Translate

.

.

måndag 11 maj 2015

Stönar, tuggar och äter - åh så gott.....




Så härligt att vakna till sol och en massa grönskande träd utanför mig. ☺

Det skrivna orden missförstås så lätt, igår när jag skrev att jag insett att jag ville behålla denna blogg, så menade jag denna blogg, Jag känner ny blogglädje och tänker satsa fullt ut just här och nu på denna blogg.



Trodde jag skulle få göra ett besök i frysen, men så tittade jag in i kylskåpet i går och då fann jag allt detta som blev en av de godaste pastarätter som jag ätit.
 Köttbullarna hade jag gjort från ett recept från http://timeoftiger.se/ 



Grana Padano köper jag på Lidl, en helt underbar ost att ha i pasta eller  till vadsomhelst ☺








Sedan önskar jag http://enplatsilivet.blogspot.com/ välkommen som ny följare. ☺



En strålande fin dag till dig kära läsare.


Kram, K




23 kommentarer:

  1. Såg riktigt gott ut det där :)
    Och visst är det härligt att vakna till sol och grönska utanför fönstret!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Älskar att vakna så..... :-))
      Fast var skulle det vara grönt om inte utanför fönstret? ha ha ha...

      Kramen ♥

      Radera
  2. Gott gott gottigotti! Jag åt lite pasta igår också.
    Strålande sol här just nu! Klart du bloggar på, klart som korvspad med köttbullar.
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag är försiktig med pasta men ibland vill jag ha och det är lätt att göra....

      KL ♥

      Radera
  3. Härligt med blogginspiration! Var det löksoppa eller basilikaköttbulla du gjorde? Och hur gjorde du den goda pastarätten?

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag gjorde med löksoppa. Kokade bara upp pastan, lade i båda ostsorterna, rätt rejält med ost och salladen och köttbullarna. Klart! Osten gjorde såklart susen på pastan men köttbullarna blev enormt goda i sig själva.... Kramen ♥

      Radera

    2. Det går inte att kommentera inne hos dig, bara så du vet.... :-)

      Radera
  4. Sååå gott med pasta! Undrar om det inte får lov till att bli det här också idag... :-)

    SvaraRadera
    Svar


    1. Ja, pasta är gott ibland, jag hade dock inte räknat med att det skulle bli så här gott, farligt gott! :-)

      Kramen ♥

      Radera
  5. Ja de skrivna orden kan lätt missförstås. Så kan det bli med ord som feltolkas.
    Bra du rättade till det.
    Jag är ingen pastamänniska. Men det ser gott ut.
    En smarrig bild.

    Kramen.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja visst är det så, antingen skrivs det fel eller så läses det inte ordentligt. :-)
      Jag äter inte pasta ofta för min mage ställer sig tre meter ut från mig när jag gör det. :-)))

      Kramen ♥

      Radera
  6. Bra att du känner blogg-glädje. Jag blir hungrig när jag ser den översta bilden. Kram från PastaBosse

    SvaraRadera
    Svar

    1. Den översta bilden är en blomma och ingen pasta Bosse :-)

      Blommpastakram ❤

      Radera
  7. ÅÅ så ännu en vackerfönsterbild bild! Härlig du fortsätter satsa på den här bloggen --- jag har inte fått med mig om du har en annan kanske? Bra det!
    Ibland är det lätt att inte tolka rätt- då får utredaren träda i kraft om så behövs!
    Smaklig måltiden hoppas jag du hade ...
    kram ;)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jo, jag hade en annan blogg som jag valde att stänga ner efter flera år, jag har den kvar men inte offentlig mera. Spar den som en dagbok, för att inte glömma alla fina kommentarer i den.

      Utredaren får träda fram vid behov, fast jag har ingen aning om vem utredaren är, hi hi hi....

      Kramen ❤

      Radera
  8. Men åh vad god den maten såg ut att vara!
    Hortensior är bara så fina, har en stor blå i trädgården.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag får vattna mina Hortensior varje kväll, glömmer jag det så säger dom till genom att se ut som dom sålt smöret och tappat pengarna, hi hi...

      Kramen ❤

      Radera
  9. Vilken god mat! Och dessa köttbullar är verkligen någpr extra. Jag har också provat och kommer att göra det igen.
    Här har det varit kylskåpsstädning idag och det blev milt sagt diverse. Men det blev bra detockså.
    Ditt fönster så verkligen vårvackert ut och jag hoppas du håller kvar det vackra vädrte i Stockholm för snart är jag på väg hem.
    Kram från mig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, maten var god men min mage tål inte pasta, så nu får jag gå runt och se gravid ut några dagar...
      Vädret, hm hörde just att vi bara kommer att ha mellan 11-15 grader ett bra tag framöver. Hoppas dem har fel.....

      Kram på dig och välkommen hem när så blir. ❤

      Radera
  10. Oj oj så gott! Ruccolasallad också. Härligt!
    Vi får njuta av sol och vår så länge det går. Snart är det sommar! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tiden går fort, jag är fortfarande i april månad.., snart midsommar...
      Sedan kan vi börja pynta julgranen och invänta nästa vår... He he he...,

      Kramen ❤️

      Radera
  11. Din tallrik ser aptitlig god ut :) Vad blir det för mat idag då " ler" ....? Det är kul att inspireras av olika maträtter :) Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Aptitlig ser inte maten ut alltid när man får den framför näsan på bild, :-))) Vissa hatar matbilder medan andra tycker om dem. Jag gillar ju mat och jag vill gärna att den skall kunna ätas med ögonen men det är just det som det är svårt att få till alla gånger... :-)

      Kram på dig Pärlan ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥