det såg ut i dagsljus idag, när jag vaknade i eftermiddags så var det redan mörkt! En fin vinterdag, om än lite kallt...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det var himla kallt, benen tappade känsel efter en stund och händerna skall vi inte prata om..... Men det var skönt när man kom hem och in i värmen....

      Kram ♥

      Radera
  13. Hos mig är det -22 just nu. Inge skönt alls. Men snart , så värmer vårsolen oss så gott så.

    Nämen har du åxo fått röda prickar (punkter ) på ditt kort haha.
    Det fick jag med i ett inlägg förra veckan. Så mystiskt hörru.

    Kram nu på dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Minus 15 visar mätaren idag...

      Kram på dig ♥

      Radera
  14. Vilka vackra bilder !
    Det är vackert med snö :) men inte så kul med kyla ;)
    Maten gillade jag snabbt och enkelt är perfekt !!
    Tack för tipset sötnos !!
    Kram
    Sanna

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har inte ätit bea på massor av år, blev sugen och föll för frestelsen och det blev jättegott i ugnen...

      Kram goaste du ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥