Translate

.

.

lördag 11 april 2015

Lite lagom missnöjd ton är det i inlägget idag,















Igår var det som att allting sa nej till mig, till slut kunde jag inte annat än att garva.
En beställning som jag gjort är två veckor försenad.
Min bästa granne vägg i vägg flyttade, men inte så långt bort bara några trappor upp.
Hoppas jag får en ny lika tyst och trevlig granne, lika trevlig kommer jag inte att få men nu är jag allt nyfiken vem det blir.

Jag retar mig på mitt hår som bara faller ner över ansiktet, brukar hålla upp det med glasögonen. Kan inte sätta upp det i en tofs som tidigare, handen når bara knappt till nacken. Så nu har jag två gardiner i ansiktet. :( Det är nu 13 veckor sedan jag bröt armen och jag tränar tappert, jag tappar humöret och ibland värker det till ordentligt. Har också fått artros i armen och den molande värken dödar mig.

Solen som utlovades i helgen är svår att se, ute är det grått och luften är dammig och sandig.
Just nu dricker jag kaffe har börjat ha mjölk i kaffet det har jag aldrig haft tidigare.

Om inte alltför länge så kommer min väninna från USA till Sverige, gud så jag ser fram emot detta. Vi har känt varandra över 35 år och har lyckats hålla kontakten trots att vi bor i olika länder, det tycker jag är fantastiskt. Nu menar jag inte att låta positiv för detta inlägg skulle gå i neddragen munnens tecken.


Nu önskar jag dig en fin lördag kära bloggläsare.


Kram, K ♥



36 kommentarer:

  1. Idag blir en riktigt bra dag ska du se!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Du hade rätt, dagen blev okej.. :-)

      Kram ♥

      Radera
  2. Ibland är dagar grå ibland är dagar fyllda med sol, men ser du bortom det grå och sandiga från din vy så ser du solen sakta komma... Jag har nämligen skickat en liten bit av den bara till dig... :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Visst är det så, sedan kan andra dagar vara som förgjorda....
      Tack för solen den kom, jösses så varmt det blev med skinnjacka och halsduk... Kram ♥

      Radera
  3. Vissa dagar är bara sådana och den känslan måste man få förmedla. Men du lyckades ändå få med ett litet guldkorn där på slutet så det finns säkert hopp!

    Nu hoppas jag att din lördag blir behagligare och finare på alla vis!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, dagen idag blev mycket trevligare och inte så där knockout som igår.... Kram ♥

      Radera
  4. Vi har alla såna dagar då allt känns pest.
    Kram på dig och jag hoppas att armen blir bättre snabbt och humöret likaså!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, jag är mycket gladare, hi hi.... Kram ♥

      Radera
  5. Ha haha nejdå det var ett negativt inlägg! ,-))
    Väninnan bor ju långt bort och det är ju negativt.
    Håret som hänger ner, där kan vi vara negativa ihop ,-))
    Värken är dessvärre inte rolig för dig, hoppas det kan fixa sig med tiden.
    Ha det nu fint solen "nästan" lyser här ,-)
    KRAM KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Bra! Det skulle vara negativt, ha ha ha.... :-) Kram ♥

      Radera
    2. JA det förstod jag ,-)))))

      Radera
    3. ... det vet jag väl :-))))))

      Radera
  6. Ja, en sådan skitdag, dem känner jag igen! Värken tar säkert på krafterna i längden också... Vårkram från Norrland (är tillbaka).

    SvaraRadera
    Svar

    1. Just det en riktigt skitdag var det. Men idag var det bättre och solen tittade fram och det blev riktigt varmt ute... Vårkram ♥

      Radera
  7. Besvärligt med armen.
    Såg också Tusen bitar på TV härom dagen. Björn Afzelius var nog lite för framgångsrik för den svenska musikrörelsen på 80-90-talet.
    Trevlig lördag!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag tror du har rätt....
      Trevlig fortsättning på dagen.

      Kram ♥

      Radera
  8. Se där, det kom något positivt på slutet i alla fall :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Neeej, det var inte meningen att det skulle komma något positivt, he he.... Kram ♥

      Radera
  9. När jag såg rubriken så var jag på väg att gå härifrån för jag kände inte att jag hade lust att läsa något negativt. Men så läste jag i alla fall och det var inte alls så negativt som jag trott av rubriken att döma. Snarare tvärtom. :)

    Hopps du haft en skön kväll!

    You Rock!!!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Då undrar jag, vad var det som gjorde dig nyfiken, hi hi..? :-))
      Tack kvällen är grön och skön :-) Hoppas du har det fint och rockat klart denna kväll.

      Kramen ♥

      Radera
  10. Fastnade direkt för Nalle Puh, han är en klar favorit hos mig.
    Sedan kom Björn Afzelius, som jag lyssnade mycket på i Hoola Bandoola Band under 1970 talet. Såg filmen och där fanns ju verkligen en vingklippt och vilsen man. Hans texter tyckter jag mycket om , men inte kanske det han stod för i övrigt....
    Förstår verkligen att din arm besvärar dig mycket och du måste lära om så mycket just nu. Men hoppas den snart blir bättre och att din fysioterapeut kan göra underverk. (Min häller på med min arm, dock ej så skadad som din, men under har skett)
    Så att sätta ord på sin akänslor brukar rensa hjärnan. Ohc jag tyckte nog ändå att du var ganska positiv ändå...
    Kram till dig!




    SvaraRadera
    Svar

    1. Håller med dig om Björn Afzelius.
      Nu minns inte jag vad som hänt med din arm Ditte, men skönt att höra att ett under har skett. Jag blir bara så sur över att få gå över till grannen för att få en hästsvans uppsatt. :-)

      Kram till dig fin du! ♥

      Radera
  11. Så jobbigt med armen....förstår att det är besvärligt med ständig värk :(
    Men vilket roligt glädjeämne att din väninna från USA kommer, inte vanligt att man håller kontakten under så lång tid :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det där med mina vänner är lite lustigt, antingen flyttade de utomlands, av dem som stannade hemma blev bara någon kvar de andra kom cancern och tog..... Så numera är jag glad att avståndet i världen minskat så man kan träffa dem
      som finns... :-)

      Kram ♥

      Radera
  12. Tyvärr Cc så kunde jag inte helt få till att ha mungiveneråt-läget. Dina sista ord bröt det :-) Men det är inte lika svårt att känna igen en dålig dag ... Det låter som ett komplicerat armbrott du råkat ut för, varpå armen och smärta är bröt du den? Och jag tycker att lite nedåthumör inte gör så mycket, det bygger glädjen stark så tänker jag! (Blir en kvar i nedåtkurvan läänge då blir det inte bra) Nu blir det gemenskap och glädje med din vän. Tröstekram+gladkram och god bättring med din arm!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hela axeln trycktes in och det blev en rejäl fraktur, operation med skruvar och platta, 15 cm ärr, tjohopp...
      Annars är jag en rätt så glad person som ser det positiva i det mesta.
      Helt rätt skrivet av dig, man får akta sig för att vara i det nedåtkurvan för länge för då fastnar man där, huuuva...

      Tack för tröstekramen och nu känns det mycket bättre... :-)

      Kram ♥

      Radera
  13. Hoppas det känns bättre i dag än i går.
    Livet är ju lite blandat ibland.
    En skön söndag till dig.
    Kramkram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Japp idag känns det bättre, har sovit så där länge som jag sällan gör. Ute regnade det nyss och dagen blir vackert grå. Jag står i tvättstugan om en liten stund....

      Kramkram ♥

      Radera
  14. Trist men så är det väl mellan varven ..hoppas din söndag blir toppen då o artros är inte kul....stor kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Idag tvättar jag jag, gillar söndagar då det är så där härligt tillåtit att bara hänga :-)) Ja både tvätt och annat häng, he he... Kram ♥

      Radera
  15. Vissa dagar bara är såna. Imorgon är det nog bättre ska du se.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, Ama nu är det mycket bättre, hoppas att du kryar på dig och får komma hem snart... Kram ♥

      Radera
  16. Trots att det är jobbigt för dig med så många saker, så kan du inte låta bli att skriva något positivt också. Tycker det säger någonting väldigt fint om dig. :-)

    Hoppas att du snart blir fri från värken och att du får en härlig söndag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack för dina fina ord. :-) Jag har inte värk hela tiden som tur är, men jag känner av den när jag promenerar den vill inte vara hängande neråt, ja inte uppåt heller för den delen, ha ha...

      Hoppas du har en fin söndag, kram ♥

      Radera
  17. Alla har vi rätt att "klaga" ibland - det är det viktiga för oss är att inte stanna i klagandet och bli bitter. Men jag tror att hålla det inom oss ger större risk för bitterhet.
    Bara att du börjar prata om din väninna visar ju att ditt "klagande" lättade på i ditt sinne rätt så fort.
    Ang. artrosen så vet jag att rent nyponpulver (från hälsokost) som man kan strö över filmjölk mm ska vara bra (enligt folk med artros som börjat med det) sen läste jag att fiskleverolja också ska vara bra men har inte hört någon som bekräftat det än...
    Sköt om dig
    kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag skall prova ditt tips, fiskleverolja tog jag jämt som barn då jag bodde uppe i dem mörka breddgraderna...

      Kram på dig ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥