Translate

.

.

lördag 18 juli 2015

Shoppingsdag




Igår gick jag in till stan för att titta efter regnkläder, men så kom jag istället in på Hemtex och där fanns det mycket smått och gott som jag fastnade för...


Vita påslakan


Nytt täcke helt utan fåglar inuti....


Badhandduk, vit såklart ☺


Sedan köpte jag vattenskydd till mobilen, med denna kan man vara så långt som fem meter ner under vatten med telefonen och fota och leka lite, hi hi...
Men nu hade jag nog inte tänkt att vara fem meter under vatten men jag tänkte att om det nu skulle regna kraftigt så kan jag trots allt fota fina bilder...
Man kan ha den hängande runt halsen om man är ovanför vatten och på armen när man är under vatten, bra va? ☺




Nu önskar jag dig en fin lördag, här är det just nu uppehåll och 15 grader.





Köpte champinjoner igår som jag stekte och gjorde en champinjonstuvning av med riktig grädde, till det lax och sallad, det blev otroligt gott.

Kram, K


28 kommentarer:

  1. Åh, tack för tipset om Hemtex! Jag har en rabattkupong som går ut i morgon och jag behöver allt lite nya sängkläder...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Åk dit, rea och mycket fint att handla... Kramen ♥

      Radera
  2. Vilken givande shoppingtur! Och på Hemtex kan man hitta mycket....
    Jag tyckte ditt mobilskydd verkade bra. Kanske inte för undervattensbruk för min del, men att den står emot regn är perfekt. Kanske finns skyddet hos Teknikmagasinet eller "vuxendagiset", Clas Olsson (Jag har en bra liten kamera som jag använder just till undervattensbilder och den är tät ner till 10 meter, har provat! Så mobilen får stanna på land.
    Och regnkläder bör jag också införskaffa. Har varit på min lista de senaste två åren.
    Nu blir det i alla fall "Bondens marknad" och inköp av bla. champinjoner. Kanske hittar jag också några kantareller.
    Tack för mattips!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Köpte på Mabco på Odengatan... Man skall testa den under vatten än, skall göra det ikväll....
      Hoppas du fick en skön dag.

      Kram ♥

      Radera
  3. Hemtex är livsfarlig när det är rea. Man tycker sig alltid behöva ett och annat därifrån. Husmodern i en vaknar liksom...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, det var rea, sedan var det 20% på ett helt köp som gällde både reavaror och ordinarie priser....
      Jag gjorde ett kap, hi hi hi...

      Kramen ♥

      Radera
  4. Hemtex har mycket snyggt och deras reor brukar vara väldigt prisvärda minst sagt. Grattis till fynden!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, känner mig väldigt förnöjd, hi hi....

      Kram ♥

      Radera
  5. Gillar Hemtex men måste skärpa mig, jag har för mycket i hyllorna!
    Ditt mobilfodral verkade käckt, men undrar ändå hur kvaliteten på fotona blir, det är plast emellan ju?

    KL i blåsten ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ville ha ett täcke utan fåglar, och jag hittade ett bra som kändes skönt, det andra for ner i korgen av bara farten.... Har fotat med telefonen i plastpåsen och det blev hur bra som helst... KL ♥

      Radera
  6. Åh, ett sådant där vattentätt fodral till mobilen skulle jag allt vilja ha! Kram! <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, det skall du köpa, helt perfekt för den som vill fota i regnet eller ta med den när man tar ett bad.... ☺
      Den fungerar även i snöoväder.... Kram ♥

      Radera
  7. Gillar hemtex.
    Meeen maten. Åh champinjonstuvning. Ska göra crepes idag. Gillar crepes med chaminjonstuvning. Men idag blir det räkstuvning.
    kramis kära du

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har inte haft grädde hemma på några år nu och nu fick jag för mig att jag ville göra en riktigt god stuvning och det fick jag. ☺

      Kramisen ♥

      Radera
  8. Coolt skal! Nåt sånt borde jag också handla. Hade varit skoj att kunna ta med sig den i doppet. :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Köp, du kommer att älska det. Men glöm inte att alltid testa utan att ha mobil i första gången.... ☺

      Kramen ♥

      Radera
  9. Alltid kul med lite nya grejer :)
    Och vilket smart fodral till mobilen!
    Maten såg verkligen lockande ut!
    Ha en fin kväll
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har testat påsen nu och den är helt tät och jag är grymt nöjd. ☺

      Kram ♥

      Radera
  10. Du ser ut att ha en vit period med tanke på alla vita inköp... rent och fräscht är det ju och passar till det mesta.
    Ha en fortsatt fin lördag!
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag gillar vitt, handdukar, sängkläder och kläder....

      En fin fortsättning på lördagen till dig.

      Kram ♥

      Radera
  11. Typiskt att åka ut för något och hamna någon annanstans. Det är vattentäta mobilfodralet skulle min svärson ha. Hans mobiler har en sällsam förmåga att hamna i vatten! Hahaha! Kramar

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu är skyddet provat och det fungerar, magiskt... ☺
      Säg åt honom att köp...

      Kramen ♥

      Radera
  12. Pussilakanisetti!
    How can you not like the Finnish language..

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vem har sagt att jag inte gillar det finska språket? ☺

      Radera
  13. Visst är det härligt att få shoppa lite! Sommaren är tid för shopping. Under vinterhalvåret måste jag vara landets sämsta bidragsgivare till shoppingkulturen. I går var jag som du ute på vift och gjorde lite fynd! Ha en härlig söndag och tack för tipset om champinjonstuvning till lax. Lät supergott och superenkelt! Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag var ute efter kläder och kom hem men sängkläder, inte så tokigt....

      Kramen ♥

      Radera
  14. Åh vad smarrigt! Och bra shopping också - även om du kom utanför själva shoppingspåret... ;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, lite utanför kom jag allt, ha ha....

      Kramen ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥