Translate

.

.

onsdag 13 maj 2015

Ibland kan man njuta av lite soppa bara







Idag blev det gulaschsoppa Felix frysta. ☺




Tror ni jag blev rädd då jag fick syn på denna hängande älsklig? Snabbt som ögat blev det ner i diskhon och spola av kraken och ge den rikligt med vatten, efter 10 minuter tog jag denna bild. ☺
Vattnar dem varje dag, men är det sol så kanske den vill ha mer vatten....





Min termometer fick tuppjuck idag och visade mig dessa grader, helt galet naturligtvis. 21 grader inne och 11 grader ute skall det vara och inget annat!!







Nu får du ha en trevlig kväll imorgon är det helgdag och 
Kristi Himmelsfärdsdag bara som info om du missat detta, he he....



Ute är det blöta soldroppar som kommer från himlen. ☺


Kram, K



22 kommentarer:

  1. Felix gulaschsoppa är god tycker jag. Jag brukar äta den med en ordentlig klick lättcrémfraiche.
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, den är faktiskt god, med en bit bröd till så har man en måltid som man står sig länge på...

      En fin helg till dig, misstänker att du har bättre väder än vi har här...

      Kramen ♥

      Radera
  2. En hederlig ungersk soppa går inte av för hackor. Vad snabbt den repade sig. Är du säker på att du inte gav den några skedar gulaschsoppa? :) Du får ha fina helgdagar. Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, jag skrattar HÖGT - ja, är säker, den blev bara spolad med ljummet vatten. ;-)))

      Trevlig helg på dig Bosse

      Kramen ♥

      Radera
  3. Vilken vacker hortensia! Ja, när det är sol kräver nog de flesta växter mer vatten än annars. Här bara regnar det så jag behöver inte vattna så ofta. Är ytterkrukan en av dem som du spraymålade med guldfärg? Hur fin som helst! Kram! <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej, denna kruka är köpt, har bara tre stycken skulle velat ha fler, men ser dem ingenstans längre, de har rätt många år på nacken. ☺

      Kramen ♥

      Radera
  4. Men, lägg ägg, jag har också ätit sopplunch och just gulasch, med ciabattabröd till, fast på Café med sticktanterna. Förmodligen mycket dyrare än din och säkerligen kommen från Felix den också ;) Men gott!
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha ha, betalade du för en dyr gulaschsoppa? :-)))
      Min kostade nog bara 25 kr :-)

      KL ❤

      Radera
  5. Soppa passar extra bra när dte är lite ruggigt ute. Själv kände jag mig som en dränkt katt när jag kom hem efter min stadsrunda i de östra delarna av huvudstaden.
    Och, vilken tur att du kunde vattna din hortensia pigg igen. Skall komma ihåg det för en liknand eskall få flytta in här hemma också.
    Ja, imorgon är det helgdag. Men för mig är det ju ledigt för jämnan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag var det inte bara regn det var kallt också, jag frös ute.. brrrrr. ..

      Ja, tänk på att den vill ha vatten varje dag och att dem repar sig fort om de lägger sig ner pga törst och tröst. :-)

      Kramen ❤

      Radera
  6. Hortensior hämtar sig förvånansvärt snabbt! Har haft liknande "tröttisar" här hemma men de klarade sig bra :-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Första gången jag hittade din så ledsen trodde jag det var slutet, men ack så fel jag hade... :-)))

      Kramen ❤

      Radera

    2. Första gången jag hittade din så ledsen trodde jag det var slutet, men ack så fel jag hade... :-)))

      Kramen ❤

      Radera
  7. Det är riktigt gott med soppa ibland. Lite bröd till.
    Ha en fin kväll.
    Kramkram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jo lite bröd tycker jag hör till. Fast jag blev extra hungrig här på kvällen så jag stekte pannkakor, men det får du inte berätta för någon. *-*

      Kramen ❤️

      Radera
  8. Det är fördelen med hortensior att dom repar sig så snabbt!
    Gulasch är ju så himla gott!
    Länge sen jag gjorde egen.
    Nu blev jag sugen på att göra det! :)
    Ha en skön ledig dag imorgon!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är helt häpnadsväckande hur snabbt de repar sig.

      Felix gjorde soppan, själv har jag aldrig lagat gulaschsoppa.. :-)

      Helgkram till dig ❤️

      Radera
  9. Skönt att din Hortensia klarade sig. Gulaschsoppa är ju så gott.
    Ha nu en trevlig Kristi Himmelsfärdsdag.
    Kramelikramen, du fina ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är helt otrolig,t dom kan se hur ledsna ut som helst men med lite vatten så skiner dom som en sol igen.... :-)

      Kramen ♥

      Radera
  10. Felix är ingen dålig kock minsann! Han har förtoendet att tillaga en och annan måltid även åt mig. :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Felix, gör att man snabbt blir mätt i magen. :-)

      Kramen ♥

      Radera
  11. Soppa i alla varianter är supergott, slurpljudet och smackande därtill, gott bröd - ja tack det med....vilken soppa ..
    Hortensiadöden är inte så kul men en snabbstart funkar ju..
    Hortensisk soppkram

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥