Translate

.

.

lördag 23 maj 2015

Hortensior





Vem startar pingstafton med att visa upp två knivar? Jo, det gör jag för det är nämligen så här att de har förökat sig, jag har alltid bara haft en och när jag skulle ta fram en fanns där två.
Detta är ett fenomen händer då och då hos mig, verktyg dyker upp som jag aldrig har sett och böcker står i bokhyllan som jag aldrig tidigare sett. Ni tror jag blivit galen, ja det tror jag också om det bara inte funnits bevis för att detta faktiskt sker. 




Mina Hortensior lever och strålar i kapp i mina fönster, jag duschar och vattnar dem varje kväll och pussar på dem förstås. ☺



En enkel frukost, vaknade runt sex med att telefonerna började pipa och mejl kom in, jag hade glömt att sätta dem på ljudlöst igår, fy för mig för jag blev arg på dem. ☻







En fin hänryckningens dag till dig, gör du något speciellt denna dag?


Kram, K



34 kommentarer:

  1. Gomorron, finaste K ♥
    Var du inne i mitt blogghem och såg min hortensia? Jag vaknade också tidigt, klockan 05. Ville sova, men.
    Så du föder nya knivar, haha, bekvämt. Istf tappa bort.
    Glada soliga pingst KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Förlåt att jag tog den med mig, ha ha ha...

      Nu har jag sovit alldeles för lite och hela dagen blir lidande för min dumma misstag.

      Pingst KL ♥

      Radera
  2. Fina hortensior! Du har gröna fingrar. En enkel frukost kan vara en god frukost... Inget tu tal om att du är öppen för andevärlden och det är därför de kommer till dig... Att saker och ting dyker upp i din väg på oförklarade sätt, att du känner igen dofter och dylikt är " vad jag tror " bara en hälsning från dem där ovan att de har ett öga på dig/ att de ser till dig...Och vetskapen av att de vakar över dig gör dig trygg och harmonisk... Glad Pingst!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej jag har vita fingrar, he he... Detta med att saker förökar sig tror jag inte har med några andar att göra, utan det är helt enkelt oförklarligt, för det är saker det handlar om, bestick och verktyg, om jag hade en uppsjö av detta så kunde jag förstå men jag har rensat och har bara det jag behöver och jag vet precis vad jag har. Fattar inte....

      Glad Pingst

      Kramen ♥

      Radera
  3. Tack för påminnelsen! Jag hade helt missat att det är Pingst denna helg. Men så är det väl när man är pensionär...
    Här blir det som vanligt, lite hemmapyssel, en sväng till affären och sedan ska jag kanske heja fram våra fotbollsherrar på deras hemmamatch.
    Sedan blir det intressant att se om jag orkar hålla mig vaken för att heja fram Måns ikväll.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag hade inte heller märkt av någon pingst om det inte vore för att andra påminner mig, hi hi....

      Vi håller tummarna för Måns ikväll.

      Kramen ♥

      Radera
  4. Surt att bli väckt så där, men härligt med brakfrukost.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag blev väldigt sur, så sur att jag inte kunde somna om....

      Kramen ♥

      Radera
  5. Här har saker och ting en förmåga att försvinna snarare än att föröka sig... :-)

    Idag vet jag inte - men kvällen är ju spikad för Storschlagern! (27 låtar plus omröstning... Jag kommer garanterat att somna innan resultatet är klart... ;-) )

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ha ha ha, visste du inte att det är jag som är hos dig och norpar dina saker? ☺

      Ikväll tittar vi, japp!

      Kramen ♥

      Radera
  6. hahaha bättre att du får extra saker än att saker försvinner, juh ^^

    och du, skulle du kunna skriva in din adress då du kommenterar så att jag kan hitta hit, haha xD

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nu är det så här revolten att när jag kommenterar med mobilen så blir det så, men jag skriver åtminstone vem jag är. :D

      Kramen ♥

      Radera
  7. Så länge sakerna inte blir färre till antalet så ;-)

    Vi skulle levererat en säng till sonen men det visade sig att den inte fick plats i bilen så nu släpar Husse ut den igen!

    Glad Pingst <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Först när jag började läsa var jag så upptagen av dubbla saker så jag blev förskräckt över att det kanske blivit två sängar, ha ha ha.... Hoppas det ordnar sig :)

      Pingstkram ♥

      Radera
  8. Jag tror säkert du pratar med dina blommor åxo. Eller hur?
    Kram och trevlig pingst.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, några kärleksfulla ord blir det när de uppför sig bra, he he....

      Pingstkram ♥

      Radera
  9. Visst är det ett märkligt fenomen när saker förökar sig eller hamnar på andra ställen än där de ska vara. Kanske har du "en liten man i byrån" som spelar dig spratt. Eller så är det något annat som händer...
    Dina hortensior är så vackra och jag förstår att du vårdar dem ömt och ger stödsamtal. Jag njuter av att se dem. Får vänta med blommor här hemma eftersom vi snart tar oss en väntda till Spanien igen.
    Trist att vakna så tidigt och abrupt.
    Önskar dig en fin pingstafton.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Förstår att ni återvänder en sväng till Spanien, här är det ju rent bedrövligt väder, så molnigt hela maj, fy skäms på våren. :)

      En fin Pingstafton till dig Ditte, kram ♥

      Radera
  10. Saker kan leva sitt eget liv. Hos oss brukar de snarast försvinna. Förargligt att bli väckt för tidigt! Ha en härlig pingsthelg ändå!♡

    SvaraRadera
    Svar


    1. Vi får göra det bästa trots väder, eller hur?

      Pingstkram ♥

      Radera
  11. Inte kul att ha glömt att stänga av ljud på dessa telefoner när man äntligen får sova.. hmmm
    Här försvinner saker mer än dyker upp måste jag säga.. lillskruttan tror vi har små "lånare" (från en film hon sett) och vem vet ibland funderar jag med haha
    Hoppas att du får en underbar Lördag och pingst nu
    KRAMISAR

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej, jag sov så gott när det började plinga i mobilerna, blev så sur att jag inte kunde somna om, ha ha...

      En fin pingst till dig och kramisar ♥

      Radera
  12. Det är ju faktiskt bättre att saker förökar sig och inte försvinner, men konstigt är det!
    Din hortensia verkar uppskatta dina omsorger!
    Jag önskar dig en finfin pingst!
    Vi ska titta på ett barnbarns fotbollsmatch i eftermiddag. Annars är det lugna gatan! Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Blommorna ler och ser lyckliga ut. :) Att saker förökar sig har jag svårt att begripa, det är mycket skumt och tror jag får sätta på kamera och se om den kan avslöja något... ☺

      Pingstkram ♥

      Radera
  13. Ja, vad bra att det blir fler saker hemma hos dig :)
    Och visst är hortensiorna vackra!
    Ha en fin lördag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. En fin lördag Ami!

      Kramen ♥

      Radera
  14. Ja, det är pingt. Hade glömt bort det!!!! Här i Wales har vi bankholiday weekend, så måndag blir söndag också.
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Aha du har lämnat Sverige redan, trodde du var kvar....

      Trevlig helg och kram ♥

      Radera
  15. Hej!
    Tänk så många har skrivit till dig redan.et är fint med hortensior.Och så bekvämt att bara få saker hux flux.Hos mig är det klädnypor som kommer uppifrån,från en och annan fimp.Kram,Inger

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, idag var det många som hälsat på mig, kul. ☺ Dina fimpar och klädnypor kan du ju räkna ut vart dem kommer ifrån....

      Kramen ♥

      Radera
  16. Saker lever verkligen sitt eget liv. Fler knivar skulle jag bli tacksam för. Oftast dyker det upp saker hemma hos oss som ingen vet vad det är och ingen vet varifrån det kommer!!! Hoppas du mår bättre nu, du verkar ha varit krasslig?

    SvaraRadera
    Svar

    1. Idag mår jag bättre tack, förkylningar härjar tydligen nu...
      Nämen så skönt att höra att det dyker upp saker hos er också, de flesta härinne blir av med saker så jag hoppas vi inte blir misstänkta nu, hi hi hi... ☺

      Kramen ♥

      Radera
  17. Du öppnar med en helt fantastisk bild! En kniv blev till två ... det där mysteriet är intressant ... kan ha något med minne och tolkning att göra - faktiskt!!!!! Jag är ofta stensäker på att jag har haft två av något - men så är båda borta. men visst är det härligt ... :-( ;)
    Hortensiakram

    SvaraRadera
    Svar


    1. Hi hi hi, jag börjar tro att det är jag som är ute och lånar saker på nätterna medan jag sover. :))

      Hortensiakram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥