Translate

.

.

söndag 24 januari 2016

Skyltsöndag


Har blivit kär i rostiga saker, allt har sin historia. ☺









Här kommer mina bidrag till skyltsöndag som förvaltas av vår 
härliga BP utan skyltningen hade det knappas blivit något inlägg idag.










Ute är det skitväder, smutsig snö och nollgradigt...
Idag äter jag blomkålssoppa med en skivad kalkonkorv i utan bröd! ☺
Bara som info om någon är intresserad, hi hi hi...

Besparar er dock från bild på väder eller soppa.



Glad söndag, vet du om hur mycket kärlek du är?


Kram, K




24 kommentarer:

  1. Vilka bra skyltar som du bidrar med! Soppa är väl inte helt fel och passar väl bra med tanke på vädret. Vi kommer att äta rester för det blev över både i fredags och igår. Smidigt och bra.

    Ha en fortsatt fin söndag!

    Kram <3

    SvaraRadera
  2. Älskar rost i alla dess former (undantag bilen). Å den första skylten är ju sååååå läcker:-) Även det andra skyltarna är roliga, speciellt den med brandlarmet (hände hos oss nästan igår).

    Blomkålsoppa är ju sååååå god! Å vädret giller jag - plusgrader, bara en sådan sak! Å om SMHI har rätt ska det bli fem plusgrader på tisdag och regn. Då blir vi kanske av med snön och iset:)

    Stort tack för skyltningen och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu när det är varmare ute så har det blivit svinkallt inomhus, vilket jag inte gillar får nästan ha handskar på mig för att skriva...

      Kram ♥

      Radera
  3. Idag ska jag laga till Flygande Jacob till middag. Blomkålssoppa har jag inte ätit på bra länge, men gott brukade (som jag minns) blomkålssoppan vara =) Söndagskram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hoppas din Jacob har landat. :)))

      Kram ♥

      Radera
  4. Här har brandlarmet också talat om att maten är klar vid flera tillfällen! ;)

    Och såååå vackert med rost.
    Trevlig kväll fina du! ❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja det är fint med rost, men inte på allt, hi hi...

      Kram ♥

      Radera
  5. Just nu har vi +1 o det är som du säger väldigt smutsig snö på vissa ställen. Nu när det är +väder så fastnar snön på Teddy o han ser ut som en julgran med kulorna =)
    Hoppas att allt smälter över en natt så man slipper slaskandet , men det är ju önsketänkande.
    Ha en fin kväll vännen. Ikväll tror jag att det kommer en bra film på 5;an Argo.. Jag har inte sett den men ska göra det.
    Kramar ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Mycket nöje med filmen. :)

      Kram ❤

      Radera
  6. Rost kan ju Värkligen vara vackert, dock inte på bilar. Då är den ful.

    Fin skyltning har du.......Men skrev du skitväder?? Hos mig har det varit ett kanonväder idag. Sol och blå himmel med vintervit gnistrande snö som speglats sig i solglansen. Ja oj så vackert .

    Hörru .blomkålsoppa lät gott. Det måste jag göra någon dag..
    Ha det gott nu.

    Söndagskram❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nä på bilen vill vi inte se någon rost..
      Kvällskram ❤

      Radera
  7. Visst är det roligt med skyltar! Dom finns ju överallt :-)

    Rost kan vara jättefint, om den inte är på fel ställe. Som mitt diskställ som rostade, till exempel. Det var så lagom fint... :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej i diskställ vill vi inte ha rost å inte i brödrosten heller, hi hi.. försökte vara vittsig där! :)
      Kram ❤

      Radera
  8. Tack för fina och roliga skyltar. menkan se det mesta med lite humor.
    Vädret har kanske inte varit det mest humorfyllda men då får man tänka på annat. Vad sägs om "Boracay".
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Då får jag vända tankarna mot Boracay, blunda hårt och njuta av vattnet. :)

      Kram ❤

      Radera
  9. Jag gillar också rost. Det är "haddat" (väl använt) liksom.
    Svårt köra hem idag, en hel*s dimma.
    Gillar också soppa, men valde sill ägg potatis idag.
    Fint skyltat!
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Usch för bilkörning i dimman. ..

      KL ❤

      Radera
  10. Mycket fina skyltar det är lustigt att vi tycker rost är vackert då det är ngt som förstör men älskar rostiga saker också ;)
    Jag hoppas du haft en underbar helg finaste ❤️ Tack för din omtanke !!
    Kram i mängder

    SvaraRadera
    Svar

    1. Kram och godnatt fina du..

      Kramar ❤. ❤

      Radera
  11. Rost är underbart vackert... så länge som det inte sitter på bilen, haha!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Just det, bara vi får bestämma var rosten skall vara
      Kram och nattis. 😴😴😴 zZzzzZzzz

      Radera
  12. Rost är vackert. Käcka skyltar och sista bilden om personlighet gillar jag personligen!
    Måndagskram :-)

    SvaraRadera

  13. Kram på dig personligen ♥ ☺

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥