Translate

.

.

fredag 4 december 2015

Fredagfräckis





Min gata igår, inte idag för idag
är det bara blöt.



Telefonen fungerade först nu på morgonen så det
blev nästan ett dygn utan telefon.






Nu över till en fredagsfräckis ☺





Nisse skulle åka in till stan och uträtta en del ärenden. Hans fru Augusta bad honom köpa med en BH hem till henne.
Nisse gick till Lindex avdelning för underkläder och bad om hjälp.
Expediten frågade:
- Ska den vara äppel eller päronformad?

Nisse tänkte på Augustas en stund, sen sa han missmodigt:
- Har ni ingen BH för fallfrukt?

Hi hi hi....









Glad fredag på er alla finaste juveler, solstrålar
och surläppar. ☺



Kram, K


       ♥
















28 kommentarer:

  1. Surläppar, det var ett nytt ord.
    Historien var också ny, för mig i alla fall, stackars frugan. Tack för ett gott skratt.
    Här regnar det och blåser, inget skönt uteväder.
    Hoppas att du får en bra fredag.
    Varm kram till dig.

    SvaraRadera
  2. Haha! :-)

    Men jobbigt att bli utan nät sådär... Här har det också krånglat, fast med internet. Dom håller på att dra fiber runt om i stan, och micklar med det så det blir avbrott nån gång ibland. Men bara dom får till det med fibern så kan jag stå ut med kortare avbrott. Skulle vara skönt att slippa adsl och fast lina via telefonica.
    :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Med fibern kommer du att bli salig, när den väl är på plats.... :))

      Kram ♥

      Radera
  3. Jag är åxå i "fallfrukts stadiet" mohaaa ha ha ha :P

    Här riktigt vräker regnet ner, och jag som åtminstone hade önskat snöblandat... längtar efter snö nu...

    Här blir Idol ikväll, håller på Martin, hoppas ,)

    Varm Kram till dej och fin fredag!! <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vi får allt se vem som vinner, alla tre är värdiga vinnare.... :)

      Kram ♥

      Radera
  4. Ha hahaha kul fräckisar du hittar! ,-))))
    Här har det varit svinhalt ute.
    Skönt att du kan ringa och babbla igen ,-))
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu gäller det att se upp och köra försiktigt...

      Kram ♥

      Radera
  5. Den fräckisen var rumsren, hahaha, perfekt!
    Här ska snart bli 15 s/m, jag går inte ut än.
    Vad jobbigt utan telefon. Inte går det att sms:a heller, då antar jag. Det enda är väl att skicka chat på FB, eller om folk har Skype, vilket inte är säkert. Och gm gmail. Men allt bygger på att folk är inloggade också.
    Fredags KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Rumsren, ja absolut... :)

      Jag fick ju igång telefonen i morse så det är okej....

      KL ♥

      Radera
  6. Haha! Ja, så kan det nog vara ibland :D
    Kram och ha en bra dag

    SvaraRadera
  7. Bra att höra att du inte är handikappad längre. Din gata borde jag känna igen, men konstigt nog så ser alla gator i Vasastan nästan likadana ut... på bild alltså;-)

    Vilken vacker tavla med tricoloren! Ja, man minns den hemska händelsen för tre veckor sedan. Den lär man nog aldrig glömma...

    Hahaha för fräckisen. Ska genast kolla - eller nej, jag låter nog bli tror jag;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jamen du vet ju vilken gata det är, ler stort.....

      Ingen glömmer.....

      Hi hi hi, kollade du? :))

      Kram ♥

      Radera
  8. Ha ha, det var nog tur att hans fru inte hörde ;-)

    Kram och trevlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar


    1. Det var det nog, hi hi hi.... :D

      Kram ♥

      Radera
  9. Vasastan är mysigt, lite av mina trakter. Ja, var alltså! Din tavla tycker jag mycket om, den säger mig ett och annat...
    Och givetvis nblir jag glad för fin fredagsfräckis. Ett gott skratt är viktigt!
    Kram!
    (Sol här idag...)

    SvaraRadera
    Svar


    1. Regn här så njut du bara av din sol och tänk inte på oss här hemma, hi hi hi.... :)))

      Kram ♥

      Radera
  10. Hahaha....tack för den fräckisen du.
    Kramelikran fina du!

    SvaraRadera
  11. Ha ha, den var bra, Trevlig helg och kram på dig

    SvaraRadera
    Svar


    1. Trevlig helg Gittan och kram ♥

      Radera
  12. Hahaha! Det blev en lördagsfräckis för mig! Kramar

    SvaraRadera
  13. :) Den har jag läst på nätet men skrattar lika mycket varje gång.

    SvaraRadera
  14. Fräcka fredag var det ju i går - men det är kul även på lördag!
    kram

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥