Translate

.

.

fredag 10 juli 2015

Bättre sent än aldrig, he he...





Bild lånad från nätet.




Vaknade först halv 6 och surnade till, men hör och häpna jag somnade om och vaknade inte före halv tio och jag hade en tid att passa klockan elva.
Allt gick bra och nu är jag hemma igen, utvilad och rejält utsövd, glad i hjärtat och torr under fötterna.... ☺




Idag är det exakt två år sedan min väninna begravdes.






Hoppas det är som jag tror att det är lika mycket "liv" på andra sidan som denna?
"Du trodde på flera världar, vem vet, tids nog får vi svar".

















Idag önskar jag finaste Rozie välkommen som ny följare.

34 kommentarer:

  1. Och jag vaknade ovanligt tidigt idag. Redan halv sex. Jag som hade kunnat sova så länge jag ville idag. Typiskt. Kram! <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag var så glad att jag somnade om, men det blev bråttom sen.... Men annars är det jobbigt att vakna så tidigt, speciellt om man lägger sig sent, då blir det inte många timmar...


      Kram ♥

      Radera
  2. Det är säkert ännu mera livat på andra sidan! :)
    Han en jätte fin kväll. ♡
    Kram Susanne

    SvaraRadera
    Svar

    1. Säkert, men inte som människa....

      Kram på dig ♥

      Radera
  3. Det måste finnas en verklighet bortom denna. En mycket bättre plats, det tror jag. Evighet med oändlig kärlek.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Visst gör det det, men inte som just människor utan något annat något större....
      Förresten så är vi ju bara 10% människa de andra 90 % vet du nog vad vi består av, ha ha ha.... ☺

      Kramen ♥

      Radera
  4. Vi hoppas att det är en fin och trevlig plats för alla hamnar vi där. Förr eller senare...

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Allt vore ju så meningslöst om man trodde att det enda möjliga livet fanns i vår kopp...

      Kram ♥

      Radera
  5. Jag tror absolut att det är en fin plats vi hamnar på efter livet här på jorden :)
    Ha en trevlig fredag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Något annat väntar helt klart och jag hoppas det blir trevligt, hi hi hi....

      Ha en fin kväll.

      Kram ♥

      Radera
  6. Jag tror att alla har en själ att det finns ett liv efter döden. Och där finner de sinnesro och får vila och njuta av den bästa som himlen har att erbjuda ♥ Jag kunde inte sova alls i natt eftersom regnet smattrade mot fönstret och taket... Irriterande! Fredagskram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så synd att natten gick åt att lyssna på smattrandet än att sova, mycket irriterande...
      Kvällskram ♥

      Radera
  7. Oh, jag blev både rörd, sentimental och glad när jag läste ditt inlägg.
    Friday´s på Boracay! Där har jag bottt vid ett par tillfällen. Helt ljuvligt!
    Dina vackra ord till och om din väninna och vem vet hur världen är när vi inte ser den med de ögon vi har just nu.
    Den sist bilden ger mig sinnesfrid och lycka och där skulle jag gärna sitta.
    Jag önskar dig en fin kväll och hos oss är det sol just nu.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag passerade Friday´s varje dag, tänka sig att vi gått på samma strand och badat i samma vatten.. ☺
      Det är ju just det, vi människor tror vi är vår kropp och hjärna men vi är så mycket mer.
      Den sista bilden är Hella ute på Kvalöya i Nordnorge...
      Idag har det varit uppehåll mest hela dagen.

      Kram ♥

      Radera
  8. Förstår dig med dina tankar om din fina väninna.
    Kramar om❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hon dog alldeles för tidigt, du har ju också varit med om att en väninnas bortgång....

      Kram på dig ♥

      Radera
  9. Jag hoppas att det finns ett andra sidan, men jag tvivlar tyvärr! Det är alltid både roligt och svårt att minnas. Kramar

    SvaraRadera
    Svar

    1. Som människa har vi nog bara det liv vi lever nu, men när kroppen slutar andas så finns luften kvar och vem vet vad som finns där? ☺

      Kramar ♥

      Radera
  10. Saknaden blir extra stor på vissa speciella dagar...
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, så är det nog.... Förstår fortfarande inte att hon är borta.... Kram ♥

      Radera
  11. Kram till dig!
    Det var en tjock kise... eller det var en taskig vinkel? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt svar föll bort
      nej kissen var inte tjock, galen vinkel.
      Den var kelig o go...

      Kramen ❤

      Radera
    2. Mitt svar föll bort
      nej kissen var inte tjock, galen vinkel.
      Den var kelig o go...

      Kramen ❤

      Radera
  12. Tur man har sina minnen!! Kram till dej!!!

    SvaraRadera
    Svar

    1. De flesta minnerna iallafall... :))

      Kram på dig ❤

      Radera
  13. Opps! & nu var fredan över ;) önskar dej en fin fin lördag!! :))

    Kramarom dej <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det bästa av lördagen till dig fina...

      Kramen ♥

      Radera

    2. Det bästa av lördagen till dig fina...

      Kramen ♥

      Radera
  14. Det var tvära hopp där, precis som livet är. Glädje, sorg, minne och framtid...

    Kramar till dig!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, här kan det bli tvära kast, hi hi...

      Kramen ♥

      Radera
  15. Tankvärt!
    Njut av helgen och hoppas på bra väder!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Detsamma till dig Lena! Kramen ♥

      Radera
  16. Vissa dagar tänker man mer på sina bortgångna vänner och bekanta, jag tror inte det tar slut efter man dör
    Jag tror dock på att man lever flera olika "liv"..
    Djup diskussion kan det bli ;) intressant och vi får ta den över ett glas vin ngn ggr
    Kramisar till dig finaste

    SvaraRadera
    Svar

    1. Djup diskussion och bara spekulation, he he.....

      Kramisar på dig fina vännen ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥