Translate

.

.

torsdag 7 september 2017

Mardrömsresa...



Skulle åka till Solna och köpa tapeter, lätt som en plätt tänkte jag och tog bussen.
Men - det visade sig att jag skulle få gå en bra bit vilket var okej.
Handlade mina tapeter och lite till, (det fanns bara 5liters tapetlim så det blev tungt)
Tänkte jag tar tunnelbanan tillbaka, (har inte åkt tunnelbana på 40 år)
Hamnade på Centralen och trodde jag hamnat där man hamnar om man inte är snäll. 😜
Kånkade på rustas tunga kasse, åkte rulltrappa efter rulltrappa, hittade ingen utgång. 👺
Till slut kom jag ut på Sergelstorg, en bit av Sveavägen avstängt, fick kånka enda upp över Kungsgatan å där var jag totalt slut. Tog bussen hem efter flera timmar.
Tog lite bilder från dagen....


Kram på er alla, K ❤️

5 kommentarer:

  1. Men vilken jobbig resa och speciellt med tanke på vad du hade att bära. Annars tycker jag att tunnelbanan fungerar bra. Bussarna har jag noll koll på...

    Kram

    SvaraRadera
  2. OJ!
    Det var en resa det..........låter jobbigt med tanke på allt du hade med dig.
    Har själv inte åkt tunnelbana på länge, så blir lite nyfiken..........var det något särskilt som hände eller var det SÅ mycket folk som trängdes.
    Inte kul att hitta ut.
    Skönt att komma hem sen då ,-)Hoppas du blir nöjd med nya tapeterna, jättekul med ett blogginlägg från dig, saknar dig!
    Ha det jättefint
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  3. Å suck! Då utgår jag ifrån att du fått massvis med nya armmuskler som du inte visste att du hade. Men att du inte åkt tunnelbana på 40 år - WOW, det var otippat.
    Lycka till nu med tapetseringen:-)

    SvaraRadera
  4. Så det kan bli! Förstår att du var trött efter att ha burit allt. Jag åker ju ofta kinmmunalt och tycker dte fungerar bra men visst ligger blå linjen långt ne ri underjorden och pendeln numer ännu längre ner på Centralen. Men nästa gång kan du ta busse 515 från Odenplan den har gått i alla år och kör förbi Solna station med gångavstånd till Mall od Scandinavia och till Solna centrum bl.a.
    Kram!

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥