Translate

.

.

onsdag 6 maj 2015

Livet i rosa och livet i svart




Livet kan visa sig från sin bästa sida och livet kan visa sig från en helt annan sida utan att döma ut den som svart och rutten. Men vad är det för skillnad vi egentligen ser i dessa två bilder det är den stora frågan?







Den över bilden är lånad och den undre bilden är tagen av mig för några år sedan.
Inatt har det regnat så mycket här att jag trodde regnet skulle komma in i lägenheten, regnet forsade ner. Nu är marken fortfarande blöt men det regnar inte just nu, bara som info... ☺









Så berätta gärna, vad tänker du och vad ser du i bilderna ovan?


Nu önskar jag dig en fin dag oavsett väder.




Kram, K


43 kommentarer:

  1. Ja, oj vad det har regnat. Vi har varit ute i två omgångar och det var blött och inte så mysigt.
    Den översta bilden är så vacker tycker jag, mycket beroende på att jag tycker så mycket om färgen ceris, fåglar och blommor.
    De mörka bananerna fascinerar mig, det är liksom fel färg, intressant bild.
    Ha en fin dag och varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, det regnade något rent förskräckligt inatt. Men nu på dagen har solen skinit över oss, min mätare visar 18,1 grad i skuggan....

      Bra tolkning :-)

      Varm kram ♥

      Radera
  2. Usch ja, det har regnat här i Helsingborg också ganska rejält. Men idag skiner solen :)
    Jag gillar den första bilden - ögat fastnar för den i alla fall :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Samma här, vi fick jätte fint och enligt mig jättevarmt. :-)

      Kramen ♥

      Radera
  3. Du som fotograf får ursäkta men... Jag föredrar nog första bilden framför den andra. Gillar färgerna! :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Här ursäktas ingenting :-))) Jag var helt säker på att du skulle valt bananerna. :-)))

      Kram ♥

      Radera
  4. bananerna fick mig att tänka på hala ormar så jag föredrar helt klart bild nummer 1. Svartvitt kan vara vackert men då vill jag ha tydligare kontraster...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hala ormar, ha ha... Jag tog bilden på söders höjder för flera år sedan, jag undrar hur de ser ut i dag? hi hi hi...

      Kram ♥

      Radera
  5. Översta bilden drogs till mig ögonblickligen. Rosa och pippifågel, så sockersött och lockande.
    Andra bilden stirrade jag på länge, såg bara hala maskar, usch, äckligt. Läste sen att det var svarta bananer, men ändå, neej. Jag dras aldrig till svart, jag köper kläder i svart enbart för matchning eller som klädkod i något sammanhang.
    Den bästa onsdagen till dig. KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jaha du, ratade mina bananer? :-))) nåja, begripligt.... :-)

      Här blev underbart solig och varmt väder, solen är stark nu...

      KL ♥

      Radera
  6. Jag dras till fågeln och den rosa färgen :)
    Bananerna hi hi
    "mamma !! jag är hungrig ( en riktigt grinig unge )
    trött mamma " ja men du får ta en banan så länge, tills vi kommer hem "
    ?
    en ännu grinigare unge :D
    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, din banantolkning var störtskön. :-D hi hi hi....

      Kram ♥

      Radera
  7. Hej!
    Jag tycker nog mest om pippin.Man blir glad av den.
    Bananerna är livets tecken.Man kommer dit så småningom.
    Kram,Inger

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag håller nog med dig, pippin är fantastisk. :-)

      Kram ♥

      Radera
  8. Gillar fågeln. Det andra är för dystert. Ruttna bananer, det är så mitt liv känns ganska ofta nu förtiden.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Fågeln är omsluten av färggrann kärlek. :-)

      Kram ♥

      Radera
  9. Rosa bilden som är cerise, med tvåbent vingad o näbb; Vacker, vilsam, energisk och mycket nytt liv i flöde!
    Bild två är också vacker, men med helt annat innhåll, den gråbruna förrutnelsen visar oss tillbaks till jorden, till det avslut vi har för oss att vi inte vill, (i alla fall inte än). Skillnaden är påtaglig med blotta ögat, men de hör i hop i skillnaden. Ha det skillnadsfint som den avslutande bilden och stor kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Wow vilken bra tolkning, Tove :-)

      Fattar jag rätt? Menar du att du nyss gav mig en rutten banankram? ha ha ha.... :-)

      Kramis ♥

      Radera
    2. haha - ta en ceris vet ja! kram

      Radera
  10. Ruttna bananer ska ner i komposten och bli en ny växt! Fåglarna är så vackra och de står för frihet! Underbar bild, även om du inte har plåtat den! :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Håller såklart med dig. :-)

      Kramen ❤

      Radera

    2. Håller såklart med dig. :-)

      Kramen ❤

      Radera
  11. Visst är den rosa färgen tilldragande och man blir glad, medan bananerna ser ut som de borde ha ätits upp för några veckor sedan.
    Här i Wales regnar och blåser det idag. Usch!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag vill inte tänka på hur de skulle flera år efter bilden togs, hi hi... :-)
      Här kom solen och värmen idag, helt underbart....

      Kram ♥

      Radera
  12. Hrm, jag ser en färgglad bild med en pippi och blommor. Den andra är svartvit och visar två bananer. Missar jag nåt i det hela eller du söker en djupare analys? :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, djupare analys tack! :-))))

      Kramen ♥

      Radera
  13. De där gråa tråkiga bananerna har ju en gång oxå varit vackra i sin gula färg. Så även om den övre rosa bilder gör mig mest glad så kommer ju även den en dag att vara grå och tråkig...
    Kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Bra tolkning :-)

      Kram på dig ♥

      Radera
  14. Jag ser vår och sommar i bilderna! :)
    Bananerna ser ut att ha legat ute och frusit en kall vår natt och blommorna ser ju jätte somriga ut! :)
    Kram på dig!
    Susanne

    SvaraRadera
    Svar

    1. Så var det nog, när jag fick syn på dem såg de så eländiga ut att jag bara var tvungen att fota dem... :-)

      Kram på dig ♥

      Radera
  15. Härliga färger, otroligt vacker bild.
    Den andra bilden gör mig inte lika glad ,-))))
    Ha det fint KRAM KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ler stort. Den andra bilden blir man inte särskilt glad av, hi hi hi....

      KRAM ♥

      Radera

    2. Ler stort. Den andra bilden blir man inte särskilt glad av, hi hi hi....

      KRAM ♥

      Radera
  16. Bananer? Jag som trodde att det var mördarsniglar???

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha ha.... Puss! :-)

      Radera

    2. Ha ha ha ha.... Puss! :-)

      Radera
  17. Den rosa bilden är bara för ljuvlig. Älskar den. Mitt sinne blir glatt........Jag går i gång.
    Men den undre.......kanske vackert ändå.......för......Vi tolkar ju Såå himla olika vi människor bilder.
    Ha nu en fin kväll.
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Fågeln är bara för ljuvlig, min bild lite mindre ljuvlig om man går varsamt fram med sanningen, hi hi hi...

      Kramen ♥

      Radera
  18. Vad är de där svarta för någonting? Alltför glänsande för att vara mumifierade bananer...

    SvaraRadera

  19. Idag några år senare är de nog mumifierande, med just då var de bara svarta bananer och var glansen kom ifrån,
    - ja det vet då sjutton. :-)

    Kramen ♥

    SvaraRadera
  20. Förderer bilden med rosa och värme och glädje…
    den andra såg först ut som två puppor..men nej inget vackert idet såg då jag…
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig :-)

      Kramen ❤

      Radera
    2. Håller med dig :-)

      Kramen ❤

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥