Translate

.

.

tisdag 4 april 2017

Helt magiskt




 Var så hungrig men kunde inte slita mig för att gå in och fixa mat, det är verkligen
magiskt här uppe nära himlen. :) Struntade i hungern, satt kvar och bara njöt...

Detta ser nästan lite ut som ett UFO ser du auran? :) Flygplanet?

Fick en liten påhälsning, pippin var inte ett dugg rädd och den hackade med näbben
i räcket och tittade på mig och sa: Ge mig något att äta! Kan du se vad det är för fågel?


Ny dag och nya händelser väntar....

Hoppas du har det bra och är vid gott mod.


Kram, K

20 kommentarer:

  1. Svårt att säga vad det är för pippi när man inte ser färgerna så tydligt (först såg jag inte fågeln överhuvudtaget, haha! För tidigt på morgonen för mig, gissar jag ;-) ). Men det är väl antingen en pilfink eller en gråsparv :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tror det är en gråsparv, lustigt hur tam den var och hur den så starkt visade vad den ville, tänk om människor varit likadana, hihi....
      Det kan ju ha varit en dårfink också, haha...

      Kram ♥

      Radera
  2. Jag ser auran och flygplanet! Helt magiska bilder, som du visar. Underbart. Här är mulet än, men det lättar och solen är på intågande.
    KL 💚

    SvaraRadera
    Svar

    1. Visst är det magiskt, du kan inte ana hur jag njuter här uppe...

      KL ♥

      Radera
  3. Så trevligt med påhälsning av en lite pippi!
    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, det var en trevlig och framåt rackare som kom "middag" :D)

      Kram ♥

      Radera
  4. Jag blir aldrig trött på bilder av vår vackra sol! 🌞🌞🌞
    Underbara bilder!
    Trevlig kväll! ❤

    SvaraRadera
    Svar

    1. Blir inte heller trött på den gula bollen. :)

      Kram på dig ♥

      Radera
  5. Så vackert, förstår att du inte kunde slita dej, passa på att njuta när man får chansen.
    Trevlig kväll kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jo, det gäller att passa på.... Får syn på mycket roligt här uppe i himlen. :)

      Kram ♥

      Radera
  6. Godmorgon säger jag så här på kvällskvisten,men solen är uppe än, så lite har jag fått njuta av ljuset ,trots att jag sovit hela dagen! Går runt och njuter i vår nya lägenhet! Vi har hittat en spegel på IKEA, Nissedal heter den, och den stora spegeln var slut, så det fick bli den smala spegeln, men jag får plats i den, hihi!Ville ha en spegel där man ser både fötter och huvud, och det gör man i denna! Snart dags för jobbnatt igen. Ha en skön kväll! Å jo, jag såg pippin till slut, så söt, är det en gråsparv tro?

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag förstår så väl den där njutningen. Gick in och tittade på Nissedal, men jag har rätt så högt i tak och tänkte ha den stående på golvet i hallen så jag vill ha en högre... Vill gärna ha den jag har sett men det fanns då bara fyra kvar, men kanske kan dom beställa om man frågar. Har inte engagerat mig så mycket i spegel sen sist, har istället köpt blomlådor, solcell lampor och saker till balkongen. Nu är det bara blommorna kvar, påskliljor har jag dock köpt! :)
      Ja, det är en gråsparv, den kom tillbaka idag så nu är vi kompisar sparven och jag. :D) Kram ♥

      Radera
  7. Ja jag såg auran + flygplanet + de vackra solbilderna men tyvärr inte vad fågeln är för sort.
    Bra att du stannade kvar och njöt för inte alltid man får njuta av speciella tillfällen,
    men hungern återkommer ju titt som tätt eller hur.
    Ha de gott/ Eva

    SvaraRadera
    Svar

    1. Gråsparv är det, hade så bråttom att fota så bilden blev så otydlig....
      Hungern och matlusten är det inget fel på, jösses så gott det är att äta. hihi...

      Kram ♥

      Radera
  8. Visst är det fint att bo högt upp och se "allt". Väldigt vackra bilder och Stockholm är ju så vackert. Förstår att du njuter till fullo.
    Jag ser auran och ljuset och ser detta ibland från oss hemma i Stockholm. Njutbart!
    Vad gäller fågel så gissar jag på gråsparv. De kan bli väldigt tama.
    Kram och trevlig kväll.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Här uppe i himlen händer det mycket, det är som att kommit till en ny värld. :)
      Jag njuter av fåglarna så länge dom inte skiter på mig för då blir jag inte nådig. :D)

      Kram ♥

      Radera
  9. Tror att du inte hade en balkong i din gamla lägenhet. Men nu förstår du säkert hur helt underbart det är med balkong. Din utsikt är fantastisk. Du bor ju högre upp än vi, så det är ännu mera underbart!
    Fågeln - en vanlig sparv eller... Hoppas du inte får fiskmåsar och/eller skator på besök. Då har du att göra med att städa balkongen kan jag säga;-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Fiskmåsar hade vi gott om där jag bodde tidigare, hoppas verkligen inte att de flyger över här också för det blir inte kul, kanske få en fågelskit till morgonkaffet. Det är väl därför man inte skall mata de små söta sparvarna på balkongen.
      Jag hade inte balkong tidigare så det är nog därför som jag är extra salig nu, :D)
      Kram ♥

      Radera
  10. Svar

    1. Ja, man blir nästan lite tårögd....

      Kram ♥

      Radera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥