Translate

.

.

söndag 26 juli 2015

Ja, så var det ju det där med vädret....






Snälla sol kom tillbaks, vi är blöta och sura och saknar dig våldsamt.






Idag sov jag längre än någonsin nästan till tio, skönt....









Sitter och funderar på om jag skulle sätta igång något lite större projekt här hemma, medan det regnar där ute, men lusten vill inte riktigt infinna sig..
Tycker synd om oss alla som lider i regnet men jag tänker framförallt på de som har semester....



Kram, K






Nu blir jag galen, helt plötsligt så skiner solen och gradantalet har ökat drastiskt...






22 kommentarer:

  1. Instämmer helt i önskan om lite sol och tycker verkligen synd om alla som har semester nu. Men jag tröstar mig med at dett kunde varit värre, vi har ju ännu inga översvämningar och husen har inte runnit iväg. Är just nu på väg söderut över dagen och det ser ut att klarna upp. Lite blått skymtas från tågfönstret.
    Skickar genast över en gnutta sol.
    Halvsolig kram från mig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är okej om det antingen regnar eller vad det än gör, men så här omväxlande väder vill jag inte ha, omöjligt att planera varken det ena eller andra.... Sol här med nu...

      Kram på dig från en riktigt surskalle ♥

      Radera
  2. Oss är det också synd om! På tok för varmt...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Visst behöver vi solen, de flesta, har förstått att inte alla vil ha den så där, men den ger vitaminer i lagom mängd.
    Jag tappar lusten att göra något, sov också längre än vanligt, eller rättare sagt, vägrade gå upp.
    Men idag har jag lite måste-göra.
    Söndags KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är alldeles för omväxlande väder här, just nu är jag rasande på vädret...

      KL ♥

      Radera
  4. Det är upp och ner ... men visst skapar sol nöjda människor... behov finns! Utmärkt dag att skriva på ,baka matbrödet, få ordning på några av mina konstverk ...
    Söndagskram .. ps såg inte dig i kyrkan idag??? !!!!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tittar förbi dig snart... ☺

      Kramen ♥

      Radera
  5. Samma önskan här - solen var på kort visit i går - i dag är det som om hösten kommit.
    Men man får ta det som det är. Här har tvättmaskinen gått, jag byter lakan, städar lite och läser bloggar :-) Kan riktigt väl häcka vid datorn en dag som denna.
    Söndagskram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag har också höstkänsla, men heller det än detta omväxlande väder som det inte går att planera efter....

      Söndagskram ♥

      Radera
  6. Vädret är verkligen allt annat än roligt :-( Här blåser det återigen halv storm...

    Kram till oss stackare ;-) <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Gruppkram på oss, jag vill gärna veta vad jag har för väder att rätta mig efter och som det är nu är det stört omöjligt... Kram ♥

      Radera
  7. Ja, sommaren hemma är helt bedrövlig! Så synd om alla som bara är lediga några veckor :(
    Så jag skickar en stor solkram till dig!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack för solkramen jag skickar en svalkande kram till dig.... ♥

      Radera
  8. Försökt kommentera igår, men det blev något tok!
    Igår sken solen över Wales och idag regnar det!
    Ha en bra söndag, oavsett hur det är med vädret!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det har visst strulat några gånger nu har jag läst....

      En fin söndag till dig med, kram ♥

      Radera
  9. Jag kunde inte ha sagt det bättre och mera tydligt. Stackarna som har semester - totalt bortkastad!

    Att sova länge = sova bort eländet där ute är det enda vettiga man kan göra tycker jag. Jag gick upp 11:50 idag och skäms inte ett dugg kan jag säga;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag försöker verkligen att inte låta mig påverkas av vädret, men som det nu är - varken från eller till det gör mig rasande, jag morrar, hör du mig? ☺

      Kramen ♥

      Radera
  10. Lätt att sköta grannarnas blommor när de står i krukor där vattnet kan rinna igenom :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, du fann något positivt i detta, kanske börjar det blåsa så mycket så grannarna blåser hem igen, hi hi hi.... Kramen ♥

      Radera
  11. Inget höjdarväder här. Har också sovit länge. Har en lugn hemmadag. Kan vara mysigt det med. Idag har man ju anledning.
    kramisen

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja det kan vara mysigt hemma också, men just för stunden så ser jag det inte så utan rasar över det omväxlande vädret som förvirrar min stackars hjärna..... ☺

      Kramisen ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥