Translate

.

.

söndag 3 maj 2015

Njutning



Njutningen av rena fina fönster tog över en värkande arm, armen blev bättre fram på dagen men på natten har jag haft en molande värk som väckt mig stup i ett. 

Jag har tidigare berättat att jag har sådan insyn i min lägenhet, igår hade grannen fest rakt över gatan. Det var blinkande diskoljus, de tok-dansade och släppte loss rejält. Ja jag vet, det är fult att titta in till grannen men detta var något alldeles extra det var som att ha blivit inbjuden i en ljudlös förställning av något jag inte finner ord till. ☺ Det var nära att jag tog ett foto men här gick min gräns, hi hi hi...




 


Tycker om att göra det lätt för mig ibland när det gäller maten, vad är då bättre än att göra torskrygg i mikron? Fisken blev helt fantastisk, vit, hård och god. Två frysta fiskblock tar 7 min.
Jag gillar att äta potatis med skalet på, hur gör du skalar du din potatis eller äter du aldrig potatis?








Idag vaknade jag till sol, just nu ser jag att några moln har tittat fram.
En fin söndag önskar jag dig, njut av dagen.



Kram, K







33 kommentarer:

  1. När vi gör klyftpotatis är skalen alltid på men kokar jag potatis så blir det skalade. Fast inte när det gäller nypotatis förstås...

    Kram och go' söndag!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nypotatis skalar väl ingen, ler och tänker att det kanske någon gör...

      Go' söndag kram!

      Radera
  2. Nån gång kan man stå ut med festande grannar. Värre om det festas varje dag hehe.

    Kramizar❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Fönstrena var stängda så inget hördes på andra sidan gatan. :-)

      Kramisar :-)

      Radera
  3. Fisk och kokt potatis, det är grejer de´! Skalar nästan aldrig
    potatis, och om man bakar potatisen, är skalet det bästa.
    Mater ser väldigt god ut, men, hörrudu, du hade behövt
    en större tallrik. :)

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi hi, tycker du jag behöver större tallrik? Tja, den kanske är i minsta laget.... :-)

      Kramen :-)

      Radera
  4. Kokt potatis är gott till fisk :)
    Det där med grannar ... Jag är ju stads tjej (tro det eller ej ;) haha som flyttat så långt ut i skärgården man kan komma ..med bil ...
    Och här har jag ingen insyn eller granne ..
    Men Istanbul kunde man se det mesta ;)
    Vi hade ett par rakt över som gärna visade ALLT dom gjorde ... Med tända lysen och Bäck svart ute ;)
    Gick liksom inte att undgå ...haha
    Önskar dig en mysig söndag finaste
    Och vill du ut från stan o hälsa på i skärgården får du säga till ;)
    Kram Sanna

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, stod ni och tjuvkikadade? :-)))

      Kram på dig :-)

      Radera
  5. Vad fint du har i ditt fönster! Jättefina krukor :)
    Jag älskar potatis, men brukar skala den innan den kokas!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det roliga ned krukorna är att de bortsätt från en bokstav har min sinatur. Har bara tre men skulle vilja ha fler... :-)

      Kramen

      Radera
  6. Jag är sparsam med potatis men ibland blir det delikatesspotatis och den skalar jag inte.
    Jättefina fönster du har, men insyn är inte kul (egentligen).
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Två gånger i veckan försöker jag ha potatis. ...
      KL :-)

      Radera
  7. Ser väldigt gott ut!
    Jag älskar potatis - kokt, stekt, i klyftor i ung, ugnsbakad, pommesfrites, mos - men när jag kokar skalar jag alltid innan och kokar i salt vatten.
    Solen skiner i dag - hoppas du får en skön dag.
    Jag tycker så mycket om den där typ av fönster som du har - man kan se åt sidorna också.
    kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det blev en fin dag, på eftermiddagen satt jag på gården lite och det var jättevarmt.
      Jag gillar mitt burspråk :-)

      Kramen

      Radera
  8. Jag kan koka potatisen med skalet på men när jag ska äta potatisen tar jag bort skalet innan jag äter. Nypotatis däremot kan jag äta med skalet på... Har aldrig provat att tillaga torskblock direkt i micron. Det måste jag komma ihåg att testa nån gång. Snygga blommor/ snygg dekoration du har i ditt fina vardagsrumsfönster :)
    Söndagskram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, :-)

      Bara potatisar med tunt fint skal äter jag, är skalet fult så köper jag dem inte..
      Gör jag potatismos så tar jag bort skalet, hi hi hi... :-)))

      Kram på dig!

      Radera

    2. Tack, :-)

      Bara potatisar med tunt fint skal äter jag, är skalet fult så köper jag dem inte..
      Gör jag potatismos så tar jag bort skalet, hi hi hi... :-)))

      Kram på dig!

      Radera
  9. Trevligt att vara med på en liten del av festen och att tjuvkika tycker jag är helt ok. Vill man inte ha insyn så får man dra för....
    Torskrygg låter gott, var länge sedan jag år. Kokt potatis äter jag, men jag brukar skala den innan den kokas. Ja, inte nypotatis förståss. Gör jag klyftpotatis i ugn så är skalet kvar.
    När jag jobbad i skolan så var skalet alltid på och jag vet inte hur många elever jag lärt att skala potatis...(De fick dela den först och sedan ta potatisen på gaffeln och skala med kniven. De hade även dett i hemläxa. Några fuskade och försökte skala med fingrarna, men vi jobbade på. Jag är en envis typ...)
    Hoppas nu värken i armen slutar och du kan njuta av en vårvacker huvudstad.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Idag blev det jättevarmt och soligt, var in till stan, hittade äntligen fodral till telefonen. Jo du, envis det är jag med... :-)))
      Den här armen är nog så skadad trots operation så jag får nog ha det så här, jag lär mig lite eftervärt hur jag kan jobba med armen, fast den jäkeln vill inte jobba med mig, hi hi...

      Stor kram

      Radera
  10. Härligt med rena fönster! Nu när hantverkarna är klara här så får jag nog ta mig i kragen och "putsa" lite här med...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag älskar rena fönster... :-)

      Kramen

      Radera

    2. Jag älskar rena fönster... :-)

      Kramen

      Radera
  11. Men vad smidigt att det gick att göra god mat i mikron!
    Jag äter sällan "vanlig" kokt potatis, men i tex potatissallad så har jag alltid skalet kvar. Det är ju gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just fisk tycker jag blir bäst i mikron...

      Kramen

      Radera
  12. Jag hade oxå tittat på grannens fest om jag gade haft chans. (Synd att du inte tog ett foto) Potatisen äter jag tan skal.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tusan också skulle tagit foto på deras akrobatiska konstdanser... :-)

      Kramen

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  13. Fint fönster. Det är jobbigt att tvätta fönster men det är tyvärr ibland nödvändigt. Jag har ju min mysing som sköter detta, kanske kan jag skicka hem honom till dig?
    Att ha insyn kan vara jobbigt.
    Jag äter sällan potatis, men om, så skalar jag dom. Rivna morötter däremot äter jag ofta.
    Varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är roligt att tvätta fönster, men inte att skruva isär dem och göra ren persiennerna..
      Sedan njuter jag av rena fönster.. :-)

      Varm kram på dig, hjärta

      Radera
    2. Jag tycker det är roligt att tvätta fönster, men inte att skruva isär dem och göra ren persiennerna..
      Sedan njuter jag av rena fönster.. :-)

      Varm kram på dig, hjärta

      Radera
  14. Fönstren är hemmets spegel, och du har ett fint sådant, vilka sköna blommor och så en vinkel ...var hemma fast på disco är väl toppen, som en hemmabio också! Och så god mat ... potatis med skal på är gott, och det sägs behålla de vitaminer om finns bättre! Härligt inlägg!
    kram de la torsk...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Åh tackar :-)

      Vitaminerna måste vi vara rädd om, hi hi...

      Kram på dig :-)

      Radera

    2. Åh tackar :-)

      Vitaminerna måste vi vara rädd om, hi hi...

      Kram på dig :-)

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥