Translate

.

.

tisdag 11 april 2017

Nu knäcks ägget, är du med? 🙀





Nu knäcks ägget - var hundra på att det skulle finnas minst två äggulor i ägget men detta var alltså vad som mötte mig - en äggula med flera liter äggvita. ;)
Ama svarade att där skulle kunna finnas en hel påskhare men så långt 
sträckte sig inte mina fantasier. hi hi...

Vad gjorde jag med ägget då?
- Gulan åkte ner i min mix av bär, ingefära, banan och mjölk.
- Vitan gick till att göra en ansiktsmask, vilken bra mask det blev, alla rynkor försvann! :)


Grått ute sol i sinnet!

Ikväll missar jag mitt "Hat-Älskade Glamour"
Brukar oftast lyckas se Glamour var jag än är men ikväll går det inte.
Man kan verkligen bli beroende av allt.


Kram, K



18 kommentarer:

  1. Ja, det kan man bli. Jag ska se "Halv åtta" hemma hos mig och sedan blir det en lugn kväll hoppas jag.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det är inte klokt, jag har snart följt Glamour närmare 30 år, helt sjukt... Många gånger är jag så trött på den att jag bara vill stänga av. Men sen är det alltid något som gör den intressant igen. :)


      Kram ♥

      Radera
  2. TACK kul att få vara med ,-)))
    Vilken äggvita ,-)))
    Glamour älskar jag, beroende är jag, missar jag finns ju glamourrepris på nätet ,-)))
    Ha det fint KRAM Primrose .-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Var ser jag den i repris?

      Kram ♥

      Radera
  3. Hahaha! Ansiktsmask på äggvita som gör att alla rynkor försvinner. Nu får du lägga upp "receptet" på masken - genast!!!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Haha, rynkorna försvann ALLIHOPA medan äggvitan satt på, vad som hände med rynkorna sen det är en annan historia. :))

      Kram ♥

      Radera
  4. Jag måtte ha missat massor i mitt liv, som aldrig sett på Glamour!! Däremot såg jag ju på Dallas en gång i tiden,haha.

    Så nu har du äggat opp dig, hihi...

    KL 💚

    SvaraRadera
    Svar

    1. "Eller så åt det stora ägget upp mig" :)

      KL ♥

      Radera
  5. Vad skönt att det inte kom ut en kyckling ur ägget. Nu kunde det komma till användning. Du var uppfinningsrik. Vitan låter bra att använda om rynkorna går bor, men å andra sidan så får väl mina rynkor stå för bekymmer och glädjeämnen i livet samt att jag levt länge.
    Önskar dig en fin kväll.
    Och ed tanke på det grå vädret hoppas jag att solen jag skickade igår har anlänt. Annars får jag klaga hos Post Nord.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Klaga hos Post Nord du för solen är inte här, men den kan ju vara försenat.
      (De har visst hotat med snö hoppas du inte skickade fel) :)

      Stor kram ♥

      Radera
  6. Ingen ankunge, trist . . . men en god kaka blev det säkert.
    Solsken är det här men blåsigt. Nu ska jag snart på BIO, se filmen Lejoninnan.
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
    Svar

    1. Trist men nu slapp jag tillaga anka, hihi....
      Vi får väl veta vad du tyckte om filmen?? :)

      Kram ♥

      Radera
  7. Det har jag gjort, ansiktsmask på äggvita, men länge länge sedan. Min man kom hem från jobbet och började skratta, så klart kunde jag inte hålla nej, så den sprack.
    Blev ju ändå mycket gott av ägget.
    Godnatt kramar

    SvaraRadera
    Svar

    1. - Jag var väl ca en 17-18 år och bodde på första våningen i ett hyreshus. Hade gjort en ansiktsmask och glömde bort mig och började putsa mitt fönster, där fanns några lekande barn utanför och då de fick syn på mig så skrek de rakt ut och sprang iväg så fort benen bar dem. Först fattade jag ingenting men sen kom jag på masken.

      Idag skulle nog ingen sprungit.......... :D)

      Kram ♥

      Radera
  8. aldrig provat :) kanske dax? kram å fin dag

    SvaraRadera
  9. Lite trist att det inte var en påskhare i ägget... Men det var ju nästan ännu bättre att du hittade den perfekta ansiktsmasken där :-D

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja eller hur? Om du bara visste så slät och skrynkelfri jag blev, hihi...

      Kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.