Translate

.

.

lördag 15 april 2017

Lammkotletter av får, hm...




Försökte sparka tillbaka den snö som kom, men solen kom och den
 lyckas förmodligen lite bättre. :)


Kanske finns det hopp ändå för graderna stiger uppåt.
Tog in min påskblomma och den slog ut direkt så den överlevde 
kylan den utsattes för ett bra tag, nu får den stå inne ett par dagar sen åker den ut igen.

Idag Påskafton blir den god mat, köpte lammkotletter men läste nyss att de lurades
och att det var får. Men vitlök räddar det mesta, hihi... 


En Fin Påsk Afton Kära Du!


Kram, K





20 kommentarer:

  1. Önskar dig en riktigt Glad Påsk!

    Kram <3

    SvaraRadera
  2. Gott påskalamm till dig och en glad afton 💛
    Ishavsvindar här.
    KL 💛

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det smakade bra, men jag tror det var får.

      Kl ♥

      Radera
  3. Jag har också gjort lamm eller får, det smakar inte kofta och det är alltid gott.
    Glad Påsk/ Eva

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag gillar lamm, men lamm skall vara lamm och får skall vara får. :)

      Glad Påsk och kram ♥

      Radera
  4. Så konstigt att innerstan fick så mycket mera snö som dessutom låg kvar. Vi fick som tur är igenting alls.
    Läste också om att får säljs som lamm. Jag brukar köra med lamm från Nya Zealand, då är det lamm - får man hoppas i alla fall...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag tror det var får men det var gott ändå, jag märker direkt så mig går det inte att lura.... Kram ♥

      Radera
  5. Vad gäller kött så kan man aldrig vara säker och inte alltid när det gäller fiskfiléer heller...Smakar det inte bra får du gå tillbaka med det. Men jag tror som du att med rätt tillagning blir dte mesta bra.
    Önskar dig en fin kväll denna påskafton.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  6. Svar

    1. Glad Påsk fina du, vart har du tagit vägen förresten?

      Kram ♥

      Radera
  7. Glad Påsk 💛 Från ett ngt varmare Italien
    Jag hoppas att du haft en härlig påsk
    Stor Påsk Kram 💛💛💛

    SvaraRadera
    Svar

    1. Fin och fin jag har skottat snö hela helgen, hihihi, skojjjar bara... :)

      Stor Påsk kram ♥

      Radera
  8. Önskar dej en fortsatt Glad Påsk så här mitt i natten, och att middagen smakade bra!
    Kram och sov gott! ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Middagen var det godaste som jag ätit, dräglar fortfarande... hihi....

      Godmorgon!

      Kram ♥

      Radera
  9. - Far, får får får?
    - Får får får? Nej, får får lamm.

    Men det verkar som far har fel? :-D

    Glad påskdag!

    SvaraRadera
  10. Lycka till med maten
    Önskar dej en fin dag och vi får hålla oss inne i det iskalla väder������

    SvaraRadera
    Svar
    1. Brrrrr, har gått en snabbpromenad och det var okej men skönt att komma hem till värmen. Kram ❤

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥