Translate

.

.

tisdag 29 december 2015

Morsning & goodbye







Plågar er med lite fler bilder från Kungsträdgården.


 Tänk så enkelt och vackert allt bli när solen är framme, nysnön gjorde allt lite ljusare också men det var riktigt halt på sina ställen, vill inte bryta mig en gång till. Den 12 januari är det ett år sedan jag bröt armen. (Vilket jag inte firar)


 Tittade på Magnus Härenstams föreställning igår:
Morsning och goodbye 
Jag skrattade gott speciellt till sista historien om gubbarna som träffades vart
10:e år.
Det kändes lite som han vinkade road från andra sidan om ni förstår vad jag menar. ☺



Sedan tittade jag såklart på Håkan Hellstöms konsert från
Ullevi 2014


Nu önskar jag mina käraste läsare en fin fisdag.


Kram, K




32 kommentarer:

  1. Morsning!
    Jag var på gospelträning, så jag såg inga program. Halt som tusan, men jag brummade bilen.
    Idag lyser solen! Vackra bilder!
    KL ♥

    SvaraRadera
  2. Föreställningen var underbar! han var så levande skön och med sin inställning till att dö så blev det ju föll pott. Kvällen före visades ett program om honom där kära och nära pratade om honom. När showen var slut uppmanade jag "de något torra svenskarna att resa sig för livskonstnären" - jag reste mig upp själv från soffan och kände mig så full av tillförsikt - och fällde en tår.
    Kramens nöje!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja den var bra, Magnus tackade verkligen för sig med bravur...

      Radera
  3. Vilka vackra bilder! :-)

    Magnus gillar jag, men Håkan... Han kan ju faktiskt inte sjunga, grabben. Även om han verkar vara en trevlig och sympatisk kille så begriper jag inte hur han har blivit så populär som sångare...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag såg också föreställningen med Magnus Härenstam på tv samtidigt som jag hade ett getöga på hur det gick i shl - ishockey Skellefteå Aik - Frölunda...
    Fina bilder och snygg header har du också ☺ ☺
    Kram ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  5. Tack för dina vackra bilder från Kungsan! Så fina! Stockholm är extra vackert nu när snön lyser upp.
    Jag såg föreställningen på Intiman och jag såg den igår på tv. Vilken närvaro och styrka och samtidigt distans till livet och sin sjukdom. Här kan man tala om förhållningssätt.
    Jag såg även programmet om honom i söndags och det var också väldigt bra.
    Håkan Hellström såg jag också. Kul att tv visade det.
    Kram och trevlig tisdag!
    Sol idag också...


    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag tycker också det var kul att tv visade showen...

      Radera
  6. Vilka fina bilder!
    Vi såg den första dokumentären om Magnus igår och började även se den andra, men då blev vi så trötta, så ikväll blir det fortsättning :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag skulle kanske också ha sett den dr om Hellström för jag förstår inte hans storhet... haha!

    SvaraRadera
  8. Så fint det blir med nysnö. Vi har så kallt att det blir vitt ändå...men lite snö saknar jag allt. bor ju ändå norr om Dalälven. Nu vill jag önska dig ett gott slut och ett riktigt GOTT NYTT BLOGGÅR:
    Kram fina vännen

    SvaraRadera
  9. Det är så många som säger att Håkan inte kan sjunga. Men helt klart gör han det ändå, och rättbra också, om du frågar mig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag frågar inte för jag vet att du lyssnade... :)

      Radera
  10. Så många fina vinterfoton, vi har bara ca 3 cm, ovanligt här uppe i stugan, tror det är första julen som snöslungan inte har varit framme.
    Snart Nyår, önskar dig ett fin år 2016. Kramiz

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det blir så fint när man fotar när solen skiner och marken är vit... :)

      Radera
  11. Gå så försiktigt som du bara kan! Illla nog som det var!

    Kram

    SvaraRadera
  12. Tack för promenaden, den var trevlig =)
    Nä det är inget att fira att man bryter sig, det gjorde jag med min fot i början av 90 o jag har fortfarande väldigt ont just där jag bröt den. Hoppas inte att du har ont av din.
    Nu ska jag lägga mig innan värken tar kål på mig. Var rädd om dig. God natt , kramar ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  13. Jag njuter av dina fina bilder jag.
    Gott slut, och Gott Nytt År!

    SvaraRadera
    Svar


    1. Tittar in till dig och önskar. ..

      Radera
  14. Härliga bilder från Kungsan ,det tackar jag för, som inte kommer in till stan utan är kvar i förorten! Idag blev det lunch med båda sönerna i Sollentuna Centrum. nej, såg varken Magnus eller Håkan på Tv igår, borde kanske ha sett Magnus Härenstams program i alla fall?

    SvaraRadera
    Svar

    1. Du kan se Magnus program på SVT play.
      Det var som han shoWade från "andra sidan".

      Kram ❤

      Radera
  15. Jag såg lite bara sen kom nåt mellan hi hi vackra bilder jag hoppas du får en fin dag kram

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥