Translate

.

.

tisdag 12 maj 2015

Körsbärsträdet på min gård










Det var inte roligt att se väderprognosen en tid framöver, det verkar som det dröjer med värmen, solen och det riktigt fina vårvädret låter oss få vänta. Fy skäms på vädret! ☺

Men ändå blir jag glad över det lilla, jag ser just nu solen försöker tränga genom de tjocka molnen, undrar om den reagerade på att jag skrev: Fy skäms? ☺

Körsbären på trädet blir många och goda, när de mognat går jag och många av mina grannar ner till det fina trädet som då inbjuder oss att plocka och njuta av bären, vi tackar och äter.

♥ Tack snälla fina träd. ♥





Nu skall jag iväg och önskar dig en fin dag, gör ingenting som inte jag kan göra. ☺


väkommen som nya följare. ☺



Kram, K



♥ 




24 kommentarer:

  1. Ja vissa saker gör en mer glad o visst trist då vädret är grått tvi men hoppas solen kommer snart :) ha en skön dag kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hoppas kan vi alltid göra.... :-)

      Kramen ♥

      Radera
  2. Goförmidda! Det blomstrar och sprakar överallt, men vädret är inte riktigt med oss på den vänliga sidan. Fick chatt från en närstående som befinner sig i Polen, undrade om hon skulle skicka solen därifrån och hit en stund, men befarade att den inte gick igenom tullen, för het och för stor, haha!
    Ha det bäst. KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vem befinner sig i Polen? Där brukar det sällan vara sol åtminstone inte i Warszawa :-)))

      KL ♥

      Radera
  3. Idag har jag regn, men jag får väl se även sånt väder på ett positivt sätt antar jag. Jag hade ju förstås föredragit fint och varmt väder... Jag gillar körsbär :) Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Här har jag ingenting, varken regn eller sol :-))) Körsbär gillar jag också....

      Kramen ♥

      Radera
  4. Många härligt blommande träd vill man ha omkring sig nu, vackert foto.
    Så fint att ni alla får njuta av körsbären ,-)
    Ha det fint, sol igår och regn idag, men solen sken igår alla fall ,-))
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Då har du åtminstone något, ha ha,,, menar sol eller regn! :-))))

      Kramen ♥

      Radera
  5. Vilket snällt träd! :-)

    Har ska det tydligen bli uppåt 35 grader varmt på torsdag. Lite för mycket av det goda tycker jag om det... :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Generöst körsbärsträd :-)

      35 grader? nä då hade jag stoppat huvudet under vattnet med snorkel förstås... :-)

      Kramen ♥

      Radera
  6. Nej, vädret är inget vidare att hurra för :( Men så härligt att du och dina grannar har goda bär att se fram emot :)
    Ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, om allt är som det skall så blir det körsbär i år också till gårdsfesten. :-)

      Kramen ♥

      Radera
  7. Jag tittar förbi och önskar dig en mysig dag
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det samma till dig, gör ingenting som inte jag kan göra! :-))

      Kramisen ♥

      Radera
  8. Vackert träd,, fint att ni sedan kan äta körsbären, det som är så gott.
    Kanske jag också ska gå ut och säga "fy skäms" så solen kan börja lysa, för det är molnigt och verkar som om det vill börja regna snart.
    Kram1

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är vackrare i verkligheten än vad jag fick det på bild, men men.....
      Har du fyskämsat vädret än?
      - jag börjar fyskämsa igen så får vi se om det hjälper. :-)

      Kramar ♥

      Radera
  9. Vilket vackert träd. Ett riktigt ögongodis.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ögongodis är det bästa som finns. :-)

      Kram på dig ♥

      Radera
  10. Hejhopp!
    Idag är jag riktigt GLAD, trots det dåliga vädret.
    Har fått en sommarplats på Ingarö, så Endeavour flyttar i slutet på maj..
    Jag älskar körsbärsträd, dels är de så vackra när de blommar, och sen är det gott också ;-)
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar


    1. GRATTIS till dig, det är härligt där ute... :-)))))

      Kramen ♥

      Radera
  11. Tack för det fina välkomnandet! :)
    Jag hinner aldrig äta några körsbär på kolonin.
    Fåglarna hinner alltid före! :(
    Men, men..dom ska ju ha mat dom med!
    Jag köper mina på torget istället! ; )
    Ha en fin kväll!
    Kram Susanne

    SvaraRadera

  12. Men varför tar inte fåglarna våra körsbär också? Skumt, skumt....

    Kramen ♥

    SvaraRadera
  13. Vilket vackert körsbärsträd ochmed så många blommor bör det bli mycket bär också. Men kanske är fåglarna också bärintresserade? Eller också gillar de inte den sortens körsbär. Vem vet?
    Jag hade glatt mig åt våren här hemma, men den verkar vara på någon form av semester och har skickat hit regnet i stället. LIte trist, när jag nu kommit hem. Men efter regn kommer sol.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja vädret är trist Ditte, jag tänkte dig som fick komma hem till detta. En och annan solstråle skall vi nog få men det riktigt varma och soliga vädret låter oss vänta....
      Jag har inte märkt att fåglarna gillat bären på just detta trädet, så därför började jag undra om det var förgiftat, he he... Skojjar.... Godnattkramen ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥