Translate

.

.

fredag 22 maj 2015

Vulkan och tatuering








Gick på en gata mitt i stan då plötsligt en vulkan bröt ut bakom höghusen, alla tittade vi på varandra men ingen sa något, vilken obehaglig och märklig dröm. Har den med min förkylning att göra eller är det en sanndröm? Vem vet svaret? ☺ Bilden lånad från nätet, förstås, ha ha ha.... ☺



Jag fortsätter att kurera mig, är mest trött och frusen. Men ligger inte så som bilden visar.
Satte på en tatuering på armen där mitt långa operationsärr går.
 Skall köpa lite snyggare än denna att sätta på. ☺






Idag blir en solig dag här, hoppas att solen även skiner hos dig?



Kram, K







20 kommentarer:

  1. Just nu tornar mörka moln upp sig och så skulle det inte alls bli... I värsta fall får jag hämta ett paraply i bilen för vi ska vara ute!

    I drömmen kan precis allt hända...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ser lite moln här med och de fanns inte där för en halvtimma sen, hm....
      Ja i drömmar kan allt hända, ler...

      Kramen ♥

      Radera
  2. Din bild var gastkramande, alltså den första, haha!
    Du själv ligger så söt bakom hårgardinen ;) och vilken häftig idé med tatuering över ärret!
    Här är solen puts väck, den har nog stannat hos dig, lilla solstråle.
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, trodde nog den första, hi hi hi....
      Jag kommer att behöva många tatueringar för de försvinner lätt i duschen, den jag har här är jättegammal och har legat i en låda flera år. Men jag skall köpa nya och fräscha....

      KL ♥

      Radera
  3. Usch det var en otäck dröm du hade!
    Bra idé med tatueringen över ärret :)
    Ha en fin fredag och krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Drömmen var så verklig, riktigt otäck....

      Fredagskram ♥

      Radera
  4. Den första bilden är vacker men också skrämmande. Och drömmar kan betyda så mycket.
    Tack för tipset om en tatuering. Verkar var något för mig och mitt operaionsärr på överarmen.
    Hoppas du kryar på dig. Just nu lyser solen på Södermalam och morgonens promenad är utförd. (Var med en väninna till doktorn, därav denna tidiga vandring.)
    Krya-på-dig-kramar

    SvaraRadera
    Svar

    1. Drömmen var skrämmande och jag har aldrig drömt något liknande tidigare. Brukar ha lite mera vardagliga drömmar... Hoppas det gick bra för din väninna hos läkaren.

      Kram på dig ♥

      Radera
  5. Smart med en tatuering!
    Ditt hår ser otroligt glansigt och fint ut trots förkylningen, så fint!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack jag brukar ha korta stunder av bra idéer, hi hi... Håret brukar inte påverkas så mycket av hur jag mår, å det tackar jag för, värre är det med annat.... ☺

      Kramen ♥

      Radera
  6. Inte alla drömmar är kul att ha :P

    Smart med att sätta en tatuering där ^^

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, jag tycker det blev bra mycket bättre en det fula ärret för det är inte kul alls....

      Kramen ♥

      Radera
  7. Vilken läskig dröm, att det inte bröt ut panik. Förhoppningsvis så var det ingen sanndröm.
    "Satte på en tatuering", så det är inte intatuerat då?
    Här har vi sol, så länge det varar, ska komma regn till kvällen och natten.
    Trevlig helg.
    Varm kram till dig och krya på dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej tatueringen är bara påklistrat, skulle nog inte vilja tatuera på riktigt över ärret som fortfarande känns, huua nej... :-) Trevlig helg och varm kram ♥

      Radera
  8. Drömmar kan vara skrämmande; spännande och att tolkaär inte så lätt. Jag har ett rikt drömliv sedan en tid tillbaka - ibland rena mardrömmen :(
    Första bilden magnifik - på sitt sätt - så även de andra bilderna :-) ser ut som skogsråa ...
    Fortsätt krya på dig
    kram

    SvaraRadera

  9. Jag brukar inte komma ihåg mina drömmar om jag inte drömmer på morgonen men denna drömmen satte sig.... Jag kryar så gott det går men nu är tiden när det blir kallt och rått inne när inte solen är uppe....

    Kramen ❤

    SvaraRadera
  10. Läskiga drömmar man har ibland... Och så verkliga!

    Bra idé där med tatueringen - ska nog ut och köpa mig ett gäng. Det börjar bli en hel del ärr... :-)

    SvaraRadera
  11. inget nytt inlägg så får skriva här igen x)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä ingen uppdatering, brukar vara glad om jag får till ett inlägg om dagen, nångång kan det bli två. (Om jag har något att säga) :))

      Kramen ❤

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥