Translate

.

.

fredag 29 maj 2015

Tjocka duvor








Duvorna är så tjocka att de knappt orkar att flyga, det var två i rabatten och den 
andra var minst lika tjock den.





Läste också om en man som blev anfallen av en fågel, troligtvis en Korp.
Bilden tagen från nätet.

Tänk själva om man promenerar i skogen och plötslig blir anfallen av en ilsken fågel som inte ger sig, nästan så jag börjar tänka på filmen Fåglarna.




Några fikar och några sover.


Jag måste säga att solen är stark, har inte solat men jag känner mig lite bränd i ansiktet. ☻
Skall försöka ringa mitt samtal idag igen, igår satt jag och försökte hela telefontiden 40 min och när jag kom fram sa en telefonröst att telefontiden var slut. Snopet!



Önskar dig en trevlig fredag och det bästa av allt.


Kram, K











23 kommentarer:

  1. Tro vad de duvorna har stoppat i sig för gott...dags att börja tänka på figuren. Nå fy för den lede om man skulle bli anfallen uppifrån. Visst är solen varm nu på försommaren. Nu på morgonen regnar de men dt ska visst bli uppehåll vilket är bra då vi har bl.a matmarknad i stan.
    Ha en fin helg. Kramen

    SvaraRadera
    Svar

    1. Här har vi varken sol eller regn just nu, så det är ingenting här, förutom moln... Hi hi....

      En fin helg till och kram ♥

      Radera
  2. Jag tycker att fåglarna även inne i stan kan vara väldigt "påflugna" om man slår sig ner någonstans, så man får se både upp och ner...
    Har också filmen "Fåglarna" i tanken både på stan och i skogen...Och definitivt på Skansen där en del kan vara riktigt ilskna.
    Ser så skönt ut där med pciknick i det gröna och gårdagen var ju en härlig dag i huvudstaden.
    Håller nu tummarna för att du kommer fram i telefonkön.
    Trevlig fredag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag kom fram som första idag, lika paff blev jag som jag blev snopen igår... hi hi....
      Det var rätt skönt igår, fast ärligt: vad här hänt med vädret?

      Trevlig fredag fina du!

      Kram ♥

      Radera
  3. Ja det händer lite av varje ute ibland får man se mer o ibland mindre du fick ju se lite av varje ;) ha en toppen dag kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Har man bara ögonen öppna så finns det mycket som naturen bjuder på, du är väldigt bra på att fånga det extra. Kram ♥

      Radera
  4. Men vad snopet! Jag hade blivit sur! Hoppas att det går bättre idag!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag kom fram direkt idag och då blev jag paff i stället, he he....

      Kram ♥

      Radera
  5. Inget vidare att bli överfallen av en fågel, det kan ju gå riktigt illa :(
    Hoppas du lyckas bättre idag med ditt telefonsamtal!
    Ha en bra dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Idag kom jag fram direkt, men då startade jag ett par minuter innan telefontiden började... ☺

      En fin fredag till dig och kram ♥

      Radera
  6. I vårt område är kråkor och skator verkligen på hugget när de har ungar. Kommer jag med hundarna så flyger de jättenära våra huvuden... Inte helt trevligt.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Kan tänka mig att de kan föra ett jäkla liv.... Jag tycker också att de börjat flyga onödigt nära och upplever det hemskt obehagligt.

      Kram på dig ♥

      Radera
  7. Jag blev angripen av en skata en vår när den hade ungar. Varje morgon vid spårvagnshållplatsen såg jag skatan i trädet. Och en morgon flög den ner och daskade till mig i håret. Tror att flera blev angripna. Jag klarade mig utan men, förhoppningsvis skatan också.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Men herregud blev du angripen, fy så hemskt, jag hade garanterat fått en hjärtinfarkt och dött på stubben... Tur det "bara" var i håret som den daskade dig. ☺

      Kramen ♥

      Radera
  8. Vi hade attacksvalor på vår uteplats i sommarstugan när jag var liten. Inte kul... Men annars gillar jag fåglar :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Fy så hemskt Ama, var det därför du flyttade? Hi hi hi, skojjjar....

      Kramen ♥

      Radera
  9. Usch tycker fåglar är lite otäcka :(
    Var rädd om dig så du inte bränner dig …..
    Hoppas att du haft en bra fredag och får en underbar start på helgen..
    nu ska jag ta et glas vin med mannen och njuta av solen vi har här i skärgården :)
    KRAM

    SvaraRadera


  10. Jag har inte solat i år utan utan det räcker med att jag sticker näsan utanför dörren så tar den, solen är stark nu...
    Ha en ljuvlig kväll med mannen, vin och sol. ☺

    Kram på dig ♥

    SvaraRadera
  11. Duvorna får äta ordentligt nu - så de har hull till vintern att ta av och skydd mot kylan. Ju "tjockare" de blir desto bättre är det ju - och de blir ju sötare också tycker jag.
    Jag antar att mannen kommmit för nära ett bo eller en unge som hamnat på marken någon stans.
    Jag blev också ansatt, här om dagen, av skator när jag var ute och gick - så såg jag en unge som satt och kurade längst ett staket. Den här ungen kunde ta sats, när jag backade undan, och med möda ta sig upp på de nedersta grenarna i trädet.

    Idag är det regn här - men det är helt okej.

    Ha en fin helg
    kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, du har rätt om duvorna. :-)
      Här har det ösregnat hela dagen...

      Ha en fin kväll

      Kramen ❤

      Radera

    2. Ja, du har rätt om duvorna. :-)
      Här har det ösregnat hela dagen...

      Ha en fin kväll

      Kramen ❤

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥