Translate

.

.

måndag 20 april 2015

Jag kommer att bli nästan 100 år






Igår köpte jag några fantastiskt goda och fräscha jordgubbar, köpte två paket och inte en enda gubbe var det minsta skruttig. Otroligt! 



Nöjde mig med sallad i går, med mycket bröd, hm.. Jag har skivat valnötsbröd i frysen, jag lade några skivor i brödrosten, skalade en vitlök som jag gned in i det varma brödet, lite Brecel och lite flingsalt, mums, mums och farligt gott.
Gillar du vitlök? 




Efter maten gjorde jag ett test på FB och det visade att jag kommer att bli riktigt gammal, tänk att få blogga hela 41 år till? Hi hi hi.... 


Hoppas nya veckan började fint och att fortsättningen på veckan blir ännu bättre.

Kram, K ❤️

37 kommentarer:

  1. Goförmedda! Jag har ju inte riktig så många år kvar, då. Jag har gjort några fler år på livskurvan. Men utan test har mitt inre bestämt att jag ska bli minst 100 år och jag ska rocka loss, wow!
    Här skiner solen så fint. Jag har baddat mina ögon och ska snart täcka över det värsta och bege mig ut!
    Mat är farligt gott, tyckte det du visade upp såg toppen ut ♥ Ha en fin måndag!
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Sköt om dina ögon du så hoppas vi de snart är bra igen...

      KL ♥

      Radera
  2. Inte dåligt att få bli 100 år :)
    Men den där salladen såg jättgod ut - och vitlök använder vi flitigt här hos oss!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nej, det var värst, 100 år,, suck suck....

      Kram ♥

      Radera
  3. Härlig middag, jag äskar vitlök ,-)
    Ser gott ut också!
    Jag har också gjort det där testet 41 år kvar jag med ,-))))
    Och vi är väl ungefär lika gamla nu ,-)))
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vi är väl kanske jämn-unga hi hi... Kramen ♥

      Radera
  4. Vitlök är gott och ska vara nyttigt också.
    Härligt med så mycket jordgubbar, de är också nyttigt goda.
    Fin bild du har över en bit av "storstan".
    Blogga tills du blir hundra? Ja, varför inte, det är en bra framtidsvision.
    Kram och trevlig dag till dig.

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Det var väl fint att bli så gammal!Hoppas då att din arm är bättre.
    Ser att du städat om lite och det är också roligt.Fin banner med!
    Kram,Inger

    SvaraRadera
    Svar

    1. Armen blir sakta bättre, med betoning på sakta, he he....

      Kram ♥

      Radera
  6. Det där såg gott ut det. Ja tänk om man fick blogga så länge till. Undra vad man skulle skriva om då..............då man är hundra.
    Kramkram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det skall vara gott att leva, det har du sagt, så det sååå! :-))

      Kram ♥

      Radera
  7. Så gott det såg ut, både jordgubbarna och salladen. Vitlök gillar jag, men i måttliga mängder!
    Visst ska vi blogga tills vi blir 100!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera

    2. Måttligt måste det vara annars tar det ju helt över andra smaker...Blogga tills vi är hundra, ja vi har att göra, hi hi.... Kram ♥

      Radera
  8. Gillar vitlök! Gillar jordgubbarna och den sköna salladen, brödet och därmed hela inlägget! Så där ja comsi comsa :-) Kram

    SvaraRadera
    Svar


    1. Ler, jag läste dina ord som om du åt upp inlägget. :-)) Hi hi...

      Kram ♥

      Radera
    2. Vaksam iakttagelse... :-)

      Radera
  9. Jag tycker om vitlök så länge som smaken inte tar överhand och blir kväljande tung. Då blir det för bra för min del. Här i kylen finns också en ask med jordgubbar :-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jordgubbar när dom är fina är gudagott... :-)

      Kram ♥

      Radera
  10. Fräscha bilder på mat, blev sugen på räkor!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Räkor är gott, nu kom jag på att jag glömt äta ikväll och nu är det försent....

      Kram ♥

      Radera
  11. Gott. Gillar att blanda grönsaker, frukt och ost.
    Kramisen

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag vill gärna ha sött, surt och salt på tallriken....
      Kramisen ♥

      Radera
  12. Jag älskar vitlök! Förutom när jag ska jobba natten, jag har en förmåga att gå och äta om den hela natten då. ;)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag älskar också vitlök... :-)

      Kram ♥

      Radera
  13. Jordgubbar är så gott! Och dessutom lär de vara nyttiga. Här äter vi gubbar varje dag och till det facila priset av 7kr/liter. Helt ok. Och de är goda dessutom. Härligt att få tag på denm i Stockholm också. Minns i ungdomen att när man satt på trappan till konserthuset och åt jordgubbar köpat på Hötorget, då var det vår.
    Räksalladen är helt i min smak och det låter väldigt gott med valnötsbröd med vitlök till. Vitlök tycker jagockså om och det används flitigt i matlagningen.
    Solig, nåja den har gått ner nu, kram från mig.
    Härliga bilder som frestar.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det var billigt det, jag äter jordgubbar varje morgon nu när de är så fina..
      Jag har suttit och hållit på med det tekniska i kväll och blir som besatt och kan inte släppa det så bloggandet har helt kommit av sig idag...

      Godnattkramen härifrån ♥

      Radera
  14. Jag tokälskar vitlök!! mumma mumma, men brukar tänka på att inte äta flera klyftor om jag ska jobba ;)

    Ååååå så vacker Kungsträdgården är med sina rosa blommande träd!! owaw!!

    Kvällskram till dej <3

    SvaraRadera
    Svar


    1. Jag du Lena, vitlök är allt gott och farligt för mig nu när jag hittat det goda brödet som jag gnuggar in med färsk vitlök.... Nattkram till dig ♥

      Radera
  15. Nej det där vill jag nog inte veta hi hi men 100 år är väl ok :) ha det soligt i dag kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Eva, vi kör hundra bloggår:
      :-)

      Kramen

      Radera
  16. Mmmm, vitlök... Det är gott!!!!
    Och att bli 100 år kan väl gå ann om man bara får vara frisk!

    SvaraRadera
  17. Friska hoppas jag vi skall få vara...
    :-) KRAMEN

    SvaraRadera
  18. DITT SENASTE INLÄGG SYNS INTE; DET OM BÖCKERNA ;-)?!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag tog bort det, jag skrev det bara för att sätta in ett inlägg, dålig bild, det var kort och gott ett inget att ha inlägg, men nu missade jag din kommentar, vad skrev du? Hi hi hi....

      Kramen ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥