Translate

.

.

söndag 31 maj 2015

Stefanskyrkan och området där har fått ett nytt utseende








Hoppas du har sovit gott och vaknat på rätt sida av sängen. ☺

Det är mors dag och då är det inte mer än rätt att alla mammor blir lite extra omhändertagna och ompysslade. ☺





Själv har jag aldrig haft en mamma, men idag har jag inte längre någon sorg över detta och hon finns inte längre ibland oss. Min Pappas dog när jag var 4,5 år så jag har inte haft någon pappa heller. 









♥ Eftersom det är mest mammor som läser här inne så önskar jag din en jättefin mammadag ♥



Kram, K



33 kommentarer:

  1. Min mamma finns i himlen ♥ tänker på henne ♥
    Jag hoppas också att alla mammor och även mattar har en dag med liten extra guldknorr på idag. Och en hjärtevarm kram till alla andra tjejer och kvinnor ♥
    Du har skoj med fotoprogrammet, jag kanske ska testa någon gång ;)
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag skickar också en tanke till min mamma fast hon inte var som en mamma ☺

      Fotoprogrammet är hur roligt som helst. ☺

      KL ♥

      Radera
  2. Vilka härliga bilder. Jag önskar även dig en fin dag. Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar

    1. En fin dag till sig också Anette.

      Kram ♥

      Radera
  3. Vad trist att du aldrig riktigt haft några föräldrar. :(
    DU får en stor kram idag! Sen ska mamma få sig en bamsekram hon med.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Som barn visste jag inte vad jag inte hade, som vuxen ser jag att jag fått många andra saker som barn med mammor inte fått. Jag är väldigt nöjd ändå. ☺

      Kramen ♥

      Radera
  4. Tack och ha en bra dag du med!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Står och skalar räkor skall göra en bamsesallad... :)

      Kramen ♥

      Radera
  5. Jag har inte haft en bra relation till min mamma, men det måste vara tråkigt att vara helt utan också. Vem har du vuxit upp med, har du haft någon "ersättare" istället? Du verkar vara så varm och fin människa. Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag hade ju en mamma men p.g.a olika omständigheter så kunde min "mamma" inte fullgöra sin mammaroll, men det fanns en mormor, annars klarade jag mig själv och gjorde det någorlunda bra. Allt går fast det hade varit roligt att haft en mamma och en pappa tror jag. ☺
      Fast det man inte har det saknar man inte, de orden stämmer verkligen.

      Kram på dig ♥

      Radera
  6. Vad tjusigt det blev med spegeln!
    Tänk så många "mammahistorier" det finns, helt utan, , utan för det mesta som det blev för mig. Visst är det skönt när sorgen går över och en kommer sig vidare, faktiskt styrkt. kanske så för dig också? Nu hade ju jag en far, en fantastisk farmor och en mormor som gjorde sitt. Mor försvann då jag var 3. Farmor dog då jag var 18, far då jag var 25. Mor besökte mig sista sommaren hon levde, vi försonades långt innan dess. Du är en människopärla du!
    kram <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så fint att ni fick försonas. Man tar för givet att alla har mammor och att det gullegullas, men så är det inte alltid. Jag är säker på att om min mamma fått vara frisk så hade ingenting blivit som det blev. Om det är som många tror att det finns många världar så kanske min historia ser helt annorlunda ut, tihi.... Kanske din också. ☺

      Jag har inget agg i mitt hjärta och allt blev bra, väldigt bra! ☺
      Människopärla? ... så fint skrivet, det är nämligen du också. ☺

      Kram på dig ♥

      Radera
  7. Stor kram till dig finaste ❤️

    SvaraRadera
    Svar

    1. Kram på dig själv du! ☺ ♥

      Radera
  8. Jag hade en bra relation till min mamma så länge hon levde. Vi var enormt tajta! Hon lärde mig mycket som jag har haft nytta av genom åren Och det är jag glad och tacksam för, annars vete sjutton om jag hade varit så stark som jag är och har varit eller ens orkat finnas kvar i detta jordeliv. Önskar dig en trevlig eftermiddag och kväll... Kramar ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det måste ha varit gott att ha en så tajt relation till din mor, kan inte ens föreställa mig hur det kändes när hon gick bort...
      Jag har fått min styrka genom att klara mig själv, alltid!
      Kram på dig ♥

      Radera
  9. Tänker på min mamma extra mycket idag. Hon finns inte här längre, men finns ändå här trots allt :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Fint av dig, å visst finns något kvar för alltid. ☺

      Kram ♥

      Radera
  10. Jag tyckte verkligen om det nya utseendet på Stefanskyrkan och området där omkring. Du har lyckat jättebra med förvandlingen.
    Jag tänker mest på dagen idag, som den dag när våra små döttrar döptes, en mors dag som var den 28/5 1981. Och idag har vi setts och jag blev bjuden på härlig samvaro och lunch.
    Livet har sin gång, påverkar oss på många olika sätt, ger oss kraft och styrka och våra upplevelser och erfarenheter är en del av oss och en del av vår historia.
    Våra döttrar lämnades för adoption av sin biologiska mamma på Sri Lanka när de var 1 månad gammal, vi kom dit när de var två månader och flickorna fick nya föräldrar och en ny tillvaro här i Sverige. (Till saken hör att inga barn som kan stanna hos sina föräldrar lämnas för adoption.)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar


    1. Åh, så fint du berättar, tänk att 1981 känns som igår för mig. Nu har dina tvillingar blivit vuxna och fått egna barn. Det finns så många barn som behöver få nya föräldrar och det är så himla gott att läsa när barn kommer till fina hem och får omsorg, omtanke och kärlek. ♥♥♥

      Kram på dig ♥

      Radera
  11. Vilka fina bilder du fixar till! Läckert!
    Jag var 16 år när min mamma dog. Hon fick aldrig se hur det blev för mig och det är en liten sorg hos mig! Vi får göra det bästa av vad livet ger oss! Stor kram från mig till dig!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Enligt mig så vet den mamma hur det blev och hur det är för dig. Livet är en gåva och förvaltar vi det väl så blir det bra. Stor kram på dig ♥

      Radera
  12. Trist men vad gör man, miste min pappa 56 år bara men mamma lver ännu än dock med skador som gjort henne till en annan men för mig är hon en älskad mamma....hoppas du haft det bra i dag själv har jag jobbat stor kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. 56 år är på tok för tidigt att gå bort.
      Skador kan förändra en person men det betyder inte att personen inte är älskvärd..

      Kram på dig fina Eva ❤

      Radera

    2. 56 år är på tok för tidigt att gå bort.
      Skador kan förändra en person men det betyder inte att personen inte är älskvärd..

      Kram på dig fina Eva ❤

      Radera
  13. Så roligt att jobba med bilder. Fina bilder du har lekt fram på datorn. Vad använder du för program? själv så har jag PSP, har jobbat timtals där under åren, inte lika mycket nu mera, bara lite då och då när andan faller på. Önskar dig en fin vecka.
    Kramen.

    SvaraRadera
  14. Jag använder Mirror Collage som jag laddat ner till min Samsung mobil... jättekul program.

    En fin ny vecka till dig också.

    Kramen ❤

    SvaraRadera
  15. Vilka coola bilder du har fått till! Ja, alla mammor gratuleras idag! men visst finns det mammor som inte kan vara mammor också :-( Tur att du dock hade andra vuxna under din uppväxt! Kram!!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Visst blev de coola, äntligen får barnet i mig härja fritt, ha ha...

      Kramen ♥

      Radera
  16. Så fin kyrkan blev :)
    Och jag hoppas din söndag blev bra på alla vis och att du även får en fin måndag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Söndagen blev bra, det kom några solstålar då och då, soligt och glatt var det dock inomhus. ☺

      Kramen ♥

      Radera
  17. Vilken otroligt läcker bild! Mammor och pappor är ett kapitel för sig, alla varianter tycks finnas. Men tyvärr är det väl den där "gulle-gull" bilden som lätt får råda. Jag är inte så säker på att den mest rådande I verkligheten. Försoning och acceptans är ledord för att klara sig bra ändå. Vi firar mors dag genom att vi ringer och säjer hej till varandra mellan generationerna.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så är det absolut.
      Men jag tycker det är fint att uppmärksamma mammor denna dag för de flesta mammor är guld värda.

      Kram på dig ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥