Translate

.

.

onsdag 30 december 2015

Gott Nytt År 2016









Jag läser att allt flera vägrar sälja fyrverkerier och det tycker jag är bra. 
Har haft så många hundar som varit vettskrämda när det börjat att smälla.
Nu är smällar förbjudna men med en luddig lag kommer man förbli den 
lagen genom att sätta ljus på dem.
Minns hur jag satt med en tung darrande hund i knät, dräglande och med 
ögon som lyste skräck...

När man skapar en lag, så är det A-O att lagen är förståelig och bara 
kan tydas på ett sätt, varför är det så svårt? 
Nej det slarvas och antas att någon annan rättar till och när ingen gör det 
så sitter vi med lagar som är rent livsfarliga.
Det gäller allt och inte bara fyrverkerier.







2016 hoppas jag vi skall skall bli ett tydligt år.

Jag lämnar inga nyårslöften, men det var ändå på nyårsafton 
som jag slutade röka för 11 år sedan.

Året som gått startade med en bruten arm och några andra lite onödigheter.
Men i stort sätt var det ett bra år.


Jag vill tacka alla läsare här inne för ett härligt år, med mycket skratt, stöd å pepp. :)

Ni är speciella och jag vill tacka för att ni finns.







***** Ett Gott Nytt År 2016 *****
Kram, K








44 kommentarer:

  1. Och tack för att DU finns!

    Kram och Gott Nytt År! :-)

    SvaraRadera
  2. Här plockar jag till mig godisord med mening i ur ditt "nyårstal": Ett Tydligt år!A och O!
    Tack för din medverkan i mitt liv - våra bloggliv är ju en del av oss personligt också.
    GOTT NYTT ÅR önskar jag dig K! <3 kram

    SvaraRadera
  3. Jag minns hur tufft det var på kvällen när vi hade hund. Texas var vettskrämd i flera timmar. Jag önskar dig ett Gott Nytt År. Hoppas 2016 blir ett bra år för dig. Ps. Du har väl inte funderat på ett nytt nyårslöfte imorgon. Börja röka. :)
    Kram Bosse

    SvaraRadera
  4. Jag gillar Värkligen inte fyrverkerier som låter som självaste 17, och som skrämmer både djur, och vissa människor i tid och otid.

    För övrigt så tackar jag för att jag får hänga med i din blogg. Du har bidraget med mycket fint i blogglandia. En riktig "godispåse" är din blogg.

    Nu kastar vi in oss i det okända 2016. Ett nytt år med nya möjligheter.

    Gott Nytt år!
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Lagar ska absolut vara tydliga och inte lämna utrymme för några kryphål. Här i Sverige kan hundarna ändå vara glada att det bara smäller två gånger per år - Nyårsafton och Valborg. På Malta till exempel smäller dom fyrverkerier under hela juni månad, kontinuerligt från morgon till kväll.

    Önskar dig också ett toppen nytt (blogg-)år som absolut inte ska börja med ett armbrott.

    SvaraRadera
  6. Ett Gott Nytt Friskt Härligt År 2016 till dig, underbara bloggvän ♥
    KL ♥

    SvaraRadera
  7. Tack själv fina kvinna för att du har förgyllt mitt år med roliga, härliga, allvarliga och även lärorika inlägg! ❤ ❤ ❤
    Önskar dig ett fantastiskt 2016!
    Kärlek och värme!
    ...och en stor kram till dig! :)

    SvaraRadera
  8. Jag önskar dig verkligen ett av de bästa åren i ditt liv när 2016 landar i knät på oss! Stor nyårskram!

    SvaraRadera
  9. Tack själv för att du finns här och att jag får följa ditt liv så här på bloggen.
    Vill önska dig ett riktigt Gott Nytt År 2016.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  10. Gott nytt år! Jag är också en vän av tydlighet. Inte kul att jobba på Akuten och se alla ögon- och handskador pga fyrverkerier. VARJE ÅR. Och sen det där med husdjuren, det är ett mörker! Jag tycker att varje stad skulle haft ett eget ordentligt fyrverkeri som ser fint ut i stället för alla smällare som inte ens är fina. Det blir bara att skjuta pengar i luften för miljoner.

    SvaraRadera
  11. Tack för att du skriver och att vi får följa med dig !
    Tack för din omtanke och alltid så snälla kommentarer
    Tittar förbi för att önska dig ett fantastisk
    ❤ Gott Nytt år finaste ❤
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  12. Gott Nytt År fina du!
    Ja mina hundar tillhör de skräckslagna, av allt som smäller och fräser, tjuter pyser.
    Särskilt Lucky, han är så rädd att han skriker hjärtskärande av skräck över smällare och fyrverkerier, sen vill han inte gå ut på flera dagar.
    Jag skulle välkomna ett förbud.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Vår lokala tidning skrev om vilka regler som gällde kring smällandet, när man fick smälla och vart man inte fick lov att smälla. Ett av ställena man inte fick smälla på var sjukhuset, jag arbetar precis bredvid sjukhuset och gissa om det smällde nästan hela natten där...? Precis som om ungdomarna gjorde det bara för att jäklas.

    SvaraRadera
  14. Visst vore det önskvärt att tydligheten blev just tydlig inför 2016. Vi får jobba för detta!Lagar ska inte kunna tolkas på mer än ett sätt. Inte ens om man anstränger sig.
    Nyårslöften ger jag inga men några förhoppningar finns inför 2016.
    Jag är så glad för att jag hittat dig du fina bloggvän och det har varit givande, roligt och tänkvärt att följa dig. Du har berett mig stor glädje under året och det på olika sätt och dina positiva och underfundiga kommentarer har alltid glatt mig.
    Jag önskar dig ett gott slut och ett riktigt Gott Nytt År.
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Önskar dig en fantastisk nyårsafton på alla vis!

    Kram och gott slut <3

    SvaraRadera
  16. Önskar dig ett gott slut och ett gott nytt år!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Tack för detta bloggår! Kram och GOTT NYTT 2016!

    SvaraRadera
  18. GOTT SLUT & GOTT NYTT 2016 ÖNSKAR JAG DIG KRAMEN

    SvaraRadera
  19. Gott Slut på 2015 och Ett Riktigt Gott Nytt År 2016 önskar jag dig :)

    SvaraRadera
  20. Önskar dig ett gott slut och ett riktigt Gott Nytt År!
    Vår förra Golden var livrädd för allt som small. Vid tolvslaget var det inga större problem för då kunde jag distrahera henna med lite lydnadsövningar och mycket godis. Det var dagarna före och efter, när det sköts både här och där som var värst.
    Underbart att dagarna blir ljusare igen!

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥