Translate

.

.

torsdag 28 januari 2016

Gott bröd och jordgubbar i regnet


Jodå jag har tagit tillbaka brödet, vad fasen håller jag på med? Det är klart att jag skall ha bröd.

Köpte jordgubbar och fräscha grönsaker. Titta så fin paprikan är inuti, jag äter den med vördnad.









 Har följt serien om experimenten, lyssnat till förklaringar och förnekelse. Sett en levnadsglad tjej som mist livet.
Många tankar har väckts....



< Lars Lerin och hans val av gäster är strålande, programmet är riktigt mänskligt.


Stockholm har blivit varmt, luften är ljummen och de känns konstigt. Kroppen hinner inte ställa som sig men jag var klok och satte inte på några långkalsingar. ☺









Jag är sugen på ärtsoppa är det någon här som ställer sig och kokar ärtsoppa numera?



Den bästa torsdagen till dig finaste läsare.


Kram, K ♥

28 kommentarer:

  1. Äter inte bröd, har inte sett något av programmen och har aldrig lagat (och kommer aldrig att göra) ärtsoppa. Jag är verkligen kärringen mot strömmen här inne ;-)
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar


    1. Ha ha ha, jag har gjort allt utom lagat ärtsoppa...:))

      Kram ♥

      Radera
  2. Klart du ska äta bröd! Förr i tiden kokte jag ärtsoppa, men det är slut med det. Idag blir det ärtsoppa på burk. Hur gott som helst! Ha en bra dag! Kram ❤️

    SvaraRadera
    Svar

    1. En fin dag till dig med. :)

      Kram ❤

      Radera
  3. Ärtsoppa åt jag för sista gången i början av 90- talet och då lagade jag den själv. Men det finns så många andra soppor jag tycker bättre om. Äter man den inte skållhet så blir det som en puré...Den stelnar liksom.
    Vi var bort ai går kväll så idag blir det SVTplay med lars Leerin, tycker dte är så bra på alla sätt. Jag är verkligen förtjust i L.L.
    Även dokument inifrån ska ses nu i efterskott. Verkar väldigt intressant!
    Bra att du återtagit brödet. Man lever kansk ebara en gång!
    Din tallrik ser så läcker ut och jag blir extra glad av de fina färgerna. Paprikan är det ju nästan synd att äta av!
    Önskar dig en fin dag i Stockholm som börjat med lite vår. Härligt!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det känns väldigt torftigt utan ett gott bröd så det kommer jag fortsätta med...

      Idag har det både snöat och regnat..

      Kram ❤

      Radera
  4. Nej jag kokar aldrig ärtsoppa.
    Du är rolig du och kan ta lite speciella bilder. Synd att du inte kan ha kvar paprikan. Det ser gott ut på din tallrik och bröd är gott och en del är riktigt nyttigt.
    Jag har inte sett något av dessa program.
    Ha en bra dag, fast det regnar och blåser. Jag är inomhus idag.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Paprikan var nästan för vacker för att ätas. Men efter att bett om tillåtelse så åt jag och den smakade mycket gott. :)

      Kram ❤

      Radera
  5. En och annan finns det nog men jag tror att det äts mindre och mindre ärtsoppa. Lite av en generationsfråga skulle jag tro. Själv avstår jag helt frivilligt men ett gott bröd är sällan fel. Blir bara en skiva om dagen men det räcker för mig.

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ett par skiver om dagen tänkte jag mig, men det kanske var att ta i... :)

      Kram ❤

      Radera
  6. Bra att du har tagit tillbaka brödet! Du behöver ju inte ät en hel limpa på en gång;-)
    Din tallrik såg verkligen aptitlig ut, här äter ögat lika mycket som magen:-)

    Den enda ärtsoppan jag/vi äter är den vi gör själva - ungefär vart femte år eller så;-)

    Igår var det ju nästan nio grader, men idag är det betydligt kallare och det regnar och blåser. In i idet med dig;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Idag log frukosten åt mig och jag åt den, hi hi..
      En limpa åt gången skall jag försöka undvika men jag lovar inget.. :)
      Har varit ute i ovädret det både snöade och regnade men luften var Varm. .

      Kram ❤

      Radera
  7. Nix här kokas ingen ärtsoppa mer än färdigköpt och då får mannen göra det då jag inte äter den.. ;)
    Men grön ärtsoppa kokar jag själv det är riktigt gott
    Kram❤️

    SvaraRadera
  8. Usch vad skrämmande dom där programmen om experimentet var... Fast jag tycker att han som intervjuade och följde det hela kanske skulle ha fokuserat mer på alla dom felaktigheter som stod i protokollen. Mer lättbevisat, liksom.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag tänkte också på det... Men slutet av denna historia är inte över....

      Kram ❤

      Radera
  9. Mina barn gillar inte ärtsoppa så jag brukar inte göra hemlagad ärtsoppa, däremot kan jag köpa färdiglagad ärtsoppa till bara mig själv och äta. Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Färdig ärtsoppa köper jag aldrig...

      Kram ❤

      Radera
  10. Ja...vad sysslar du med?? Klart som attans, att du ska äta bröd. Det är ju gott.

    Eftersom jag är kock....så händer det att jag lagar ärtsoppa både hemma, och på jobbet.

    Kramelikram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Är du kock? Men se då till att pallra dig hit och kok ärtsoppa, hi hi hi. ..

      Kramelikram ❤

      Radera
  11. Inslag i en personlig matbok:Ät bröd och annat med mig :-) Paprikabilden är suverän!Inte kokat egen ärtsoppa på flera år faktisk.
    Kram o må gott!

    SvaraRadera
  12. Mums med mat, paprikan får min fantasi att flyga iväg...hihi..är väl yrkesskadad!
    Ärtsoppa är gott,men kokar inte min egen tyvärr!
    HA en trevlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar


    1. Ha ha, jag visste väl vad paprikan skulle påminna dig om. :))

      Kram ♥

      Radera
  13. Det är gott med frukt o grönsaker. Jag tänkte köpa jordgubbar på Ica när jag var där idag men dom såg så träiga ut. Får se om jag köper några till helgen.
    Det är gott med bröd, jag fick in några bröd som mamma bakade innan, gott gott =)
    Ha en mysig kväll, kramar ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. En mysig kväll till dig med.

      Kram ♥

      Radera
  14. Batman har, till min stora fasa, lagat ärtsoppa från grunden här hemma vid ett flertal tillfällen. Det tar typ nåt dygn och hemmet stinker! Jag är inget fan av det alls... Och då är jag ändå den typen av person som verkligen försöker att se det ätbara i saker.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha,

      Jag försökte en gång men gav upp...


      Kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥