Translate

.

.

torsdag 18 juni 2015

Namnet är.......................






Hydrangea

  1. Hortensiasläktet
    Växt
  2. Hortensiasläktet är ett släkte i familjen hortensiaväxter. Släktet innehåller 70-100 arter och förekommer i Asien och Amerika. Fler arter odlas som trädgårdsväxter, en odlas som säsongsväxt i kruka. Wikipedia
  3. IndelningSläkte







Så nu köpte jag en blomma till plus en massa annat smått och gott. ☺
Sitter och dricker rävgift, citronvatten med chili och honung.
Har tränat och armen känns som den har gått flera snäpp framåt. ☺

Annars har vi en fantastiskt regnfull grå dag, med stora vackra vattendroppar. ☺





Kram, K







24 kommentarer:

  1. Rävgift i kombination med armträning verkar sunt och jätteroligt att armen blivit så mycket bättre.
    Rävgiftet kansk eockså hjälper till att hålla värmen uppe eftersom solen verkar ha tagit semester till midsommar.
    Men jag skickar gärna lite sol och värme till dig. Har gott om båda.
    Och då ingår din blomma i alla fall i hortensiafamiljen....Alltid något.
    Kram från mig.

    SvaraRadera

  2. Ja, det visade sig att de är en stor familj dessa hortensia rackare... :)
    Tack för solen, men den tar lång restid för här regnar fortfarande....

    Kram till dig ❤

    SvaraRadera
  3. Skönt armen känns gjort framsteg, sånt gillas =)

    Ja vitvarorna skulle nog komma på måndag, och ja innan dess behöver vi ju dem ändå inte haha

    SvaraRadera
    Svar

    1. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, he he....

      Kramen ♥

      Radera
  4. Måste vara tryckfel där på påsen, jag är 100 på vad det är! :-)

    Skönt att armen går framåt - fortsätt så! :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Såklart det är tryckfel, ☺☺☺
      Armen går åt båda håll nu, hi hi hi....

      Kramen ♥

      Radera
  5. Jag skrev ju hortensia ;)
    Ha nu en glad vanlig svensk typisk midsommar! Det är som det är!
    Ät, drick och var glad ;)
    KIL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, det gjorde du, men det är en Hydrangea!!!! ☺

      Ha det jättegott med ALLT ☺

      KL ♥

      Radera
  6. Det var ju den jag tänkte gissa på!!!!
    Glad midsommar på dig!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Såklart det var den du tänkte på, blink, blink... ☺

      Glad midsommar till dig och kram ♥

      Radera
  7. Här har vi också haft en regnig och grå dag, får väl se hur det blir imorgon.
    Ha en fin midsommar
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det kan jag tala om, regn, regn och åter regn!

      Glad midsommar och kram ♥

      Radera
    2. Hortensia är en MYCKET livskraftig växt. Vi har en hortensia som håller på att äta sig in i huset. Den har kraftiga armar och bänder sig in under vindskivorna på taket och äter sig nästan in där jag ligger och sover. Hoppas dina krukväxter inte är fullt lika livskraftiga :-) Kram och he en fin midsommar!

      Radera
    3. Nämen nu blev jag rädd, :) Tänk om jag vaknar och är överfallen av mina blommor? Nu gav du mig mardrömmar... :)

      Fin midsommar till dig!

      Kram ❤

      Radera
  8. Rävgift, hahah.
    Då föredrar jag hortensia. Fanatstiskt vackra.
    stor midsommarkramis

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag gilade hortensia bättre än rävgiftet innan jag läste kommentaren från Anna :)
      Midsommar kramisar ❤

      Radera
  9. Tittar in för att önska dig en riktigt skön och fin midsommar.
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack det samma till dig härliga du. ☺

      Kram ♥

      Radera
  10. Ha en så bra dag idag! Blomkännare är jag inte men älskar allt rosa.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Rosa är romantiskt, ☺

      Kramen ♥

      Radera
  11. Hoppas att det onda i halsen har blivit till det bättre. Önskar dig en Glad Midsommar! Midsommarkram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Igår var det för jävligt, men jag kurerar mig och blir bättre, imorgon är det nog okej när jag träffar min väninna. Idag småpysslar jag och vilar... Midsommarkram ♥

      Radera
  12. Du är som en Hortensia du! :-)))))

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥