Translate

.

.

tisdag 9 juni 2015

Gamla mobiler, nostalgi hi hi...












En annan bloggare Ami påminde mig här om dagen om de gamla godingarna, så nu tog jag fram "några" för att visa er, känner du igen någon av telefonerna? Satte på två av dem och kan du tänka dig att de talade om för mig att batteriet var slut efter några år i en låda, ha ha ha... Stackarna. jag kände medlidande för en stund och tänkte att de kanske skulle sättas på laddning men jag bestämde mig snabbt för att de fick gå tillbaka och sova vidare i lådan. ☺

Skall iväg här på morgonen, denna vecka är fullbokat med allt möjligt och nästa vecka så är det midsommar,  tänk att det är midsommar redan?


En härlig dag önskar jag dig, här är det just nu sol och 13,2 grader.



Kram, K



24 kommentarer:

  1. Min mobilsamling är puts väck. Jag hade haft fler om jag sparat, herreminje. Min första gav jag 1 kr för i en bokklubb om jag värvade en medlem till. Och det kostade 6 kr per minut att prata i den, gördyrt, nästan farligt, haha.
    Här blir en kanondag idag, önskar dig detsamma!
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar


    1. Här blev också kanonväder, skönt... ☺

      KL ♥

      Radera
  2. Ja några stycken känner jag allt igen! Min mans bästa kompis har sparat alla sina (och många andras!!) mobiler genom åren - själv lämnar jag mina till återvinning. Jag sparar tillräckligt på annat ;-)
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Mina åker nog också till återvinning eller så kan jag använda gamla roliga spel i dem... ☺

      Kramen ♥

      Radera
  3. Haha! Ja, visst är det kul att plocka fram de ibland och bli lite nostalgisk :) Fast Patrik har ju sin kvar fortfarande.....Otroligt att de bara går och går :)
    Ha en bra dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag föredrar nog den lite smartare varianten idag... ☺

      Kramen ♥

      Radera
  4. Jäpp. Nu är det alldeles snart midsommar. Sen vänder det och blir bara mörkare och mörkare...
    /Optimisten
    :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tyyyyyyyyyyyyyyyyyst.......

      Kramen ♥

      Radera
  5. Sol här också så nig finns det hopp om dagen :-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Japp, idag blev det både träning, långpromenad och en massa annat. Är så uppe i varv att det blir svårt att landa ikväll.... Kram ♥

      Radera
  6. I många år gick jag omkring med en rackarns gammal Nokia. När jag tog fram den på flygplatsen i Nice skämdes hustrun nästan. Väl hemma köpte jag mig min första iphone. Det var andra grejer det. Synd om Nokia förresten, som inte hängde med på smartphone-tåget.

    SvaraRadera
    Svar

    1. He he he, jag förstår din fru... ☺ Jag undrar varför, hade de något annat i tankarna?

      Kramen ♥

      Radera
  7. Ja haha, tänk vad tekniken går framåt.

    SvaraRadera
  8. Kom att tänka på min allra första mobiltelefon en Nokia. Den hade utdragen antenn var stor och klumpig typ som en walkie tokie av den gamla typen och jag hade inte möjlighet att skicka sms. Detta var på den tiden innan man smsade mer än man ringde.(innan man smsade alls om jag ska va ärlig) Hade dock inte mobilen så länge i min ägo då mobilen råkade följa med in i tvättmaskinen." Detta var på 80 - talet." Sen var jag utan mobil (fick inte ha en egen mobil av min f.d) tills hösten 2009 då jag skaffade en mobil typ som dem modellerna du har på bild...Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. De klossarna kommer jag ihåg, de kom väl i mitten på 80-talet? Jag har ännu äldre mobiler än dem jag visar upp här, men de ligger för undangömda....

      Kramen ♥

      Radera
  9. Nu blev jag plötsligt mycket gammal, ja antik, gammalmodig och utanför. Jag har nämligen en så´n som finns i din samling. Kanske ska tala om att den fungerar, men tar inga bilder.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar


    1. Hi hi hi, känn dig stolt Wiolettan, du använder din hjärna och jag använder min smartphone... ☺

      Kramen ♥

      Radera
  10. He he, satt just själv och skrev om gamla mobiler i mitt blogginlägg - fast ur en annan synpunkt. Kram! <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi hi, vilket sammanträffande... ☺

      Kramen ♥

      Radera
  11. Lite kan jag sakna de gamla mobilerna, får då var jag inte lika beroende av dem och de kunde lätt vara döda i några dagar utan att jag märkte nåt. Haha!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nja, jag vet inte... Jag är otroligt kär i min smartis och kan inte tänka mig ett liv utan honom, hi hi hi....

      Kramen ♥

      Radera
  12. Vilken samling! Jag har sedan 2002 haft 4, den senaste en Samsung knapp ... jättebra de första var en Eriksson. Min första var endast i nöd!! Nöden blev fort stor....
    kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hoppas inte ordagrant att nöden blev för stor? Eriksson har jag aldrig haft..............

      Kram på dig ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥