Translate

.

.

lördag 8 april 2017

Kände att jag ville deltaga...





Poliser stod överallt, vilken enorm insats som gjorts. ♥

Människor var deltagande....

Blommor lämnades....

Fotografer och filmare..

Här nere i hörnan av Åhléns åkte lastbilden in.

 De flesta affärer hölls stängda, handlarna var dock på plats.


Några avspärrningar var kvar...

Avslutar med ett hjärta, synd att ljuset hade hunnit slockna.


Gick in till Åhléns City för att jag ville se och närvara.
Jag kände absolut ingen rädsla bara en stark närvaro av styrka, samtidigt en sorgsenhet.

Vi kan aldrig skyddas fullt ut och så är det nog inte heller tänkt att livet skall vara. Det som överväldigar mig är människors välvilja och att de ställer upp så helhjärtat när det verkligen gäller. ♥

Det goda övervinner alltid det onda i slutändan!


Kram, K

13 kommentarer:

  1. Det goda ska segra till slut.
    Mina tankar går till anhöriga och de som har drabbats av detta fruktansvärda dåd.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det goda segrar alltid i slutändan .

      Stor kram ♥

      Radera
  2. Fantastiska underbara Du ! Så mycket omtanke och kärlek du alltid sprider !
    Skönt att du mår bra Försöker se runt bland mina stockholmsvänner för att se att alla mår bra !
    Själv är jag nu i Italien för semester men det var inte roligt att försöka få tag i familj och vänner hemma då telefonnätet brakade :(
    Stor VARM kram till dig finaste !!!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack snälla, hoppas alla dina vänner klarat sig.

      Stor varm kram på dig ♥

      Radera
  3. Bra att du tog dig dit och dokumenterar "dagen efter"-känslan efter gårdagens vidriga terrorattcka i vår fina huvudstad. Stockholmarna fick otroligt fina odömen såväl här hemma som i utländska media. Vi ska aldrig låta oss besegras av ondska!!!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jo, jag kände att jag ville gå dit, känna in.... Att ondskan kommer och hälsar på då och då det får man nästan räkna med dessa tider. Men det viktigaste är hur vi
      verkar och att vi inte låter den stanna kvar. Kram ♥

      Radera
  4. Ja du, jag visste att ett attentat skulle komma någon gång någonstans inom det närmaste, varför skulle vårt land skonas? så fruktansvärt det som hänt... så mycket ondska & hat... men jag är djupt imponerad av Insats styrkan som arbetade så fort!! vipps var all beredskap på plats, evakuering, cecurity som låste affärer osv. wow!!

    Önskar dej en fin kväll <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade jag varit hemma hade jag också varit i dessa kvarter ifag och kanske igår, för här rör jag mig när jag är hemma nästan dagligen.Och här kommer jag att fortsätta passera och möta mina vänner vid t-baneuppgången vid Åhléns. Och varför skulle Stockholm skonas när andra städer i Europa drabbats. Oväntat var det ju inte.
      Men vi ska inte böja oss för ondska och terror utan det goda ska vinna.
      Stor kram finaste!

      Radera
  5. Läste precis att ett av offren var en 11 årog flicka på väg hem från skolan! 😔❤

    SvaraRadera
  6. Tittat på tv när dom filmade därifrån. Blir så berörd av all värme och kärlek människor droger varann.
    Så fint hjärta du lämnade.
    Är glad att du är välbehållen.
    Stor hjärtekram

    SvaraRadera
  7. Ja tyvärr bor jag långt bort men hade oxå velat hjälpa hemskt detta gör ont i hela hjärtat kram <3

    SvaraRadera
  8. Fin bild på hjärtat med ljus,sånt behövs en dag som den.
    polisen var fantastisk ,-)
    Ha det fint KRAM Primrose

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥