Translate

.

.

fredag 24 april 2015

Spökbesök...











Ja, förklara mig gärna galen, men så här det... Jag hade varit i tvättstugan, kom in i köket och hörde ett konstigt ljud, ingen apparat var på utan det var bara ett ljud som att något stod och slog mot något.
Då fick jag syn på kroken, jag reagerade inte först men när den sen bara fortsatte så fann jag mig och tog fram mobilen och spelade in, tror jag spelade in över en minut sedan orkade jag inte längre...
Den höll nog på minst fem minuter efter det men nu står den still.

Det är klart att jag försöker hitta logiska förklaringar, men detta är inte första gången som saker händer  här och inte sista heller...

Tror du eller är du skeptiker?



Kram, K ♥

43 kommentarer:

  1. TYvärr kunde jag inte höra ljudet för att jag inte var inloggad. Men till vad? Nåja...
    Jag är nog en skeptiker, men det finns undantag i mig...Intressant är det förvisso med främmande ljud i lägenheten.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det blev fel först, titta igen om du vill... Kram ♥

      Radera
  2. Kunde inte se filmklippet, står att videoklippet är privat, men jag blir SÅ nyfiken!
    Men att få besök från andra sidan händer ju!
    Ha det fint KRAM Primrose, kan du inte fixa till videoklippet så jag kan se! .-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Helt plötsligt var det privat, nu är det offentligt. Mycket nöje... :-)

      Kram ♥

      Radera
  3. Hej du... Jag är absolut inte en skeptiker, för mkt har hänt i mitt liv för att jag ska vara det. Tror att någon vill att du ska vara uppmärksam på ngt. Jag får till mig detta genom att titta på hela videosnutten, det är samma takt på kroken rakt igenom och det slutar liksom inte bara för att du börjar att filma. Känner att någon vill meddela dig ngt... Att någon kärleksfullt finns hos dig. Titta igenom dina gömmor om det finns något fotografi... Kram från mig

    SvaraRadera

  4. Just det, det går i en jämn takt ungefär som ett urverk. Nej, det slutade inte när jag började filma utan fortsatte helt ogenerad knacka vidare i en jämn takt. Fotografi, jisses jag har ett helt album med alla som dött under de sista tio åren, tror det handlar om närmare trettio människor... Nästan samtliga stod mig väldigt nära...

    Kram på dig ♥

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt!
    Absolut någon du känner mycket väl som besökt dig och vill ge dig en kärleksfull hälsning ,-)
    TACK att du fixade så att jag kunde få se! ,-)
    Varm Kram Primrose ,-)
    Som fått många hälsningar själv på olika sätt ,-))

    SvaraRadera

  6. Visst är det helt sjukt? Tänk att kroken fortsatte slå flera minuter efter att jag slutat filma och flera minuter innan jag började filma.... Men det var vänliga slag så det var inget elakt vill jag påstå.... :-)

    Vill gärna veta hur dina hälsningar sett ut... :-)

    Godnattkram på dig ♥

    SvaraRadera
  7. Nu kunde jag se din inspelning, det gick inte förut idag. Visst är det mysko, men det mesta har en naturlig förklaring. Här kan du läsa om mitt pipande eluttag.

    http://stenstugu.com/wp/en-skon-sjals-bekannelse/


    Kram, Ingrid

    SvaraRadera

  8. Den bara fortsatte och fortsatte slå mot kaklet, det var som om det aldrig ville sluta. Jämna fina slag.. Vem ville mig något?

    Kram ❤️

    SvaraRadera
  9. ABSOLUT ! Jag vet att det finns nåt annat. På samma sätt rördes sig en penna fram och tillbaka brevifd mig i sängen i fjol. Den gungade flera gånger och stod upprätt. Då hade jag starka energier hos mig som du har nu.
    Jag har varit med om massor av andra saker åxo.
    Vi som tror är åxo de som är andligt nära. Jag går ju på kurser och träffar hos min vän som leder ett andligt företag " änglavingar" i Sundsvall. Ann Ahlgren sundsbruk. goggla får du se.
    Spännande med din filmsnutt. Jag ser ju det och det är magiskt fantastiskt.
    MORGONKRAM från mig!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Idag har vi ju våra mobiler och har därmed lättare fota och filma händelserna.
      Jag har också varit med om så mycket att det finns inte en gnutta tvivel hos mig. Bara för att vi inte ser saker så betyder det inte att de inte är där. Jag är alltid lika oförberedd när saker händer, står bara och stirrar och kommer mig sällan för att ta upp kameran och filma, men nu gjorde jag det... :-)

      Morgonkram kommer här. ♥

      Radera
  10. När jag spelat upp det vackra mystiska så dyker Uppdrag granskning upp i den lilla bilden ... Kanske borde det granskas dessa fenomen? Om du är galen är ju svårt att säga ;) Om jag tror eller är skeptisk? Det kan en säga ja! Trevlig helg med kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag tror att de granskas redan, men på lite högre nivå. :-)
      Smart svar om du tror eller är skeptisk: Det kan man säga ja, ha ha ha, ja till vad ?

      Trevlig helg med kram ♥

      Radera
    2. haha --just så ja till vad?
      :-)

      Radera

    3. Tror eller skeptiker? :-)

      Radera
  11. hua ja ibland kan man inte finna en förklaring .....moaaaaaa kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vad det en var som ville säga något så lät det sig inte avskräckas av att bli filmat... Kram

      Radera
  12. Jag är mycket skeptisk, men om jag blir överbevisad så "ger" jag mig!
    Svar: Vi uppgraderar oss på flyget. Gubben har restless legs och behöver sitta lite bättre! Tack för det säger jag! :) KRam

    SvaraRadera
    Svar

    1. Beviset sitter i filmen. :-) Vilken tur du har, skall man söka efter en flyggubbe så skall man söka efter en med restless legs. :-)))) Kram ♥

      Radera
  13. Gomorron! Jag hörde och såg. Någon kallade på dig. Du vet nog inom dig, eller kommer att få veta.
    De kramigaste KL <3

    SvaraRadera
    Svar

    1. Om jag inte spelat in filmen så hade jag glömt detta idag, därför är det så bra att dokumentera.. Tror jag vet idag vem som var på besök... :-)

      KL ♥

      Radera
  14. Jag tyckte att skrev en kommentar här... Nåväl, det händer mycket märkliga saker i tillvaron. En del får man förklaringar till och andra inte... Vet inte vad jag ska tro.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Enligt mig skall inte saker börja röra på sig av sig själva, men när detta sker blir jag frågande minst sagt.... :-)

      Kram ♥

      Radera
  15. Jag är nog en skeptiker, men visst händer det märkliga saker omkring oss lite då och då. Men oftast har de en naturlig förklaring :)
    Kram och trevlig lördag

    SvaraRadera
    Svar

    1. Då undrar jag, vad fick kroken att börja slå mot väggen flera minuter, den som har svaret är välkommen att berätta för mig... :-) Kram och fin lördag ♥

      Radera
  16. Jag kan se,men inte höra.
    Jag tror på dej, men gissar att det finns en naturlig förklaring. Vad vet jag inte.
    Fin ny huvudbild från huvudstanden!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hm, men vilken förklaring? Jag kom ju in i köket och upptäckte att den stod och slog så här, inte ens om man skulle försöka själv att få den att slå som den gjorde så går det inte.... Detta var bestämda mjuka slag och den lät sig inte avskräckas av att jag tog fram telefon och började filma....

      Kram ♥

      Radera
  17. Jag är skeptisk. Men jag vill gärna att det ska finnas nåt övernaturligt...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det finns, var så säker och slöjan blir allt tunnare, tänk bara mörk materia och att man vet att en partikel kan befinna sig på flera platser samtidigt... :-)

      Kram ♥

      Radera
  18. Tycker det är lite läskigt :/
    Tror absolut på övernaturliga saker men vill inte se det ..för skraj tror jag ;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ler, hoppas jag inte skrämde dig nu, hi hi... :-)

      Kram ♥

      Radera
  19. Jag tror dig och jag vet. Har en mormor och mamma som är synska. Vet själv oxå under perioder. Vill dock inte.
    Mina föräldrar har haft besök under en tid i sitt hus. Någon som klampar runt, släcker lampor och smäller igen dörrar. Jag vet att mamma aldrig skulle hitta på sådant, men när jag sov över i deras vardagsrum, läste jag en bok. Hörde bara hur någon sprang genom hallen och slängde igen toa dörren. Alla sov och jag rös. Stack in och la mig brevid mamma. Var 37 år, hihih.
    kramis

    SvaraRadera

  20. Även 37 åringar springer och gömmer sig när spöken är på besök, hi hi hi.... Har man varit med om saker så måste man ju tro på dem, men även om vi tror, så försöker iallafall jag hitta en logisk förklaring... Glömmer aldrig när någon puttade på ryggen på mig när jag skulle sova, då blev jag riktigt rädd och gick upp och det dröjde innan jag gick tillbaka till sängen igen. Kvällen efter kom det isande kyla över mig, ungefär som någon lade på mig ett iskallt täcke...
    Kramisar ❤

    SvaraRadera

  21. Även 37 åringar springer och gömmer sig när spöken är på besök, hi hi hi.... Har man varit med om saker så måste man ju tro på dem, men även om vi tror, så försöker iallafall jag hitta en logisk förklaring... Glömmer aldrig när någon puttade på ryggen på mig när jag skulle sova, då blev jag riktigt rädd och gick upp och det dröjde innan jag gick tillbaka till sängen igen. Kvällen efter kom det isande kyla över mig, ungefär som någon lade på mig ett iskallt täcke...
    Kramisar ❤

    SvaraRadera
  22. Hmmmm, mysko krok, den har kommit in i en pendelrörelse, men någon måste satt den i rörelse ?
    Vad mera har du upplevt där du bor ? berätta. Intressant med sådant som man inte kan förklara.
    Önskar dig en fin söndag !

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vi försöker alltid hitta förklaringar, men några gånger går det inte. Kroken satte i gång av sig själv, höll totalt på 7-8 minuter, hela tiden i samma takt. Jag blev inte rädd för det var på något vis stillsamt...

      Godnattkram ❤️

      Radera
  23. Hej!
    Kul att hitta hit...enda tills jag såg filmen. ;)
    Måste ju erkänna att jag är en skeptiker som gärna vill hitta förklaringar till allt " övernaturligt".
    Men ibland går det bara inte...!
    Som i det här fallet.
    Jag bara väntade på att det skulle sluta.
    Men det gjorde inte det...!
    Usch va otäckt!
    Hoppas resten av helgen är lugn! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi hi hi, hoppas jag inte skrämde dig.. :-)
      Kroken har inte rört sig efter sista slaget. :-)
      Jag har varit med om mycket mysko många gånger här, men tidigare har jag inte funnit mig för att filma, men nu gjorde jag det... Tack för besöket. Kramen ❤️

      Radera
  24. Det känns väl skönt och tryggt samtidigt för dig att du får tecken lite om sänder från ovan att de finns där Alltid ♥ Söndagskram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Visst gör det det men jag blir alltid lika överraskad. :-)

      Söndagskram ♥

      Radera
  25. Jag är skeptiker. Troligen mest för att jag INTE VILL att det ska finnas nåt övernaturligt. Tycker att det är läskigt...
    :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi hi, du e för härlig... :-)


      Kramen

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥