Translate

.

.

torsdag 17 december 2015

Dör eller överlever dom?









Nu får vi se, jag köpte två hyacinter som jag bara plockade bort krukorna på och ställde ner i en glasskål, fick nämligen höra att de inte behöver någon vattning alls för att näring sitter i löken, så nu får vi se, antingen dör dom eller så blommar dom ut...

Vilket tror du att dom gör? ☺



Vädret är regn och grått, för två dagar sedan såg det ut så här:
Fast några gäster syntes inte till för den dagen var det minus 5. 





Hoppas du har en fin dag vackra själ.


Kram, K





24 kommentarer:

  1. Hyacinterna kommer att klara sig alldeles galant :D

    Kram och ha en härlig torsdag!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tror också det.... Men det känns konstigt att inte vattna...

      Kram ❤

      Radera
  2. Tror dom klarar sig också men varför har man då dessa hyacint vaser ? du vet som bara rötterna når ner i vatten ska man inte ha vatten i den då ??
    Jag tog grön mossa ute och satte i en glas bytta och i mossan satte jag hyacintlökarna ..har inte vattnat ngn ggr men dom börjar liksom dina slå ut sakta men säkert !!
    Önskar dig en alldeles underbar torsdag sötnos !
    Kram
    Sanna

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nä, det skall inte vara något vatten i vasen, för genom löken får den sin näring.
      Stora kramen ❤

      Radera
  3. Jodå, hyacinterna klarar sig och jag tycker de blev väldigt fina där i glasskålen tillsammans med tomten och nötterna.
    Här är det fjärran från grått. En klarblå himmel piggar upp mig så jag skickar lite till dig också. Är generös idag!
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack Ditte för den blå himlen men min gråa himmel överskuggade din blåa, tihi... :)

      Kram ❤

      Radera
  4. Dom klarar sig åtminstone till Annandag jul;-)
    Att sitta på en uteservering under vintern måste ju ändå vara en mardröm, men finns det infravärme så blir åtminstone huvudet varmt;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, var det en förbannelse du satte på dem? :))))

      Kramen ❤

      Radera
  5. Låter lite som "rysk rulette" näe.....
    Vi hoppas......Vi håller alla tummar ,för att de små liven ska klara sig läääääänge.

    Kramen❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag skall visa hur dem mår om några dagar, ruttna som blommiga :))))

      Kram ❤

      Radera
  6. Vilken söt liten grupp, dom kommer att klara sig bra där i sitt lilla hem.
    Det är tråkigt väder, här regnar det . Ja det känns som en vanlig höstdag trots att det snart är jul.
    Ha en mysig kväll kramar ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  7. Hyacinter har all näring de behöver i löken precis som du säger!
    Vackert i skålen du ordnat!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, jag plockade fram det som jag hade, he he.... kram ❤

      Radera
  8. Jag tror att en dör och att en blommar ut. Haha! Hur det än går så har jag i alla fall ett halvt rätt ;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Skärpning nu Ama inte skall väl en dö? Hi hi hi....
      Kram ❤

      Radera
  9. Hoppas inte dina Hyacinter lider utan vatten, jag skulle nog ha lite fukt i botten för att vara på den säkra sidan. Kramen.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag måste prova för att se om dom har rätt....
      Kramen ❤

      Radera
  10. De kommer att blomma!
    så juligt och hemtrevligt med hyacinter :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu har de börjat släppa ut god doft, det verkar gå vägen. :)

      Kram ♥

      Radera
  11. De klarar sig allt :) och sprider juldoft om kring dig snart!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Doften kom idag, de doftar härligt... Kram ♥

      Radera
  12. Dom dör!
    Tror jag ,-))) fast jag hoppas ju att dom klarar sig ,-)
    KRAM KRAM Primrose och ha det fint ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Dom dör inte alls!!! De började dofta idag och snart slår de ut i full blom... ☺

      KRAM på dig ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥