Translate

.

.

torsdag 28 maj 2015

Rån





 











Kvällen innan gårdskvällen ☺ hörde jag värsta vrålet från gatan och någon skrek stopp!

- Jag höll på med något så det dröjde lite innan jag kom till fönstret och då ser jag bara en kille springa runt hörnet. Har ingen aning som det var rånaren eller den som rånades som jag såg.

Nu läste jag att även Per Holknekt och Carl-Jan blivit rånade, Per tidigare och Carl igår. Carl-Jan blev av med sin Rolex värde 150 000 kr. Per blev också av med sin klocka... Per var på väg till affären och Carl-Jan skulle bara kasta sopor.

Skall man lägga alla sina värdeföremål hemma, sluta att bära dyra klockor? Dessa rån är ju de som höjer premierna så egentligen blir vi alla rånade.



Sitter i telefon idag, det tutar upptaget, om jag ändå bara fick komma fram till kön. ☺



Hoppas du har en fin dag framför dig och tack för att just du finns!



Kram, K







35 kommentarer:

  1. Att sitta i telefonkö, det är garanterat stress. Säger jag, som jobbat med telefoni, förstår, för jag tycker inte om det som privatperson heller.
    De kriminella sprider sig, de finns överallt, både IRL och på nätet, usch.
    Jag har en jättefin dag framför mig, ska få finbesök till kvällen ♥
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag satt och ringde hela telefontiden, kom fram men då sa rösten att telefontiden var slut.

      Skall vi gå ut med bara kläderna på oss, inga smycken eller ringar? Det gjorde min väninna men hon bodde i Mexiko City....

      KL ♥

      Radera
  2. Och, tack för att DU finns.
    En klocka som kostar så mycket, otroligt. Förstår att den är eftertraktad. Men, nu är det ju så att rånarna stjäl ju även från de som inte har det så fett, slår ner och rånar äldre och jag vet inte allt. Det har blivit osäkert att vistas i stora folksamlingar, eller att gå ensam.
    Sitta i telefonkö är det onödigaste som finns, känns det som, och, jobbigt, det tär på humöret. Hoppas att du slipper vänta allt för länge.
    Kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är väldigt många som går runt med dyra klockor på armen och de har såklart blivit eftertraktade för tjuven. Jag kom aldrig fram det tuttade upptagen enda tills telefontiden var slut. :(

      Kram på dig ♥

      Radera
  3. När man ringer vår vårdcentral så får man veta när de kan ringa upp. Smidigt, tycker jag, för då kan jag göra annat under tiden.
    Undrar om man får mer tid över med en så dyr klocka.... ;)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det var smart det skulle jag önska att flera kunde ta efter...☺
      Tiden blir knappare med dyr klocka, tihi...

      Kramen ♥

      Radera
  4. Det gäller att passa sina grejer... Men att köpa en klocka för 150.000? Det övergår mitt förstånd. Det övergår även min budget. Haha! :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Många får sina klockor i present, men sedan är klockor ett sätt att visa sin status vilket är viktigt för många. ☺

      Kramen ♥

      Radera
  5. Hur kan man välja att ha en så pass dyr klocka? Nåja, rånad ska man ändå inte behöva bli. Men det är lite intressant att rånarna vet just vilken klocka de ska satsa på...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. En Rolex syns på lång väg, tjuvarna vet vad de skall titta efter...

      Kram på dig ♥

      Radera
    2. Jo så är det i och för sig...

      Kram

      Radera
  6. Usch vad trist!
    Jag är glad för att det är så ljust om morgnar och kvällar nu. Så slipper jag att ta mig till och från jobb i mörker. Det är kanske inte tryggare i dagsljus men det känns bättre i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det känns lite bättre och tryggare när det är ljust men rånen sker även då, tyvärr...

      Kramen ♥

      Radera
  7. Trist att man inte kan vara säker någonstans och att folk inte kan skilja på ditt och mitt :(
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. De vill inte skilja på ditt och mitt, utan de ser som att det som är ditt, det är snart mitt. ☻

      Kram ♥

      Radera
  8. Visst blir man f-d över att människor inte kan skaffa sig ett arbete utan springa runt och råna folk. Många äldre har också råkat illa ut den senaste tiden både vid bankomater och på gatan. Bedrövligt! Enligt polisen är det nu flera ligor som härjar i stan och det gör det inte bättre.
    Vad gäller lång telefonköer så är det urtrist att sitta i dem. Vår vårdcentral har infört att man ringer upp och sedan får en tid då de ringer tillbaka, vilket är väldigt smidigt. Vet att en del andra företag m-m. också ringer upp och då slipper man själv sitta i kö och vänta.
    Trist för dig att komma fram och få veta att telefontiden är slut...
    Sol över stockholm och jag skall bege mig mot dina trakter, Observatoriekullen, och mysiga restaurang Himlavalvet.
    Kanske ser jag dig i trakterna?
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Läste just om att i Frankrike så är det en 30-tal personer som jobbar ihop och rånar och stjäl från folk, vi är kanske där vi också, vem vet? ¨
      Så skulle alla vårdcentraler göra, ringa upp...
      Hoppas du fick en fin dag i Observatorielunden, jag var inte i de trakterna idag.... ☺

      Kram på dig ♥

      Radera
  9. Men usch va otäckt....

    SvaraRadera
  10. Blir så förbannad när jag läser om detta, ska man ens kunna vistas ute med ngt smycke eller mobil snart …
    Hoppas att du kom fram till kön och sen dit du skulle idag ialla fall :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag kom inte fram, ringde under hela telefontiden enda tills en röst sade att telefontiden var slut. :(
      Försöker i morgon igen....

      Kramisen ♥

      Radera
  11. Tack det samma att du finns! Trist bli rånad! Väldigt trist!
    Min dag har hittills varit fin, någon timme innan säng säng säng ... den där bilden av dig till höger - den är lite mystisk bra - som omslag på en krimbok?? Comsi comsa hette hon ... typ ;-)
    kram

    SvaraRadera
    Svar


    1. Ha ha ha, det skall jag lägga på minnet när min bok skall få sin titel, hi hi.....

      Kram på dig ♥

      Radera
  12. Galet att man inte skall kunna våga ta ett steg ute med något värdefullt på sig...
    Fy fy o fy igen

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  13. Galet att man inte skall kunna våga ta ett steg ute med något värdefullt på sig...
    Fy fy o fy igen

    Kram Sandra

    SvaraRadera
    Svar

    1. Våga kan man göra med risk för att bli av med det. ☺ Fy skäms på dem!

      Kramen ♥

      Radera
  14. Om man vill leverera några miljoner obemärkt skulle man kunna ta en rolexklocka på armen så får man kanske ha miljonerna ifred :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, så smart du är. ☺

      Kramen ♥

      Radera
  15. Jag föredrar helt klart gräslöksrånen framför dom otäcka som utförs av tvåbenta varelser.... Kramar

    SvaraRadera
    Svar

    1. Benägen att hålla med dig.... ☺

      Kramen ♥

      Radera
  16. Så tragiskt...... men smörgåsrån gillar jag. Kram Anette

    SvaraRadera

  17. Det finns bra rån och mindre bra rån :-)

    Kramen ❤

    SvaraRadera

  18. Det finns bra rån och mindre bra rån :-)

    Kramen ❤

    SvaraRadera
  19. Hej! Och tack för kommentar på min blogg! Nu ska jag titta runt här inne hos dig !Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack för titten och välkommen tillbaka. ☺

      Kramen ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥