Translate

.

.

torsdag 21 januari 2016

Snöängel och bloggutmaning










Antik mätare som nog har haft sin plats sedan huset byggdes.
8 grader visar den i dag kl 10:00


Jag i egen hög person har frivilligt lagt mig ner på kalla snön och gör en snöängel
i bloggutmaning av finaste Bosse Liden


Jag hade bara hård snö så jag fick ligga där ruskigt länge innan jag fick 
lämnat tydliga spår.. ☺


Kråka?

Skata? ☺

Pippi ☺






Duva i dennes bostad. ☺


Tack igen  finaste Bosse Bus för att du satte fart på tanten! ☺



Kram, K

36 kommentarer:

  1. Hahaha! Bra jobbat där! Å din snöängel är den finaste jag sett. Den var väl värd att frysa häcken av sig;-)
    Hoppas du hade publik som applåderade i Vasaparken kanske;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vi var i Vanadislunden å det var fullt av folk där, svårt att hitta en liten snöfläck med lite lös snö, men jag fann den nästan uppe på toppen..... :)

      Kramen ♥

      Radera
  2. Gerd skrev att det är kramens dag idag. Jag fick lust att komma och krama om den där vita ängeln. Vilken tur att du inte behövde ligga kvar där till våren. Tänk att du till och med fick komma hem till duvas hem. Blev du inte bjuden på något varmt? Fast det var inte så synd om dig. Idag känns det som minus åtta grader är riktigt varmt. Vi hade minus tolv i morse och andra bloggare har lämnat riktigt kyliga siffror. Tänk om man var en flyttfågel och kunde sticka iväg till ett varmt ställe. Men soliga dagar och vacker orörd snö gillar jag. Igår stod jag och njöt och solade ansiktet. Tack för ett härligt inlägg med fina bilder.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ler stort åt din kommentar... Duvorna var så tama så hade jag bara fått plats där i huset så hade jag varit välkommen in, hi hi....
      Jag hade svårt att hitta lös snö så det var nära att det inte blivit någon ängel, men nu blev det både ängel och skratt.... :)

      Kram på dig Bosse ♥

      Radera
  3. Åhhh, så fint! Riktigt fin snöängel! Och detta var ingen selfie, tog du någon kameraman/kvinna ur publiken?
    Kvittriga bilder
    KL ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag hade fotograf med mig, hi hi....

      KL ♥

      Radera
  4. Du är ju helt fantastisk som utförde alla uppdrag efter din jobbiga dag igår! ❤
    Riktigt grymt!!!
    Och härligt vacker ängel! :)
    Roligt att du också hoppade på utmaningen!
    Full pott blev det också! :)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, jag vill inte gärna missa en solig dag så uppmaningen kom lägligt....

      Kram ♥

      Radera
  5. Vad gullig du är som en liten ängel vännen ...
    Snart kommer barnen till mig, dom ska vara här inatt för dom har blivit sjuka. Ska mysa med dom lite.. Ha en fin kväll kramar ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha det så fint med dina barnbarn nu....

      Kram ♥

      Radera
  6. Uppdraget utfört - bra jobbat!

    SvaraRadera
  7. Grattis till ett bra jobb! Jag hade kameran med mig ute i dag men med två hundar i sällskap flög varenda fågel iväg direkt så jag får göra ett nytt försök i morgon. Tyvärr ska det bli mildare här så min eventuella temperatur kommer inte att bli imponerande...

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, ja med hundar med dig får du inga fåglar att stanna för ett foto... hi hi...

      Kram ♥

      Radera
  8. Kram och godnatt du fina snöängel, hi hi...

    SvaraRadera
  9. Du är så himla gullig ❤️
    En verkligt galant och perfekt utfört uppdrag !!!
    Så kul att göra snöängel ;)
    Och härligt att vi är fler som inte kan fåglar hihi ..
    Pippi eller som jag sverigefågel haha vi är duktiga vi
    Puss och Tack för all din värme
    Stor KRAM på kramdagen ❤️

    SvaraRadera

  10. Du är gullig ju ❤

    Äsch det blev en kul dag...

    Kram kram kram kram kram ❤

    SvaraRadera
  11. Grattis till väl genomfört uppdrag! Och visst är det fint att bosse sätter lite fart på oss juniorer. Det är så lätt annars att stanna på sin kammare....
    Din snöängel var ljuvlig och jag hoppas du hade några åskådare med dig. Detta måtte ha varit sevärt. Och roligt för dig också.
    Synd att jag missade detta!
    Fåglar är ett förbättringsområde hos mig också. Men man får ta det efter hand....
    Stor kram i slutet av kramens dag till dig du fina. Kanske kan vi utsträcka den ett dygn till....Kramens dag alltså.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, dessa tävlingar är så roliga....
      Stor kram även efter kramens dag ♥

      Radera
  12. Underbart bidrag till utmaningen! Så klok han är fina Bosse, som har dragit igång det här och inspirerar så många!

    Kram❤️

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, tänk att Bosse lyckats få en hög människor till att lägga sig frivilligt i snön, hi hi hi..... Kram ♥

      Radera
  13. Vilket härligt inlägg! Fler av mina bloggvänner gör snöänglar och ligger i änglaform nu för tiden och fågelsamlingen blir alltjämt påfyllt - särskilt uppskattar jag pippi :-)
    Din ängel då du rest dig upp ser ut som ett glatt ansikte!
    kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det var allt ett glatt ansikte på båda ställena när jag väl fick resa mig upp. :))

      Kram ♥

      Radera
  14. ni är för härliga som tagit er an denna utmaningen :) hoppas du får en härlig dag kram

    SvaraRadera
  15. Vilken söt snöängel som låg där på marken :)
    Kram

    SvaraRadera
  16. Oj vilken fin snöängel! Särskilt medan du låg kvar i den :-)

    Kråka - koltrast - pilfink - duva. Så skulle jag benämna dom :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag benämner dem Lavendlar... :) Men tack för ditt svar, nu skall jag bara försöka komma ihåg, he he...

      Kramen ♥

      Radera
  17. Snöängel - var det ca 8 år sedan jag gjorde sist.
    Jag tycker det är mysigt - om man får en plats där snön är ren att ligga på.

    Bra utmaning, tycker jag. :)

    Ha en fin helg
    kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag fick allt leta efter en liten plätt med lite lös snö på, men den som söker den finner... Kram ♥

      Radera
  18. Fin snöängel! :) Den andra fågeln är nog en kaja... skator har lång stjärt och vitt i fjäderdräkten. (Jag brukade måla skator förr nämligen. :) )
    Kram! :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, jaha är det en kaja? :)
      Kan tänka mig att skator är tacksamma att måla, hi hi hi...

      Kram ♥

      Radera
  19. Vackra vinterfoton :) även om jag just nu bara vill ha VÅÅÅRRR

    Idag bjuder jag på mitt nya favo recept på bloggen :)

    Ha en fin ny vecka!

    LOVE Maria Inredning - it's Swedish for decor

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥