Translate

.

.

lördag 12 december 2015

Apelsinljus









Tomten har hittat till kransen.

HÄR fick jag tips att göra en apelsin till ett ljus.
Ta dig in i apelsinen, klipp av lite av veken och fyll i lite olivolja och  tänd på.
Andra halvan av apelsinen kan du göra ett mönster i och sätta på som lock. ☺






 Lägger in lite flera bilder på ljuset så det ser ännu mera avancerat och läckert ut, hi hi hi...


















Ha en riktigt fin kväll, i morgon är det tredje advent och Lucia, bara
som info.... ☺


Apelsinljuskram, K




20 kommentarer:

  1. Vilka fina ljus det blev! Dessutom så doftar det så juligt och gott om apelsiner :D

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det var en rolig grej, måste ju testa nyfiken som jag är... :)

      Kram ♥

      Radera
  2. Jättefina ljus. Tack för tips!
    Ha en underbar kväll.

    Apelsinkram❤

    SvaraRadera
  3. Sååååååå pyssliga ni är därute i cybervärlden och uppenbarligen irl också. Såg inlägget och skrev ungefär samma kommentar hor Sciencehelena. Måste medge att ljusen är vackra:-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så pyssliga så hälften kunna räcka, hi hi hi.... :)))

      Kramen ♥

      Radera
  4. Läckert! Det luktar säkert gott också. Eller doftar, säger man kanske i det här fallet :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag vill bara känna dofter å inga lukter.... :))))

      Kramen ♥

      Radera
  5. Åh, det måste dofta jättegott!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Allt med apelsiner doftar gott.... :)

      Kramen ♥

      Radera
  6. Tänk va man kan göra av apelsiner! Läckert!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Kul att det funkade, men jag fick hålla på ett tag innan veken tog fyr men sen brann det så fint.... Kram ♥

      Radera
  7. Åh, vad fint det blev! Men är det inte farligt med olivolja?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej, inte vad jag vet det brann så fint... :O

      Kram ♥

      Radera
  8. Va roligt att du provade Helenas tips! :)
    Riktigt fint blev det.
    Kram ❤

    SvaraRadera
  9. Så fint det blev! Kan tänka mig att det verkligen doftade gottt också. Tack för tipset. Och kansk ekan jag drista mig till att prova trots att jag inte r det minsta pysslig.
    Din kramn var verkligen vacker och mysigt att tomten också hittat dit.
    Stor kram och natti!

    SvaraRadera


  10. Äsch jag lekte lite bara, men det var roligt.... :)

    Stor kram och nattis ♥

    SvaraRadera
  11. Apelsinljus mysinformation :-)
    Lucia Ad Vent kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. En kram för lucia och en för advent ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥