Translate

.

.

fredag 25 december 2015

Stillhet







Jag har haft den lugnaste och mysigaste julafton någonsin.
Har ätit gott och njutit av det som jag gillar mest.
Har varit fylld med en närvaro av medvetenhet och känt en djup
tacksamhet till att jag fått uppleva den största kärlek, lugnet och glädjen, precis så som känslan
av julen bör vara.

Kanske är det många med mig som vaknat till samma känsla från julafton som jag?

Men jag vet också att det är många som som stressat runt i flera dagar och kanske veckor för
att denna julafton skulle bli den bästa någonsin. Kanske somnade de utmattade i soffan innan
Kalle Anka började..

Kanske blev det gräl och bråk, läste att polisen fick rycka ut till en familj där sonen
fått kalsonger i julklapp, kanske blev han kränkt för han inte använder kalsonger, kanske var det fel färg eller modell, pris....

Idag läser jag också att julrean börjar, hur många år har jag inte gått ut och trängts dessa dagar utan att egentligen veta vad jag skulle köpa och bara kommit hem med ren skit?
Jag tänkte även i år att jag skulle bege mig ut, men sen tänkte jag till och gjorde en bedömning om vad jag i så fall skulle köpa, kom fram till att just för dagen så behöver jag ingenting.

Idag är det ljust och lite från och till sol, gatan är tom och bara
 en och annan bil kör förbi..... 6 plusgrader...





Jag önskar alla mina läsande hjärtan här inne en fin fortsättning på julhelgen.


Kram, K

32 kommentarer:

  1. Härligt att höra att du hade en fin julafton vännen!
    Våra var lång och nu är alla trötta. Barnen sover gott i sina sängar redan och klockan är bara Sex! :)
    Jag och maken tog en lång promenad på stranden.
    Ha en fortsatt fin julklapp.
    Mitt inlägg kommer senare ikväll eller imorgon! :)
    Kram fina människa. ❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nämen går ni redan på stranden? Wow så härligt......
      Tänk att du kommenterar från Thailand å igår från Sverige :)))

      Stor kram och sköt om er. ♥

      Radera
  2. Vi har också tagit det lugnt, precis som vi brukar göra. Vi firar ju inte jul egentligen.
    Vad gäller rean så var den redan igång den 22 december, åtminstone i Täby Centrum. Butikerna blev ju inte av med sina vinterkläder/-skor denna varma vinter...så. Så Mellandagsrean är nästan ett minne blott.

    Å du har rätt. Egentligen behöver man inget nytt, då man redan har allt och lite därtill.
    God fortsättning på dig!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag inser att man påverkas av själva hysterin och på något vis så tror vi att ju mera vi gör desto bättre blir det när det i själva verket är motsatsen. (Enligt mig då) ☺

      God fortsättningskram ♥

      Radera
  3. Din drömjul låter det som :) önskar dej en god fortsättning på den.
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. En fin fortsättning till dig också goa blingen.

      Kram ♥

      Radera
  4. Önskar dig en god fortsättning :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag och de mina hade en rätt lugn julaftonsdag i alla fall. God fortsättning på juldagen. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Glad fortsättning på dig och kram ♥

      Radera
  6. God fortsättning fina du! Så skönt att du haft en lugn och fridfull julafton. Och det är ju så de flesta vill ha det.
    Men viljan är en sak och kraven för många en helt annan. Viktigt att kunna säga NEJ till det man inte vill.
    Väldigt lugnt hos oss också.
    Vad gäller reor, så handlar jag helst inte då. Behöver inget och köper när jag ser eller behöver något jag vill ha och inte för att det är rea.
    Stor kram och trevlig kväll önskar jag dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så sant du skriver...
      Rean får va, jag gör som du... :))

      Kram och god fortsättning ❤

      Radera
  7. Vi hade en fantastiskt trevlig och härlig julafton - helt utan stress :-)

    God fortsättning!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Skönt! :)

      God fortsättning Ama och kram ❤

      Radera
  8. Vad roligt att du hade en bra jul.. Min var oxo bra förutom värken, så jag längtade faktiskt hem. Men sällskapet det absolut inget fel på även att jag saknade mina små barn.
    Regn o rusk även idag, känns precis som en vanlig höstdag =)
    Ha en mysig kväll o en god fortsättning. Kramar ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Lördag idag, sol och 1+ här.... :)

      Godmorgonkram! ♥

      Radera
  9. God fortsättning kära du!♥ Och vad härligt att du hade en fin julafton och att juldagen fortsatte på samma sköna sätt. Här hemma har vi njutit av traditionsenlig pyjamasdag som inkluderar rester från julmiddagen, julfilmer och gamla klassiker på tv, spel och mys. Härligt! :)

    Ta hand om dig vännen!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar

    1. Glad lördag på dig Lotta, här skiner solen och jag
      måste skynda mig ut....

      Kram ♥

      Radera
  10. Låter som du haft en skön julafton! Härligt!
    Jag är skönt nöjd efter min afton också, vi har då aldrig varit så få runt julbordet, men jag har visst handlat mat för de fyrdubbla, så nu får vi äta rester i många dagar,haha!!! Haft en lugn och skön juldag..och ser fram emot en lika lugn och skön annandag! God fortsättning önskar jag dig!

    SvaraRadera
    Svar


    1. Det är känslan inför det som är som är det viktigaste... :)

      Lördagskram ♥

      Radera
  11. Så mysigt och härlig din julafton låter. Som sig bör. Så ska det vara en julafton. Lugnt och stilla å utan jäkt.
    Jul-rean den gillar jag. Fast jag köper inget onödigt längre. Man kan ögonshoppa åxo. Mellandagsrean hör lite "till" på julen tycker jag. Trängas lite ...jäkta lite haha.

    Näe....stormen Staffan är hos mig. Blåser som attans, så nå mycke sömn kan man inte räkna med i natt.

    Natti natti
    Nattakram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag hade en härlig och harmonisk känsla som jag nog inte någonsin har upplevt tidigare.....
      Åh har du Staffan där? huuuuva.....

      Stormskyddskram ♥

      Radera
  12. Det låter lugnt och skönt - precis som jag gillar det :)
    Önskar dig en god fortsättning på julen!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack fina, känslan höll sig kvar hela julen och idag lyser solen.

      Kram ♥

      Radera
  13. Julen ska vara lugn och fridfull men här slutade den allt annat än lugnt tyvärr. Men så kan det bli...

    Kram och god fortsättning <3

    SvaraRadera
    Svar


    1. Läste det...... Vojne vojne.....

      Kram ♥

      Radera
  14. Härligt att du haft en mysig jul, det har varit så skönt här också. Firat med barn och barnbarn lugnt och skönt och ingen stress, Rean bryr jag mig inte om, vi gick en sväng på stan i dag men långa köer utanför affärerna. Inget för mig. Kram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag var också ute och tittade runt lite, köpte ingenting...

      Kram ❤️

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥