Translate

.

.

fredag 15 maj 2015

Stefanskyrkan









Här ser ni  Stefanskyrkan och några foton tagen från olika vinklar, det är en fin kyrka som ligger mitt i ett grönområde och Vanadisbadet ligger rätt intill.



Ser ni lite av det blå taket? Där ligger Vanadisbadet.



Här gå rustschkana (felstavat) ner till badet, hi hi, jag skojjjar...


Lite detaljer...















Det ser nästan ut som ett  hjärta som växer ut där på trädet, ser du det?






Hela kyrkan från Vanadisvägen sett, backen upp är bra träning för både rumpa och ben. ☺



Idag hälsar jag välkommen till http://toveolberg.blogspot.com/ som ny följare.









Badet har öppnats men några badare ser jag inte till än. ☺





Kram, K




34 kommentarer:

  1. Vilken fin kyrka! Den har jag inte ens tänkt på att den fanns, trots att jag har bott i Stockholmstrakten i 25 år... :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Visst är den fin? Man måste gå upp till kyrkan och runt den för att på riktigt se hur fin den är...

      Kramen ♥

      Radera
  2. Hej, nu är jag på min stordator med Linux Ubuntu, där jag inte har något fotoredigeringsprogram, bara enkel skrift. Beundrar dina fina kyrkobilder. När jag får min mobil kanske jag inte behöver något fotoprogram. Min son hade en sån ny med sig, helt fantastisk.
    Ha en fin träningsdag, eller vad du nu hittar på! KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är såååå irriterande när saker går sönder, bara du inte fått virus och någon snart kräver dig på pengar för att öppna datorn. (hemska tanke)

      KL ♥

      Radera
  3. Vilken vacker och speciell kyrka. Den ligger riktigt häftigt där i backen...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, den är jättefin och det syns inte riktigt när man bara ser den från Vanadisvägen....

      Kramen ♥

      Radera
  4. Vilka fina bilder! Kyrkor är ofta väldigt vackra byggnader!
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack! Håller med kyrkor är vackra byggnader.

      Trevlig helg till dig också.

      Kramen ♥

      Radera
  5. Tack för besöket vi Stefanskyrkan. Vackra bilder!
    Jag har passerat här många gånger, men aldrig gått ända upp.Får bli någon dag.
    På Vanadisbadet tillbringade jag dagar i ungdomen, var lite av en träffpunkt där. Men nu är det nog snart 50 år sedan jag var där.... Känns lite kallt just nu för bad.
    Kram och trevlig fredag.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Varsågod :-) Det är kanske backen som avskräcker de flesta från att gå upp, hi hi... Men det är där uppe som godisbitarna finns... :-)
      Var två gånger på vanadisbadet förra sommaren men det var en besvikelse, fast detta året skall de ha byggt omklädningsrum, toaletter och lite så....
      Men själv tror jag att jag har satt min sista fot däruppe....

      Kram och fin fredag på dig ♥

      Radera
  6. Vackra bilder av kyrkan i Vanadislunden. Där har jag varit. Den är så mäktig på något sätt och du har verkligen visat det med dina bilder. Den är byggd i början av 1900-talet.
    Klart att jag ser ditt vackra, gröna hjärta. Det är så roligt att upptäcka hjärtan i naturen.
    Ha en finfin dag.
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack Wiolettan, kyrkan är riktigt vacker... 1902 öppnades kyrkan :-)

      Varm kram denna gråa vackra fredag. ♥

      Radera
  7. Såg hjärtat.
    Skulle bli mer förvånad om du sett några badare. Burr!
    Var ligger den här kyrkan? Väldigt vackert i omgivningen.
    Ha en fin dag - trots gråväder.
    kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Då får du ta en köttbulle. :-)

      Ha ha ha, jag hade också blivit förvånad om jag sett en badare, :-)))
      Kyrkan ligger i Vanadislunden i Stockholm.

      Kramen ♥

      Radera
  8. Så himla fina bilder och kyrkor är som sagt vackra byggnader..
    Ihh finns väl ingen som ens doppar tårna nu ;)
    Kramisar ♥

    SvaraRadera
    Svar


    1. Nej, hurraburra det är för kallt att doppar några tår... :-)

      Helgkramisar till dig ♥

      Radera
  9. Stefanskyrkan tycker jag ser ut mer som en borg eller fästning. Mitt i Sthlm. Väldigt annorlunda.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jamen det har du rätt i :-)

      Kramen ♥

      Radera
  10. Det är vackert med gamla kyrkor. Och denna var speciellt fin :)
    Ha en fin kväll
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är som Andra året i Hjo skriver, det set mera ut som en borg eller fästing.. :-)

      Kvällskramen ♥

      Radera
  11. Vilken fin kyrka! Den ser så ren och fin ut att den hade kunnat vara byggd igår!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, då hade den inte sett ut så här, då hade stenarna mera sett ut att varit dit slängda. :-)))

      Kramen ♥

      Radera
  12. Hjärtat så fin bilder du visar, Vandislunden är det därikring?
    Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, Vanadislunden är det... :-)
      Kvällskramisar ❤️

      Radera
  13. Vilka fantastiskt fina bilder!
    Kram och trevlig helg ♥

    SvaraRadera
  14. Vilka fantastiskt fina bilder!
    Kram och trevlig helg ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Rozie! :-)

      Trevlig helg och kram på dig ❤

      Radera
  15. Väldigt fin och vacker kyrka. Tänk så mycket tid och tanke det ligger bakom!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, det ligger nog en hel del både tid och tankar bakom. :-)

      Kramen ❤

      Radera

    2. Ja, det ligger nog en hel del både tid och tankar bakom. :-)

      Kramen ❤

      Radera
  16. Jättefint! Finns kyrkan i Stockholms centrum?

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej inte riktigt i centrum utan i slutet på Sveavägen mot Haga om man säger så....

      Kramen ♥

      Radera
  17. Det var många fina och fint fotade bilder.

    Kramkram.

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥