Translate

.

.

onsdag 29 april 2015

Fingeravtryck





Detta med att logga in med fingeravtryck är nytt för mig, har inte använt mig av detta tidigare. Men nu provar jag, att låsa upp skärmen vill jag skall vara enkelt men ibland ryter den till och säger att mitt fingeravtryck inte stämmer och då får jag snällt sätta fingret dit igen med klappande hjärta, ler. Nu har jag märkt att varje gång jag skall logga in med mitt finger så blir jag nervös och undrar varje gång som den skall acceptera mig, ha ha ha... Har du fingeravtryckskänning på din mobil? Kram, K ♥













24 kommentarer:

  1. Näe!!! Min mobil är GAMMAL och TRÖTT numera och min nya som jag beställde 24 mars är fördröjd, kommer inte förrän slutet vecka 21!
    Vit eller svart hade jag kunnat fått direkt, men jag vill ju ha min turkosa!
    Jag har ansiktsavkänning på min nyaste laptop men funkar dåligt, så jag har en kod.
    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag tycker det var väldigt lång tid att vänta även om du skall ha en turkos. Jag beställde efter dig och har redan haft min telefon sedan den 22/4
      Men jag iallafall lova att du har något roligt att se framemot. Skärmen är enorm om jag jämför med iPhone 4 s.

      KL ♥

      Radera
    2. Den som väntar på något gott, väntar alltid för länge, vettu. Men den äter inte pengar ur min plånka ;) Jag får leva med detta. KL ♥

      Radera

    3. Tycker nog att det var väldigt lång tid att vänta, men kan trösta dig med att det inte finns fodral/skydd att köpa till den än. Går och kollar varje dag om de har kommit... KL ♥

      Radera
  2. Det har jag inte för jag har en iPhone 4 som har några år på nacken. Men jag funderar lite på att byta upp mig... Hoppas dina avtryck känns igen :-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Oftast känner den igen dem, men om jag nyss tvättat händerna och är lite fuktig så kan den be mig sätt dit fingret igen. En gång har jag fått logga in med alternativ-koden.

      Kram ♥

      Radera
  3. Nej, det var något nytt för mig. Min mobil har många år på nacken, omodern, kan inte ens ta bilder, endast ringa, ta emot samtal och sms:a. Har funderat på att köpa någon annan då jag tycker att jag får råd.
    Hoppas att du har en finfin dag.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag gör nästan allt på telefonen, den är den andra halvan av min hjärna (minst) :-)

      Kram ♥

      Radera
  4. Det skulle jag aldrig våga... Tänk om den inte låser upp sig. Har ju halva livet i min mobil :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det finns en kod man använder om den inte känner igen fingeravtrycket. Men fingeravtryck finns nog bara i de nyare modeller eller iOS 8 typ....

      Kramen ♥

      Radera
  5. Jag har inte det, jag kör med kod för att låsa upp den istället.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Okej, funkar det med... :-)

      Kram ♥

      Radera
  6. Oh, så nervöst! Nej, jag har kod än så länge :)
    Ha en bra dag
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi hi, det är helt löjligt att känna så för ingenting kan hända, mer än att man inte kommer in.. :-)

      Kram ❤️

      Radera
  7. Menar du toutch.....telefon?
    Jo....jag använder fingret.
    Förstår det blir nervöst haha.
    Men du ska se att snart äru van.

    Trevlig valborg.
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Skrattar, nej jag menar inte
      toutch :-)
      Jag menar att man loggar in med sitt fingeravtryck och slipper kod...

      Trevlig Valborg till dig.

      Kramen ❤️

      Radera
  8. Så modern har tanten här inte blivit ännu!
    Ha en trevlig långhelg!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ler...

      En trevlig långhelg till dig också.

      Kram ♥

      Radera
  9. Jag vet att nyare mobiler har detta med att logga in med fingeravtryck, men min är gammal så det finns inte. Men snart blir det nog en ny och då får jag prova. Men finns det alternativ om det inte fungerar med fingrarna?
    Din mobil är i alla fall jättefin!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det finns alternativ, man skapar ett lösnord också...
      Är jättenöjd med telefonen, väldigt nöjd! :-)

      Kram ♥

      Radera
  10. Jag är inte så modern ännu, hi hi... att jag kan använda mig av fingeravtryck på min mobil. Då måste jag nog uppdatera mig till en nyare mobil.... Önskar dig en fin Valborgsmässoafton! Kram ♥

    SvaraRadera

  11. En fin Valborg till dig också, för mig blir det som en vanlig helg.... Kram ♥

    SvaraRadera
  12. haha - hihi --- jo då nog finns det fingeravtryck på min mobil ... den jag tränar mig på ... men logga in det har jag inte märkt ....
    Kul inlägg för novisa jag ... och upplysande - känner faktisk panik med vad göra om det inte stämmer ...så det lägger jag på framtida ..
    Kram med avtryck!

    SvaraRadera
  13. Ha ha ha, du är rolig du... ha ha ett och annat fingeravtryck finns det nog på skärmen. :-)

    Avtryckskram :-)

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥