Translate

.

.

onsdag 19 april 2017

Begär......................






Något förändras inom mig. För ett par dagar sedan vaknade jag av att jag var så 
sugen på prinsesstårta, konstigt för jag äter aldrig prinsesstårta. Idag dag när jag vaknade så
var jag helt hysteriskt sugen på blomkål och broccoli, så det var bara att trava iväg och handla.
Lade över olja, kryddor, paprika, ingefära och lite färdig
kyckling och tomat, sen in i ugnen 20 minuter.
Ville inte vara helt nyttig så jag tog liiiite bea över och gud så gott det blev. :)




Vädret kom med en överraskning, solen sken och graderna steg så det blev
riktigt varmt och skönt.

Nu skall jag ta en fika på balkongen.


Kram, K


22 kommentarer:

  1. Det lät verkligen väldigt gott! Jordärtskockor blir fenomenalt goda att tillaga i ugn. Bara ett tips...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jättegott blev det.... :)
      Jordärtskockor skall jag prova, tack för tipset.

      Kram ♥

      Radera
  2. Såg himla mumsigt ut det där. Vi använder ofta blomkål och paprika i maten - och till maten. Fast just nu skulle jag helst vilja ha prinsesstårta! :-)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Haha, du är för härlig... :))

      Kram ♥

      Radera
  3. Blomkål har jag nog aldrig blivit hysteriskt sugen på men däremot prinsesstårta....
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar

    1. Gissar att kroppen talar om vad den vill ha, äter alltför sällan blomkål och broccoli... Kram ♥

      Radera
  4. Blomkål och broccoli är favoriter :) Ha det fint!

    SvaraRadera
    Svar

    1. I ugn blev det gott, annars så där.... :)

      Kram ♥

      Radera
  5. Den gröna gräsbilden har jag sett vid Kristinebergs minigolfbana. Visst reagerar man:-)

    Å eftersom du har sådana "cravings" tror jag nästan att du är (sken-)gravid;-)

    SvaraRadera
  6. Mums, det ser supergott ut! Tack för tips!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Prova, enkel och gott... :)

      Kram ♥

      Radera
  7. Så gott det lät, men grönsaker i ugnen, speciellt morötter med lite olja och honung mumsigt, drt är så gott.
    Ha en fin dag och njut på balkongen kramar

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, det är också gott brukar faktiskt göra så med morötter.. :)

      Kram ♥

      Radera
  8. Åh så gott det såg ut! Och ibland måste man få vara onyttig och ta lite bea :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Gissa att jag kände mig nyttig trots bea... :)

      Kram♥

      Radera
  9. Svar

    1. Mums var det, tog om två gånger....

      Kram ♥

      Radera
  10. Det där lät verkligen jättegott. Och jag började också fundera i BP:s tankebanor. :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Då säger jag bara, NOT till dig med. :))

      Kram ♥

      Radera
  11. Gott och fräscht! Och att följa det man längtar efter tycker jag är bra. Varför äta annat?
    Kram!

    SvaraRadera



Du vet väl att du är ren och skär kärlek? ♥

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.