Translate

.

.

fredag 8 maj 2015

Nu slår träden ut snabbt









Insynen blir mindre och jag älskar mina träd utanför husen på min gata. ☺








Igår kväll fick jag för mig att göra en varm macka som jag inte gjort sedan åttiotalet, med skinka, senap, tomat och västerbottenost.

Sista dagarna har jag funderat på att klippa mig kort, men något händer i mig och jag får nästan ångest vid tanken samtidigt som jag känner att va tusan det är ju bara hår....
Sitter och tittar runt på frisörer i min stadsdel, det verkar vara lång bokningstid och på den tiden kommer jag hinna ändra mig många gånger.....

Det värsta som kan hända är att jag kommer att känna mig som den fula ankungen, he he...




Bilden lånad från nätet



Glad fredag finaste varelse :-)


Kram, K


27 kommentarer:

  1. Åhh, den där mackan. Älskar varma mackor.. Tycker att hår är jättefint nu.
    kramisen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack men jag är så trött på det, kanske för att jag inte kan fixa det som jag vill p.g.a armen...

      Kramisen ❤

      Radera
  2. Ja, visst går det fort nu ute i naturen, det är knappt att man hinner med. Utanför vårt köksfönster blommar häggen så vackert.
    Härlig macka. Min förra man gjorde ofta varma mackor, själv har jag gjort den en gång och det var i januari. En kompis till mysingen skulle komma hit en stund innan de gick till logen. Vet du, jag brände mackorna, de gick att äta med nöd och näppe, men så jag skämdes. Jag är en klumpeduns i köket.
    Långt hår kan vara lite jobbigt men på många är det så vackert så att jag förstår att de vill ha det kvar. Har för mig att du har visat en bild en gång på ditt långa vackra hår. Svårt val, går inte att råda, du måste känna själv. Det växer ju ut igen.
    Varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi.. att servera bränt bröd är skämmigt, ler...
      Jag gillar brödet lite bränt... :-)

      Varm kram ❤

      Radera
  3. Tror att du hade passat i kort hår. Jag älskar min korta frisyr med längre fram än bak. Lättskött som tusan... Du kommer nog att vara den vackraste ankungen på din gata :) Kolla in min blogg, jag ska lägga in ett recept på stekta mackor... Man vill bara ha mer av dom :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Snällt sagt... :-))
      Tittade in på din goda macka. ❤

      Kramen ❤

      Radera
  4. Det förstår jag att du gör för det ser väldigt vackert ut hos dig! Men visst kan det bli skönt med lite mindre insyn. Lycka till med frisyrfunderingarna!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. På sommaren är det fint med träden, på vintern också om det är snö på dem... :-)

      Kramen ❤

      Radera
  5. Ja ......Det fullkomligt exploderar grönska ute just nu. Man nästan hör när bladen öppnar sig. Så himla mysigt.
    Kramkram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Himla mysigt men också rinnande ögon och nos...

      Kramen ❤

      Radera
  6. Visst är det fint nu när allt slår ut :)
    Hoppas du kommer fram till en frisyr du trivs i :)
    Kram och trevlig fredag!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag är så osäker, vissa dagar ligger det bra, andra dagar är håret rent bedrövligt...

      Kramen ❤

      Radera
  7. Jag har otroligt grönt hos mig, det riktig pyser i träden av utslag, haha!
    Svårt det där med frisyren. Du har så vackert hår som du har.
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Bara nu på e.m har träden slagit ut rejält här.... KL ❤

      Radera
  8. Härligt med ett grönskande träd framför fönstret ,-)
    Så härligt god mackan ser ut!
    Och att klippa sig kort eller inte, jo det tar ju tid innan det växer ut, men jag tror att du passar i både långt eller kort du är så snygg!
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Skulle varit kul med kort som omväxling...

      Kramen ❤

      Radera
  9. Klart du vågar klippa dig! :)
    Jag älskade min frisyr när jag hade kortare i nacken och längre fram!
    men nu när jag börjar så tidigt på morgonen varje dag så orkar jag inte stå och föna!
    Men blev lite sugen nu när du påminde mig!
    Dock har jag en väldigt konservativ man som absolut vill att jag ska ha långt hår!
    Men det är ju ändå jag som bestämmer! ;)
    Stor kram och ha en jätte fin helg!
    Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vågar gör jag med frågan är om det kommer att bli jobbigare att sköta...
      Funderar vidare, hi hi...

      Stor kram och fin helg ❤

      Radera
  10. Jag kapade av mitt långa hår för några år sen, det har jag ALDRIG ångrat! Så mycket mindre varmt, man slipper dom "trasiga" hårstråna killandes i fejjan, håret torkar skitsnabbt... Den enda nackdelen är nog att jag måste gå och klippa mig lite oftare.
    :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är just det att det kliar och åker ner i ansiktet stup i kvarten :(
      Du är jättefin i ditt korta hår.

      Kramen ❤

      Radera
  11. Det är ju så snyggt med korta pager på tjejer :) så kvinnligt !!
    Som sagt enda nackdelen är väl egentligen att man måste hålla efter frisyren och klippa sig oftare..
    Tror du kommer att bli hur fin som helst !!!!
    Åhh varma mackor var länge sen ;) kanske ska testas här hemma….
    Önskar dig en härlig lördag
    ❤ KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag vet, du har rätt! :-)

      Trevlig kväll på dig, kram ❤️

      Radera
  12. Jag har inte haft kort hår på 50 år, så vågar verkligen inte klippa mej och skulle damfrisörskorna leva på mej så vore de verkligen urfattiga. Har inte varit där på ca 20 år och dessförinnan 10 år innan.
    Mackan ser verkligen god ut!
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är då fin i ditt långa hår så det måste du ha kvar. :-)

      Kramen ❤️

      Radera
  13. Ser du själv vilken tjusig bild du har taget??? WoW igen! Varm macka det låt gott det! kramis :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera

    2. Hi hi, nej tyvärr inte... :-) vad är det du ser?

      Kramisen ❤️

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥